Peter Lord

Ultrakeskustelua (ja vähän muutakin, oli: Erikoisia tapauksia..)

107 viestiä aiheessa

No entäs mitä yksinäinen ultrailija yleensä kirjoittaa FPL-lomakkeen kohtaan 9 ?

 

Tai mitä skrivataan, jos matkallaan EFHF => EFTP on päättänyt vetäistä yhden läpärin Räyskälässä? Tai jos käykin kaffilla EFRYssä?

 

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No entäs mitä yksinäinen ultrailija yleensä kirjoittaa FPL-lomakkeen kohtaan 9 ?

 

Tai mitä skrivataan, jos matkallaan EFHF => EFTP on päättänyt vetäistä yhden läpärin Räyskälässä? Tai jos käykin kaffilla EFRYssä?

 

:)

 

Jos itse lentäisin niin ilmoittaisin luotettavalle ystävälleni että jos en soita tiettyyn kellonaikaan,HÄLYTÄ.Näin toimien vältytään ettei käy kuin Fossetille.

Ja lentäisin ilman plaania poiketen kahvilla siellä sun täällä ja tekien läpäreitä siellä sun täällä. ;D

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No entäs mitä yksinäinen ultrailija yleensä kirjoittaa FPL-lomakkeen kohtaan 9 ?

Jää tyhjäksi (käytössä jos useampi kone lentää yhdellä FPL:illa eli jos esim. muodostelmalennosta on kysymys).

 

Tai mitä skrivataan, jos matkallaan EFHF => EFTP on päättänyt vetäistä yhden läpärin Räyskälässä?

ks. aikaisemmin annettu linkki AIC B 4/2005, 'täyttöohjeet' kohta 15 (reitti) ja kohta 18. (pdf sivu 8/27). Avainsana tässä asiassa on RMK/TGL .

 

Tai jos käykin kaffilla EFRYssä?

Ehkä paras vaihtoehto voi olla lentää kahdella eri FPL:illa, eka EFHF->EFRY, sen jälkeen toinen EFRY->EFTP.

Päättät ensimmäisen FPL:n kun laskeudut Räyskälään, ja aktivoit toisen ennen lentoonlähtöä Räyskälästä (tai ilmassa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jää tyhjäksi (käytössä jos useampi kone lentää yhdellä FPL:illa eli jos esim. muodostelmalennosta on kysymys).

ks. aikaisemmin annettu linkki AIC B 4/2005, 'täyttöohjeet' kohta 15 (reitti) ja kohta 18. (pdf sivu 8/27). Avainsana tässä asiassa on RMK/TGL .

Ehkä paras vaihtoehto voi olla lentää kahdella eri FPL:illa, eka EFHF->EFRY, sen jälkeen toinen EFRY->EFTP.

Päättät ensimmäisen FPL:n kun laskeudut Räyskälään, ja aktivoit toisen ennen lentoonlähtöä Räyskälästä (tai ilmassa).

 

Jees :) oikeastaan ysikohtaan täytetään kolme asiaa: eka jää tosiaan tyhjäksi, jos puljan koko on yksi kone; ilma-aluksen tyypiksi ULAC ja (mikä tärkeintä varpusten mielenrauhaa ajatellen) pyörrevanaluokaksi merkitään L  :thmbup:

 

Läpäri just se RMK/TGL ja ehkäpä mausteeksi arvio lentoajasta HF=>RY sekä läpärin ajankohta.

 

Jos jää kahville, niin tosiaan kaksi plaania (ehtii nauttia pootooriakin pullan kansaa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos itse lentäisin niin ilmoittaisin luotettavalle ystävälleni että jos en soita tiettyyn kellonaikaan,HÄLYTÄ.Näin toimien vältytään ettei käy kuin Fossetille.

Ja lentäisin ilman plaania poiketen kahvilla siellä sun täällä ja tekien läpäreitä siellä sun täällä. ;D

 

Tosi hyvä huomio! Plaanin voi tosiaan tehdä muutenkin kuin wirkateitse ja turvallisuuslisää voittaa silläkin  :thmbup:

 

Käy sitten läpäröimässä luvan kanssa vaikka naapureiden peltosarat ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosi hyvä huomio! Plaanin voi tosiaan tehdä muutenkin kuin wirkateitse ja turvallisuuslisää voittaa silläkin  :thmbup:

 

Käy sitten läpäröimässä luvan kanssa vaikka naapureiden peltosarat ;)

 

Itse olen lentänyt tällä systeemillä vapaasti kuin taivaan lintu pitkin ja poikin Ruotsia,unohtamatta tehdä lentosuunnitelmaa koskien polttoainetta yms.

Pohjoisruotsissa tälläinen menetelmä on pakollinen jos ei jätä plaania,"vuoristo"varustus myös pakollinen:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän mennessä - täytyy myöntää - minulla on kohdat "survival-polar-desert-maritime-jungle-jnejne" olleet yliviivatut kulttuurimaisemissa lentelyn takia. Eipä silti, että kovin monta pelastuslauttaa kyytiin mahtuisikaan...  :-[

 

Lennonvarmistuspalveluistani puhuen täytyy vielä antaa tunnustus vaimolle: mikäli en säälliseen aikaan tule ottaneeksi yhteyttä, aika pian keikan jälkeen voi odottaa viestiä: "Kuissujuu? :D"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään