Guest KV

Tunnistusapua...

10 viestiä aiheessa

Naapurimme tuossa oli heittänyt vanhoja koneita menemään kun taloyhtiössämme on tuollainen lava tuolla pihalla. Sinne kerätään siis asukkaiden vanhoja tavaroita jotka ovat menossa kaatopaikalle. Itse huomasin siellä koneen kopan ja sieltä sisältä löytyi mukavasti sisältöä. No toki nappasin mukaan näyttökortin (?) sillä olen uuden näytönohjaimen toivossa. Kuulemma kaikki on vielä toimivaa, joten haluaisin teiltä hieman tietoa mikä tämä punaisella ympäröity ATI:n härpäke on? Joku näytönohjain? Onko kellään tiedossa mallista?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon tuulettimen ja siilen alla on se piiti itse, sen kun saisi näkymiin niin voisi jotain sanoa. Veikkaan et tuo on joku 7000-sarjan radeon kortti. Tosin vaikea sanoa kun ei nää sitä piiriä ja mitä siinä lukeepi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Irroitetaanko tuo painamalla noita valkoisia yhtäaikaa vai?  :)

Ei, siellä toisella puolella on se mekanismi joka pitää sitä paikallaan... joten niitä hieman vaikka leikkurilla painamalla niin saattaa lähteä irti. Se piiri kannattaa puhdistaa puhtaalla denaturoidulla alkoholilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun sain tuulettimen irti, alta paljastui kortti valkoisessä töhnässä (tätä tietokonejuttujen kiinnikettä?) Eli siis musta kortti. Kyseessä on ATI radeon 9000PRO

Mutta jos haluan hyväksikäyttää tätä, niin miten pitäisi menetellä? Pitääkö koko hökkeli asentaa pöytäkoneeseen vai voiko pelkän ton 9000 siirtää? Olen näissä asioissa niin pihalla...  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on lämpötahnaa... vai että 9000 Pro sillä ei oikeen enää pelaa mutta kyllä se 2D puolella toimii ihan hyvin. Koko korttia pitää käyttää ja muistas laitta se jäähy kiinni takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kyseessä on piitahna joka siirtää lämpöä siitä piiristä jäähdytyslevyyn jossa toi tuuletinkin on kiinni.

Ja sitä pitää olla siellä välissä, muuten piiri kärähtää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän näyttis koneessa nykyään on? Radeon 9000PRO on aika vanha näyttis, se tuskin on tehokkaampi kuin nykyinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään