Jani Salo

Help ! HEL - BRU - AMS - HEL lennolle

12 viestiä aiheessa

moi

Nyt meni sormi suuhun kun yritin etsiä lentoja ensi viikoksi välille Helsinki - Bryssel - Amsterdam - Helsinki. Tarkoitus olisi siis lentää ensin Helsingistä Brysseliin maanantaina 14.7. ja mennä Brysselistä Zeebruggeen rannikolle perhettä ja purjevenettä vastaan. Sitten purjehdittaisiin Hollantiin Scheveningen tai Den Helderiin josta olisi tarkoitus mennä Amsterdamiin bussilla tai junalla. En saa kuitenkaan Finnairin sivulla toimimaan tuota Paluu Toisesta Kaupungista namiskaa. Muuten pitäisi ottaa menopaluu lento joko Brysseliin tai Amsterdamiin jolloin matka tulisi maitse pitemmäksi. Muitakin firmoja olen tuolle reitille katsonut mutta finski ja KLM näyttäisi olevan halvimmat vaihtoehdot. Matkustusaika olisi siis 14.7. - 20.7. Jos jollain on vinkkejä kyseisille legeille niin apuja otetaan vastaan.

modet saa siirtää jos on väärä paikka....

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paluu toisesta kaupungista -namikka toimii Finnairin sivulla vaan saman maan sisällä. Eli jos otat menon vaikka Helsingistä ---> FRA niin paluukaupungit ovat kaikki Saksan kaupunkeja.

Koita yhdensuunnan lippuja HEL-BRU ja AMS-HEL.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tuo Paluu toisesta kaupungista nappula ei toimi, varmaan kannattaa ottaa erilliset lennot. sillä tavalla voit ottaa eri yhtiötkin. eihän esim. KLM:llä pääse Helsingistä Brysseliin tai Brusselsilla Amsterdamista Helsinkiin.

EDIT: Ilkka ehti ensin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee vaan törkeän kalliiksi ottaa ensin lento HEL - BRu ja sitten AMS - HEL :P kait se täytyy sitten reilata pohjois Hollannista takaisin Brysseliin.

edit: Tulee turhan killiiksi yhden suunnan lennot kun HEL-AMS 860€ ja BRU-AMS 750€  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis Finnairinhan lippusäännöt oikeesti kuitenkin hyväksyy open jaw:n... Heidän ylihinnoilteltu (20e) nettikauppansa vain ei siihen taivu. Mutta esim Expedia josta saa samat Finnairin liput 7 USD palvelumaksulla kyllä taipuu, klikkaat vaan multiple destinations, esim tässä tapauksessa:

KLM $667.50     

6:15 pm Depart Helsinki (HEL)

Arrive Brussels (BRU) 10:10 pm Mon 14-Jul

Duration: 4hr 55mn

KLM KLM 1170  / 1733

Connect in Amsterdam (AMS)

1:55 pm Depart Amsterdam (AMS)

Arrive Helsinki (HEL) 5:25 pm Sun 20-Jul

Duration: 2hr 30mn

KLM KLM 1169

Nonstop flight

FINNAIR $702.50

7:35 am Depart Helsinki (HEL)

Arrive Brussels (BRU) 9:10 am Mon 14-Jul

Duration: 2hr 35mn

Finnair Finnair 811

Nonstop flight

6:50 pm Depart Amsterdam (AMS)

Arrive Helsinki (HEL) 10:10 pm Sun 20-Jul

Duration: 2hr 20mn

Finnair Finnair 846

Nonstop flight

/mn

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Expedia on muuten hyvä matkatoimisto, mutta lentoja ostettaessa taitaa vaatia USA:han rekisteröidyn luottokortin. Hotellit ja autovaraukset kyllä hoituu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näissä tapauksissa (jälleen) matkatoimisto on oiva apu, ei pidä leikkiä Pelle Pelotonta itse.

Se on hienoa leikkiä Pelle Pelotonta. Mikäs sen mukavampaa kun suunnitella reittiä/yhtiöitä ja konetyyppejä lennoille.

Siinä menisi yksi päivä jo siihen kun selittäisit matkatoimiston ihmiselle, että ei mitään lussuja reiteille ja lippuluokista pitää saada paljon maileja. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on hienoa leikkiä Pelle Pelotonta. Mikäs sen mukavampaa kun suunnitella reittiä/yhtiöitä ja konetyyppejä lennoille.

Niin totta! Juuri sorvasin itse lennot NZ:ään, hinta Frankista 1340€/lippu. Mennessä viikko Tokiossa, palatessa toinen San Franciscossa. Viikon pelailin kaupungeilla ja konetyypeillä ja lopulta matkaa tehdään vain 747:lla ja triplalla :thmbup:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhden ainoan kerran annoin matkatoimistolle tehtäväksi hankkia V-luokan liput American Airlinesilla JFK-SFO-JFK ja siitä ei tullut mitään, joten olen hoitanut kokonaan itse nämä asiat siitä lähtien.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että väheksyisin matkatoimistojen työtä. Heille on omat asiakkaansa mutta nykyisten älykkäiden varauskoneiden aikaan (esim. Kalevatravel) saa paremman tuloksen itse ja nopeammin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään