Pauli Hankonen

Kovalevy takuuseen?

5 viestiä aiheessa

Uuden koneen kasasin tossa juhannuspyhinä ja olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaani vaikka pieni tekninen ongelma vaivaa..

Kone kaatui ensimmäisen kerran vain kaksi tuntia käytössä oltuaan ja sen jälkeen se on kaatunut silloin tällöin.

Jos en ole ollut koneen ääressä kun se kaatuu, niin homma on mennyt niin että kone hurraa kaikessa rauhassa huoneen nurkassa ja yht'äkkiä olen havahtunut siihen että kone käynnistyy itsestään uudestaan.

Epäilin aluksi softavikaa ja mietin Vistan uudelleen asennusta kun FSX:ään ei muutaman päivän käytön jälkeen enää suosutunut käynnistymään vaan jäätyi aloitusruutuun ja ilmoitti task managerissa että tämä ohjelma ei nyt halua vastata. X:n uudelleenasennus sitten poisti tämän käynnistymis onkelman joskin FSX on kaatunut uudelleenasennuksen jälkeen pari kertaa kesken lentoa (ei samalla lentokoneella, eikä samassa paikassa jne.) siten että koko kone on jäätynyt eikä mikään muu ole auttanut kuin koko koneen boottaus. Kerran jäin odottelemaan että kaatuiko mulla näytönohjain ja korjaantuisiko asia itsestään odottamalla, mutta koko kone sammutti ja käynnisti itsensä itsestään muutaman minuutin odottelun jälkeen eli ei tunnu olevan näytönohjainvika. (eihän?)

Nyt kuitenkin luulen arvaavani että vika on kuin onkin rautavika. Voisiko joku viisaampi vähän vahvistaa / kumota teoriaani valmistusviallisesta kovalevystä?

Viimeisen totaalisen jäätymien ja kaatumisen jälkeen kone on alkanut käynnistäessä anatamaan seuraavanlaista ilmoitusta ennen windowsin käynnistystä:

4th Master Hard Disk:S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace

Press F1 to Resume

Eikös tämä tarkoita suomeksi että kova on valmistusviallinen, elikkäs paskana, elikkäs kypsä takuuvaihtoon? Ajattelin huomenna mennä kauppaan kyselemään takuuvaihtoa levylle.

Ja jos se koneen kokoonpano kiinnostaa niin se on:

MSI P7N Zilent

Core 2 Duo E8400, S775, 3.00GHz, 6MB, 1333MHz

Geforce 8800GT

Samsung 750GB, F1-sarja SpinPoint, 3.5", SATAII, 32MB, 7200RPM

4096MB ValueRAM, CL5 800MHz DDR2, 240-pin DIMM

Vista Home Premium 64 bit

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo virhekoodi kovalevyyn viittaisi.

Sata levyissä mulla tullu vastaan sellasta että hitusen on ollut satakaapeli huonosti niin huutaa disk read erroreita yms. Eli se nyt on helppo ja nopea tarkistus tuohon.

Takuuhan tuossa luulisi ilman muuta toimivan jos on ihan uusi asema, ei noi kuitenkaan ohjelmien asennuksista kuulu tuhuoutua.

EDIT.

Ja sullahan on koneessa siis toi yksi kovo ja yksi cd/dvd/bd asema?

Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovo se on, noi F1 levyt omaavat suuren RMA raten... Eli niitä menee paljon takuuseen. Jos saat vaihettua muuhun valmistajaan niin WD:llä ja Seagatella on ihan jees levyjä samassa koko luokassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käväisin pyörähtämässä kaupassa ja ystävällisesti sanoivat että ilman muuta kovo menee takuuseen  :thmbup:

Nyt vaan muutamat tiedostot talteen ja huomenna vaihtamaan levyä. Onneks tää tuli näin nopeasti ilmi koneen kasaamisen jälkeen, ei oo vielä ehtinyt täyttää levyä esim valokuvilla ja reissuvideoilla. Ois hieman saattanut kyrsiä jos tää ois tapahtunut esim vuoden käytön jälkeen..

Ja joo, mulla on koneessa vain yksi kovo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun asennat uuden kovalevyn niin asenna uusi satakaapeli, jossa on toisessa päässä 90-asteen kulmassa oleva liitin, mikä tulee kovalevyyn kiinni.

Tämän jälkeen ei tule enää ko-ongelmia.

-Heikki 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään