Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2008 Joo-o...täytyy kyllä sanoa että kerran kun on saanut maistaa Flying Legendsiä niin ei muu enää kelpaa Oli kyllä niin mahtava näytös että huh..tässä muutama 'läppärieditti' omista suosikeista: [EDIT: huh olipa kuvat kamalia Pistän paremmat versiot, ei tuollaisia kehtaa näyttää..] Tässä uudemmat editit: Hullut norjalaiset ja Dakota [ attachment removed ] Spitti hurjastelee [ attachment removed ] Musse [ attachment removed ] Ah..tätä ei heti unohda! Eikä niitä ääniä.... [ attachment removed ] Airacobra [ attachment removed ] Tante-Ju [ attachment removed ] Escortti [ attachment removed ] Catalina [ attachment removed ] IsoSpitti [ attachment removed ] Corsair [ attachment removed ] Spittejä riitti...... [ attachment removed ] Yleisölennätystä Dragon Rapidella...oli kivaa! [ attachment removed ] DC-3 faneille riitti herkkua. Kolme charterikoneellista oli paikalla [ attachment removed ] See you next year mate! [ attachment removed ] Muutama Farnboroughista: A380-800, hyvin kallisteli [ attachment removed ] Typhooni näyttää mistä tuubit tursuaa [ attachment removed ] F-16, savujen efekti jäi aika nollaksi tuota harmaata taivasta vasten :/ [ attachment removed ] F-22 Raptor veti aika..hmm..erikoisia manöövereitä [ attachment removed ] Super Hornet [ attachment removed ] Tiltrotor [ attachment removed ] Spartan veti IMO parhaan näytöksen. Taipui mokoma ihme asentoihin, teki melkein silmukankin. Aika vakuuttavaa! [ attachment removed ] No, ei näistä sen enempää. Muilla varmaan on kanssa iso liuta kuvatuksia Harmi vieläkin sen RIATn kannalta :/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2008 Tylsiä kuvia. Me halutaan nähdä A320:siä sivushotteina. Ei vais, kiitoksia, huolella valittuja upeita kuvia, todella upeita. Siis vaikkei kuula paista, mutta sitäkin herkullisempia ja onnistuneita kuvia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2008 Oliko RIAT kokonaan peruttu vai vain lentoesitykset? Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2008 http://www.airtattoo.com "Due to the unusually heavy rainfall, the organisers of the Royal International Air Tattoo have taken the decision to cancel the airshow on both Saturday 12 and Sunday 13 July. The decision was taken following consultation with the police and other safety services on public safety grounds." Aika kova juttu. Ensimmäistä kertaa itse porukalla tuonne haaveilimme lähtevämme mutta ei kuiteskaan lähdetty ja koskaan ei voi tietää miten sääolosuhteet näyttelevät kyseisissä tapahtumissa mutta nytten kävi sitten tuuri että ei lähdetty katselemaan pelkkää maa näyttelyä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2008 Meikäläisen toinen puolisko onkin jo pari päivää kysynyt, onko foorumin pojat vielä postanneet mitään. Joo, hulluja ne norjalaiset olivat DC-3:nsa kanssa. Meikäläisen suosikkeja oli... öö... taisivat kaikki mennä siihen suosikkiluokkaan, vaikka erityisesti meikäläistä kosketti Junkers Ju 52/3m:n liitolentely. Meikäläisen kuvat eivät sitten ole noin hyvää laatua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2008 Joo, lauantain keli oli kyllä melko haastava, valaistus vaihtui koko ajan. Ja välillä sataa tihrutti, piti varoa ettei kamat kastuneet. Sunnuntaiaamu oli hieno mutta iltapäivällä meni taas harmaaksi. No, ainakin se oli tasaista. Sama Farnboroughissa, aamupäivällä paistoi kirkkaalta taivaalta mutta just kun näytös alkoi niin meni ihan pilviseksi :/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Todella hieno setti Lasselta! Taitavaa kameran käyttöä ja jälkikäsittelykin miellytti silmää. Näitä katseli mielellään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 mutta nytten kävi sitten tuuri että ei lähdetty katselemaan pelkkää maa näyttelyä Ette te olisi katselleet pelkkää maanäyttelyä, koska ette olisi päässeet edes alueelle sisään. Koko tapahtumahan oli peruutettu, ei ainoastaan lentonäytösosuudet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Nyt kun katsoi uudelleen näitä kuvia, ehkä yksi kaikkien aikojen parhaita näytössettejä, mitä on tällä foorumilla koskaan nähty. Super loistavaa, KIITÄN. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Nyt kun katsoi uudelleen näitä kuvia, ehkä yksi kaikkien aikojen parhaita näytössettejä, mitä on tällä foorumilla koskaan nähty. Super loistavaa, KIITÄN. 8) Samaa mieltä! Yksi hyvä kuva kustakin koneesta, eikä aina puolitusinaa enemmän tai vähemmän samanlaista jokaisesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Kiitoksia kommenteista. Muutama lissää: DC-3 ja saattue [ attachment removed / expired ] Gladiator ja Hurri [ attachment removed / expired ] Bearcat...melko voimanpesä [ attachment removed / expired ] Wildcat [ attachment removed / expired ] P-40 Warhawk [ attachment removed / expired ] Curtiss Hawk [ attachment removed / expired ] Hellcat [ attachment removed / expired ] Hetkinen..missäs muija ton koneen päältä on? (jalka näkyy, on kiipeämässä etuistuimelle...melkosia mimmejä) [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Kyllä olet pirun hyvät kuvat saanut aikaiseksi keleistä huolimatta. Pakko tuonne on vielä itsekin lähteä. Ei löydy kotosuomesta vastaavaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Laaassse, missäs on Blériot? Edit. Noh, laitetaan tähän sitten meikäläisen vähän huonolaatuisempi otos kyseisestä vekottimesta. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Maailman kauneimmat lentojarrut (Jukka ehkä palaa vielä aiheeseen?) [ attachment removed / expired ] Yksi omista suosikeistani: "white hundred" [ attachment removed / expired ] Kaksi ilmassa, yksi maassa kolmimoottorisena. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Heh joo toi Bléirot unohtui setistä..oli kyllä yrittämisen makua (ja onnistumisen tietty) kun 20 kts puuskissa yritti tuolla ritsalla pysyä ilmassa, mutta hienostihan tuo sujui. Näytti lähinnä leijalta kun pysyi melkein paikallaan Liberty Bellestä olisi vielä sisäkuvia, tosin ei siellä mitään kummallista ollut, osa kamoista riisuttu pois (varmaan hyvästäkin syystä, mitä niitä Atlantin yli raahaamaan). Sunnuntaina pääsi vielä kuvaamaan Spittiä ja Gladiatoria nurtsilta. Harmi etteivät muuten antaneet käydä lähempää tutkimassa koneita :/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Eipä tule usein avauduttua mutta upeat kuvat Lasselta, Jukalta ja Maunolta! Antaa tulla lisää vaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2008 Viikonlopun vauhdikkain pulja [ attachment removed / expired ] Duxfordin "matkustajakoneet" ryhmäkuvassa [ attachment removed / expired ] 30-luvun "Learjetti" [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2008 Kyllä mää tykkäsin. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2008 Muutama sisuskuva vielä...... Liberty Belle [ attachment removed / expired ] Maisema-osasto [ attachment removed / expired ] Hiki-osasto [ attachment removed / expired ] Säätö-osasto [ attachment removed / expired ] Sähkö-osasto [ attachment removed / expired ] Sitten vähän eri aikakautta...Air Indian B777-300ER @ Farnborough Harvoja kohteita mihin oikeasti pääsi kauniisti pyytämällä sisälle. 1st class [ attachment removed / expired ] Toimii myös pöytänä/kahden istuttavana osastona [ attachment removed / expired ] Business class [ attachment removed / expired ] Economy class [ attachment removed / expired ] Captain-class [ attachment removed / expired ] Pakasta vedetty kone..."it has the new car-smell" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2008 Kiitoksia näistä kuvista Flying Legendsista.Neljä kertaa olen kyseisen näytöksen nähnyt ja mieli olisi tänäkin vuonna ollut sinne mennä,mutta rahatilanne ei antanut myöten No,ehkä ensi vuonna taas. Airacobra on itselle lähellä sydäntä ja Jukan kuva Airacobrasta laskeutumassa oli sykähdyttävä Vasta tuo Jukan kommentti Bud Andersonin mekaanikon suomalaisperäisestä nimestä sai tässä tyhmässä päässä lyömään tulukset kipinää! Ei hitto! Olen lukenut Andersonin muistelmat neljä kertaa ja tämä ei ole päähäni pälkähtänyt! Otto Heino oli koko nimi ja hän oli Andersonin crew chief jo Tonopahin aikoihin(koneena Airacobra).Englannissa Heinosta tuli jo flight chief,mutta siitä huolimatta hän aina halusi huolehtia myös Andersonin koneesta. Andersonhan on liikuttuneena kertonut tarinan siitä,että kun heidän koneensa oli suojamaalattu vihreällä maalilla mahdollista Euroopan mantereelle siirtoa varten(ruohokentät). Eräänä päivänä lumi oli satanut maahan ja kun Anderson palasi lennolta ja noin ohimennen mainitsi mekaanikoille,että parempi olisi jos kone olisi hopean värinen eikä vihreä.Ei erottuisi niin selvästi valkoista maata vasten. Hän buukkasi itselleen lennon seuraavaksi päiväksi... Kun hän seuraavana aamuna tuli koneelleen,niin hän yllätyksekseen huomasi että Old Crow olikin hopean värinen.Koneen mekaanikko Schuenemann ja aseistaja Zimmermann sekä Heino olivat yön aikana pesseet bensalla vihreän suojamaalin pois.Kaikilla heillä oli veriset kädet kyseisen operaation jäljiltä.Paljain käsin olivat hinkuttaneet läpi yön. Tapasin Bud Andersonin Duxfordissa vuonna 2003.Siellä oli perjantai iltana Fighter Pilots Symposium vanhalla upseerikerholla.Olikohan seitsemän amerikkalaista hävittäjälentäjää,yksi britti ja saksalaisista Gunther Rall. Olihan se hieno hetki minulle kun lähestyin Bud Andersonia ja totesin:"Now,there is a man I have wanted to shake hands with".Siinä vähän rupateltiin niitä näitä lähinnä keskittyen hänen poikansa ylläpitämiin nettisivuihin.www.cebudanderson.com Olisin kyllä ottanut hänen mekaanikkonsa suomalaiset sukujuuret esiin jos olisin älynnyt Budin isovanhemmathan muuttivat Ruotsista Kaliforniaan ja mm hänen isänsä oli syntynyt Ruotsissa.Budin isän nimi oli Emil ja Budin oikea koko nimihän on Clarence Emil Anderson. Budin muistelmateos on nimeltään To Fly and Fight.Suosittelen kaikille [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 20, 2008 Wanhat herrat toivat Pink Ladyn ilmeisesti vimosen kerran laskuun Duxfordiin. Lähtivät vielä sunnuntaina takaisin Ranskaan. Maananantaina oli Ranksan itsenäisyyspäivä ja ilmatila oli Pariisin yllä suljettu. Pink Lady olisi ammuttu maanantaina alas Pariisin yllä . Ei kai Pink Lady ole Euroopan viimeinen lentävä B-17? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 Liberty Belle on jo varmaan rapakon takana kotonaan. Todennäköisesti, koska jo viime viikon tiistai-iltana kone on kuvattu Skotlannissa, Wickin kentällä, matkalla Islannin kautta kotiinpäin. http://www.johnogroat-journal.co.uk/news/fullstory.php/aid/4937/Flying_Fortress_is_a_first_for_Wick_Airport.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 Kiitos Jukka! Meikäläinen meinasi jo pelästyä että onko Duxfordin reissua lykätty liian pitkälle. Ensi vuonna sitten pitää mennä kävi miten kävi. B-17 on pakko kuulla ilmassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 "...The Aerial Museumin P-51D Miss Helenillä oli "ilmavaivoja" molempina päivinä...toivottavasti saavat myllyn kuntoon. Kone kyllä lensi molempina päivinä Mustang nelikossa, mutta sunnuntaina Miss Helen jäi nurtsille konepelti auki..." Sunnuntaina veti todella jyrkän ja kovan laskun pompulla ja meinasi mennä nokilleen. Multa ja nurmikko vain lensi ja lopulta kääntyi 90 astetta vasemmalle mihin jäi sitten asemiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 Mahtavaa kuvasettiä! Kiiiiitos! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla