Guest PekkaK

Laserjet 5L tulostusjälki

5 viestiä aiheessa

Asensin äskettäin käytettynä ostetun Laserjet 5L:n koneeseeni. Kirjoitin toimii OK, mutta tulostusjälki on hiukan hennonpuoleinen sekä tekstiä että grafiikkaa tulostettaessa.

Kuten kuvassa näkyy, heikommat viivojen osat eivät tahdo oikein tulostua. Jälki on hyvin samantyyppistä eri tiedostoformaatteilla ja eri ohjelmilla tulostettaessa (PDF, bittikartta, teksti...).

Kyllähän tekstistä periaatteessa saa selvää, mutta olisi kumminkin kiva saada vahvempi tulostusjälki. Mustekasetin pitäisi olla uuden veroinen, joten olisiko jokin WinXP:n säätö, ja mikä, joka tähän vaikuttaa?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täälläpäin sama tulostin, ja sama "vika". Kovin vahvaa (mustaa) jälkeä ei siis saa aikaan. Jos teet (kuvassasi) tarkistuslistoja, niin käytä tekstissä lihavointia. Taitaa olla 5L:n ominaisuus tuo himmeä tulostusjälki? Tosin enpä ole sitä korjatakkaan mitenkään koittanut :P

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere

Sattui silmään ongelma, olen noita räpeltänyt vuosia. Mutta suurin syy himmeään jälkeen on itse rumpu eli kasetti. Uudella aluperäisellä ei tulostujäljessä pitäisi olla moittimista. Mutta kannattaa myös puhdistaa rummun yläpuolella rungossa oleva lasilevy, jonka läpi lasersäde tulee. Yleensä siinä on tonerpölyä tai muuten harmaa.

Pankaa privaviesti kun laie syytää monta pareria kerralla, siihenkin löytyy kotikonsti.

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysehän ei ole minulla siitä, etteikö musta olisi mustaa, vaan että ohuet viivat tulostuvat liian hentoina jos ollenkaan. Kasetin pitäisi olla uuden veroinen ja testisivu tulostuu OK. Mutta voi olla että tuo on 5L:n ominaisuus. Koetan puhdistaa laitetta vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysehän ei ole minulla siitä, etteikö musta olisi mustaa, vaan että ohuet viivat tulostuvat liian hentoina jos ollenkaan. Kasetin pitäisi olla uuden veroinen ja testisivu tulostuu OK. Mutta voi olla että tuo on 5L:n ominaisuus. Koetan puhdistaa laitetta vielä.

Tot noin

Niin se on, ohuet viivat kärsii enstenmäisenä ;) vrt. kuvaputki. En nyt takaa, oleko oikeassa, mutta 5L tekee hyvää jälkeä.

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään