Olle Sälgmark

Päivän ultraonnettomuus

148 viestiä aiheessa

..ei..vaan..ultralla lentäessä olet lähempänä taivasta!!

 

Niinkuin kaikilla muillakin lentolaitteilla...

 

Nimimerkillä tuhansia tunteja lähempänä taivasta olleena

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii'in!

 

On se vain taivaallisen ihanaa ja lääkitsee sielua arkihuolten raskauttamaa  :thmbup:

 

Pitäisköhän avata ketju "Päivän ultraonnellisuus" ;D

 

(PS. Thx Olle, kun muistutit Falkeraportin valmistumisesta)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii'in!

 

On se vain taivaallisen ihanaa ja lääkitsee sielua arkihuolten raskauttamaa  :thmbup:

 

Pitäisköhän avata ketju "Päivän ultraonnellisuus" ;D

 

(PS. Thx Olle, kun muistutit Falkeraportin valmistumisesta)

 

Varsågod. :)

 

Taivaassa,tai lähellä on hyvä olla elävänä.Taitaa olla hieman lämpöisempi paikka joka odottaa vaelluksen jälkeen....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elämä sisältää omat riskinsä jokaisella osa-alueella. Toisaalta lentämisestäkin kannattaa nauttia silloin, kun on vielä elossa. Silloin on jonkinmoinen riski hyväksyttävä.

Asenne- ja tietopuolisella koulutuksella voidaan ylenmääräistä riskinottoa varmasti vähentää. Sääolot, nopeuden hallinta (sakkaukset) ja koneen kuormaus näyttävät olevan melko suurella osuudella onnettomuuksien syynä kevytilmailussa.

 

JariS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään julkaistu päivän ultraonnettomuusraportti 3. huhtikuuta 2008 Ruotsissa sattuneesta Ikarukselle (SE-VIA) tapahtuneesta onnettomuudesta on vaurioiden ja syiden osalta lyhyt, koska kone katosi merellä jääden kateisiin, eikä siitä ole löydetty kuin muutamia palasia. Kuitenkin, 76-vuotias mies, jolla oli kokemusta noin 100 tuntia, lähti yksin lennolle reitille, jossa oli matalla lilluvia pilviä. Tutkahavaintojen mukaan kone on tehnyt useita kaartoja korkeuden vähentyessä ennen törmäämistään veteen.

 

http://www.havkom.se/virtupload/news/RL2009_06.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tässä moottoripurjehtija jolle kävi ikävästi.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1243332/pilot-omkom-utanfor-lycksele

 

25.7.2008 siis putosi veteen Falke SE-UAP. Tutkinnassa ei ole löydetty teknistä vikaa. Lentäjällä oli ollut terveysongelmia, mm. sydänsairaus, joten onnettomuuden arvellaan johtuneen lentäjän inkapasitaatiosta.

 

Raportti: http://www.havkom.se/virtupload/news/RL2009_07.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentokerho vaatii 76 vuotiaan lentäjän kuolinpesältä n. 40000€ korvauksia koska onnettomuuskone oli vakuuttamaton,vakuutus oli liian kallis......... :o

 

http://www.bt.se/nyheter/boras/pilots-dodsbo-kravs-pa-ersattning%281412476%29.gm

 

http://svt.se/2.22620/1.1618196/flygklubb_kraver_pengar_av_dod_pilot?lid=puff_1618228&lpos=lasmer

 

Edit/ http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=504962

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaså! Onhan tuo tietty kerholle "edullisempi" tapa hoitaa "vakuutukset". Ei vakuutusmaksumenoja ja jos mälli käy kohdalle, penätään rahat perikunnalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen omistajahan on vastuussa sitä, kenelle koneensa antaa lennettäväksi. Moraalisessa mielessä mielestäni tuo korvausvaatimus on kohtuuton. Juridinen mieli selvinnee aikanaan virallista tietä.

Tuskin itse lentäisin koneella, jossa ei ole kaskoa, paitsi tietysti omalla, jossa ei ole (se kasko on todella kallis).

 

jari s

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen omistajahan on vastuussa sitä, kenelle koneensa antaa lennettäväksi. Moraalisessa mielessä mielestäni tuo korvausvaatimus on kohtuuton. Juridinen mieli selvinnee aikanaan virallista tietä.

Tuskin itse lentäisin koneella, jossa ei ole kaskoa, paitsi tietysti omalla, jossa ei ole (se kasko on todella kallis).

 

jari s

 

Ja se koneen lentäjä on luonnollisesti korvausvastuussa, jos rikkoo koneen. Meillä ei nyt ole tietoa siitä, millaisia asiapapereita ennen lentojen aloittamista on täytetty, mutta eiköhän siellä jollain sanalla ole tähänkin asiaan otettu kantaa jo ennakkoon ja siitä tuo korvausvaatimuskin voisi kummuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavatko liettualaiset nyt ehtiä Jämille ajoissa?

 

Kovasti ovat ainakin  yrittäneet,ei tainnut keli onnettumuushetkellä olla paras mahdollinen.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mitenköhän se kuulemani juttu meni?:

 

..jos lentokoneen ohjaaja on lentäjä, niin soutuveneellä järvellä soutelija on uimari....

 

Tämä vertaus oli jonkun laskuvarjolla lentävän luoma mutta ihan hyvä mielestäni.

-M-

 

Jos tuota analogiaa kehitellään eteenpäin, niin...

 

Jos joku hyppää veneestä ja vajoaa samantien pohjaan, niin ei se minusta kovin kummoinen uimari ole...  :) :) :)

 

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tuota analogiaa kehitellään eteenpäin, niin...

 

Jos joku hyppää veneestä ja vajoaa samantien pohjaan, niin ei se minusta kovin kummoinen uimari ole...  :) :) :)

 

 

hannu

Samantein voidaan ajatella että jos jollakin on jalat tukevasti maassa niin hän on maalainen.

Minusta oli ihan kiva harrastaa 25 vuotta lentämistä. Sekä laskuvarjoilla että lentokoneella. Oli tosi kivaa viedä laskuvarjohyppääjiä taivaalle jossa heistä tuli erään Länsi-Suomalaisen naisen mukaan rättisorsia. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hidaslentoa Virginian osavaltiossa harjoittelemassa ollut SportCruiser (LSA) sakkasi ja meni kierteeseen, jota ei opettaja ehtinyt oikaista vaan kone upposi suohon  :-\ Miksei harjoiteltu riittävän korkealla? Onneksi kyytiläisille ei tullut kovin pahoja vammoja.

 

http://www.suffolknewsherald.com/news/2009/dec/21/plane-crash-injures-two/

 

Tuossa olisi pitänyt olla hyvä Suo-uimari.

 

Kannattaa muistaa, että USA:ssa on suot täynnä käärmeitä, krokokaattoreita ja allidiilejä.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa olisi pitänyt olla hyvä Suo-uimari.

 

Kannattaa muistaa, että USA:ssa on suot täynnä käärmeitä, krokokaattoreita ja allidiilejä.  ???

 

Niitä kävelee hajveylläkin  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään