Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 seinäkaupungin yllä poikkesin tangomarkkinoiden aikaan. kaupungin puistot olivat muuttuneet leirintäalueiksi. [ attachment removed / expired ] startti tehtiin maakunnan suurimmalta peltoaukealta aivan kaupungin vierestä. [ attachment removed / expired ] tangokatu oli vielä melko hiljainen torstaina illansuussa. [ attachment removed / expired ] laitoin kuitenkin varulta tanssikengät jalkaan. [ attachment removed / expired ] abc [ attachment removed / expired ] areena [ attachment removed / expired ] joku asuntoalue lähellä jouppia [ attachment removed / expired ] k-ryhmän kauppakeskus joupissa [ attachment removed / expired ] itikanmäeltä [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] kampusranta ja frami [ attachment removed / expired ] keskustaa kaukaa [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] alwar aallon suunnittelemia rakennuksia [ attachment removed / expired ] psykiatrinen sairaala törnävällä [ attachment removed / expired ] opiskelijakylä [ attachment removed / expired ] ratapiha [ attachment removed / expired ] "tangoravit" juuri menossa [ attachment removed / expired ] rengastien teollisuusalue [ attachment removed / expired ] ompa ristuksen isoo rilli, sano lapuan poika, kun macdonaldsin näki [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 Etelä-Pohjanmaan kierros jatkuu näköjään, hyvä! Kuvasitko ollenkaan Tikkuvuorea siinä Törnävän vieressä? Tuttu talo haussa nimittäin. Siinä vieressä Kyrkösjärven rannalla on myös aika hulppea omakotitaloalue nousemassa; kuvasitko sitä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 Varsin siistin ja selkeän näköinen piha Seinäjoen Trädcentrumilla kun vertaa meidän pihaan Tampereella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 ikinä ei kajaanista oon nähny näitä täälläkin monesti pärräävän mutta ei kukaan kuvia ainakaan foorumille pistäny :'( Ehkä ne ei oo voorumilaisia ollu edit: 200 VIESTI!!!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2008 ikinä ei kajaanista oon nähny näitä täälläkin monesti pärräävän mutta ei kukaan kuvia ainakaan foorumille pistäny :'( Ehkä ne ei oo voorumilaisia ollu käyhän kattomassa yhden voorumilaisen kuvat kajaanista tuolta http://picasaweb.google.com/riihentaus/Kajaani21308 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2008 Kuvasitko ollenkaan Tikkuvuorea siinä Törnävän vieressä? Tuttu talo haussa nimittäin. Siinä vieressä Kyrkösjärven rannalla on myös aika hulppea omakotitaloalue nousemassa; kuvasitko sitä? ihan siellä asti ei tullut käytyä. huonoja varalaskupaikkoja oli niillä seuduin.... muutama vielä seinäjoelta [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2008 Hienoja kuvia! Taisin nähdäkin teitä siinä Prunttimäen jalkapalloviheriöiden vieressä starttia tekemässä, kun ohitse ajelin. -Teemu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2008 Kun noista varalaskupaikoista paljon puhutaan, niin kuinka nopeasti tuollainen motorisoitu varjoliidin on saatava maahan esim. moottoririkon takia, jotta lasku olisi turvallinen (lue säilyy hengissä)? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 23, 2008 ei sillä ajallisesti ole muuta merkitystä, kuin että moottorin sammumisen jälkeen korkeus alkaa vajoamaan n. 1,5m/s tuulennopeudesta riippuen tavallisilla lentokorkeuksilla kelvollinen varalaskupaikka pitäisi siis löytyä 1-3km etäisyydeltä. tämä on oikein sääntöihinkin kirjattu ote sil:n ohjeesta "lentotoiminta moottoroidulla riippu tai varjoliitimellä" (1.12.2007) <2. Lennon suoritus <Lennot on suoritettava sellaisella lentokorkeudella ja niin, että turvallinen laskeutumispaikka on aina <saavutettavissa, vaikka moottorin toiminta yhtäkkiä lakkaisi. <Moottorihäiriön sattuessa on välittömästi ja ensisijaisesti valmistauduttava laskun suorittamiseen. <Vasta tämän jälkeen voidaan yrittää moottorin uudelleen käynnistämistä. itselläni on moottori saamunut lennolla parikymmentä kertaa. yleensä bensiini on loppunut, mutta useasti lento on päättynyt myös tekniseen vikaan. kun koko ajan pitää mielessä varalaskupaikan, ei tilanteeseen kuitenkaan liity mitään dramatiikkaa. moottoroitu varjoliito vaan muuttuu moottoroimattomaksi. varalaskupaikaksi kelpuutetaan yleensä tarpeeksi suuri pelto, avoin suoalue, hakkuuaukko, joutomaa-alue tms. jopa lentokenttä käy tietysti siinä vieressä saisi olla autolla-ajokelpoinen tie, ettei tarvi kamoja kairasta kantaa... tältä näytti varalaskupaikat viime lennolla keskisuomessa n. 900 m:n korkeudesta tarkasteltuna [ attachment removed / expired ] tuo on jo sellainen korkeus, ettei suomalaisessa maisemassa tarvi enää koko ajan paikkaa pitää mielessä. liuku riittää helposti siellä täällä oleville pelloille, nevoille tai hakkuuaukeille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla