Lari Nylund

Reikä Qantaksen 747:n kyljessä kesken lennon

199 viestiä aiheessa

Qantas on nyt "kartalla" uutisoinnissa kuten esim. suomilehdistössä Thaimaan lomamatkailu tai SASsin Dassit aikoinaan.

 

Joka ainoa pikkunippelivika löytää tiensä jonnekin julkaisuun ja tekstit on kuin Iltalehdestä konsanaan

 

-"However, the pilot managed to land the aircraft with 219 passengers and 16 crew safely"-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaisko perustaa kokonaan uusi topicci esim:"Qantasin koneiden ongelmat" tai "Qantasin ongelmia" tai "Qantasin uutisia", meinaan tässä ketjussa on jo paljon muutakin uutista yhtiön muiden koneiden ongelmista, ei pelkästään tuosta 744 "reikäkoneesta"?!?! 8)  JA noita uutisia näyttää tipahtelevan tasaisen tappavaan tahtiin!!

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaisko perustaa kokonaan uusi topicci esim:"Qantasin koneiden ongelmat" tai "Qantasin ongelmia" tai "Qantasin uutisia", meinaan tässä ketjussa on jo paljon muutakin uutista yhtiön muiden koneiden ongelmista, ei pelkästään tuosta 744 "reikäkoneesta"?!?! 8)  JA noita uutisia näyttää tipahtelevan tasaisen tappavaan tahtiin!!

 

Jukka

 

Nii ja taas huomennakin Qantasin ainakin kaksi konetta ei pääse lähtemään kun öljykorkki on jäänyt kiinni tai auki tai Jumpon etuikkuna on pesty tai likainen.

En tiedä montako lähtöä Ausseilla on päivässä ympäri mualimaa mutta se mitä kannattaisi tehdä olisi lopettaa ko. hössötys. Kyllä noita uutisia tipahtelisi ihan joka lentoasemalta jos mediahiiret maadoitettaisiin vahtimaan jokaisen lentoaseman pihapiirejä joka neliösentin alalta.  Koko ajan tapahtuu joka puolella maailmaa eri yhtiöiden koneille. Nyt vaan Quanttas on maalattu.

 

- Kurjaa -  :'( -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin joskus sanoa, että jos jokaisen lentoyhtiön jokaisesta viivytyksestä ynnä muusta kirjoiteltaisiin maailman medioissa, uutisissa ei mitään muuta olisikaan kuin lentoyhtiöiden ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisin joskus sanoa, että jos jokaisen lentoyhtiön jokaisesta viivytyksestä ynnä muusta kirjoiteltaisiin maailman medioissa, uutisissa ei mitään muuta olisikaan kuin lentoyhtiöiden ongelmia.

 

Johtunee siitä, että iltapäivälehtien on vaikeata myydä otsikoilla "Täpötäysi linja-auto joutui pysähtymään liikennevaloissa. Yhteentörmäys vältettiin täpärästi, matkustajat paniikissa.".

"Täpötäysi vuorokone joutui suorittamaan ylösvedon. Yhteentörmäys vältettiin täpärästi, matkustajat paniikissa" myy paljon tehokkaammin.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Johtunee siitä, että iltapäivälehtien on vaikeata myydä otsikoilla "Täpötäysi linja-auto joutui pysähtymään liikennevaloissa. Yhteentörmäys vältettiin täpärästi, matkustajat paniikissa.".

"Täpötäysi vuorokone joutui suorittamaan ylösvedon. Yhteentörmäys vältettiin täpärästi, matkustajat paniikissa" myy paljon tehokkaammin.  :laugh:

 

:laugh:

Harvinaisen hyvä vertaus! Ja niin valitettavan totta...

 

-Tony-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qantasin 747-400 jämähti Lontooseen ainakin 16 tunniksi peräsimen vian takia:

 

http://www.thewest.com.au/aapstory.aspx?StoryName=506989

 

Yllättävän paljon näinkin isolle, luotettavalle ja vanhalle yhtiölle tulee nyt näitä teknisiä murheita aivan melkein päivittäin; olisiko tekniikan puolella jotain ongelmia huolto-organisaatiossa tai muissa toimintatavoissa??  Vastahan kävi ilmi että 737 koneita huollettiin Malesiassa halvalla mutta kun yksi niistä tuli takaisin niin siitä löytyi huollon jälken 96 uutta vikaa päättivät lopettaa huollot Malesiassa.

Tietääkö kukaan missä 744 koneet huolletaan, onko ihan oma porukka vaiko ulkoistettu jonnekin muualle??

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusin, lähinnä naurettava kohellus: Sydneystä Perthiin (yli 3200 km) matkalla olleen Qantasin koneen kippari päätti tehdä ylimääräisen välilaskun Adelaideen, koska Sydneyssä oli unohdettu tyhjentää koneen toiletit eikä 4 niistä toiminut - ja kansan piti päästä vessaan  ;) Adelaide on matkan varrella noin 1100 km päässä Sydneystä.

 

http://www.monstersandcritics.com/news/business/news/article_1424920.php/Toilet_stop_more_bad_news_for_Qantas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusin, lähinnä naurettava kohellus: Sydneystä Perthiin (yli 3200 km) matkalla olleen Qantasin koneen kippari päätti tehdä ylimääräisen välilaskun Adelaideen, koska Sydneyssä oli unohdettu tyhjentää koneen toiletit eikä 4 niistä toiminut - ja kansan piti päästä vessaan  ;) Adelaide on matkan varrella noin 1100 km päässä Sydneystä.

 

http://www.monstersandcritics.com/news/business/news/article_1424920.php/Toilet_stop_more_bad_news_for_Qantas

 

Lähinnä hyvää asiakaspalvelua :thmbup:.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sydneyssä oli unohdettu tyhjentää koneen toiletit eikä 4 niistä toiminut - ja kansan piti päästä vessaan

 

Hätälasku!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusin, lähinnä naurettava kohellus: Sydneystä Perthiin (yli 3200 km) matkalla olleen Qantasin koneen kippari päätti tehdä ylimääräisen välilaskun Adelaideen, koska Sydneyssä oli unohdettu tyhjentää koneen toiletit eikä 4 niistä toiminut - ja kansan piti päästä vessaan  ;) Adelaide on matkan varrella noin 1100 km päässä Sydneystä.

 

http://www.monstersandcritics.com/news/business/news/article_1424920.php/Toilet_stop_more_bad_news_for_Qantas

 

Olin jokin aika sitten Torontossa. Piti lentää takaisin, mutta tuli tieto, että koneeseen (B747) voitaisiin ottaa vain 150 matkustajaa, koska ainoastaa muutama koneen vessoista oli toimintakunnossa. Ilmeisesti lentoyhtiöllä oli jokin sääntö, että tietty määrä toimivia vessoja pitää olla kunnossa per tietty määrä matkustajia.

 

Noh, asiasta ilmoitettiin, ja vapaaehtoiset koneesta jäävät saisivat hotellin ja tukun kanadan dollareita kouraansa. Sehän sopi minulle. Seuraavaksi jonotettiin sitten tiskille, josta saisi uuden lennon, hotellin ja rahat. Meinasi muuten tulla todellinen mellakka siinä jonossa, kun ryhmä ryssiä kiilasi muiden eteen törkeästi. Kymmenkunta vartijaa ja jokunen poliisi oli tuota tilannetta setvimässä. (olen muuten muuallakin maailmassa kiinnittänyt huomiota ryssien etuilukulttuuriin. Eräs täällä asuva kollega kertoi sen kuuluvan heidän kulttuuriinsa).

 

Juuri, kun olimme tiskillä, tuli ilmoitus, että osa koneen vessoista oli saatu korjattua, ja kaikki loput pääsisivätkin koneeseen. En jaksanut enää jäädä Torontoon, ja tulin takaisin.

 

Mutta siis, ehkä tuolla australialaisella yhtiöllä on samanlaisia sääntöjä. Ja olisihan se kohtuutonta lennättää hädänalaisia ihmisiä koneessa, jossa ei ole toimivia vessoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti tämä vessaongelma ei ole ollenkaan niin harvinainenkuin luulisi. Vessat voivat joko jäädä kokonaan tyhjentämättä maahenkilökunnan valvonnasta tai vakuutteluista huolimatta. Ne voivat myös täyttyä pitkän lennon aikana, ei se tilavuus niissä niin kaksinen ole. Siinä on kipparilla vain huonoja vaihtoehtoja valittavana ja joskus se vähiten huono vaihtoehto on yhden ylimääräisen välilaskun tekeminen.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Happisäiliö olisi siis raportin mukaan lähtenyt voimalla ylöspäin matkustamon lattian läpi, osunut oven kahvaan, jatkanut matkaa matkustamon kattoon ja lopulta pudonnut takaisin samasta reiästä lattian läpi ja ulos koneesta siitä isosta aukosta, joka syntyi säiliön särkyessä vapautuneesta paineesta. On kyllä hieman harvinainen juttu.

 

 

Täällä vielä lyhyesti kuvallinen esitys säiliön liikkeistä: http://www.atsb.gov.au/newsroom/2008/release/files/QF30_1mediaPP.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohan oli ihan odotettu löydös.

 

Happipullon venttiili on antautunut. Pullon liikerata on mielenkiintoinen. Hajottanut kulkiessaan mm. 86:tta sähkökaapelia ja perämiehen siivekeohjauksen kontrollikaapeleita.

 

Paine-ero on lopulta työntänyt pullon sitten takaisin sinne, mistä se tulikin ja reiästä kartanolle.

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustamon lattiaan tullut reikä oli kuitenkin halkaisijaltaan vain 20 cm, joten se, että säiliö kävi kääntymässä matkustamon katossa ja putosi sitten samasta 20 cm reiästä takaisin lattian läpi alaspäin, on minun mielestäni varsin harvinaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoisinta tuossa "lentoradassa" on koneen rungosta saatu kimmoke, jonka seurauksena pullo lensi suoraan ylöspäin. Venttilihän osoittaa, pullon ollessa telineessään, ylöspäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään