Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Tämmönen kopteri lenteli eilen malmia estimässä. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Neuvoitteko tien Malmille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Juu, taisikin olla juuri tuo yksilö, joka kävi tukeutumassa isossa huollossa eräällä korpikentällä Pohjois-Pohjanmaalla hiljattain. Kunnon sensorihäkkyrä roikkumassa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Juu, taisikin olla juuri tuo yksilö, joka kävi tukeutumassa isossa huollossa eräällä korpikentällä Pohjois-Pohjanmaalla hiljattain. Kunnon sensorihäkkyrä roikkumassa! Ja syö vieläkin miestä rotan lailla, kun hallituksella oli kiire, eikä voinut odottaa maan matosen rapulan hellittämistä, joten kuvaamatta jäi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 No voihan vempula sentään, aika harvinainen näky muutenkin tuo värkki tässä maassa. Mahtaa muuten heijata kovasti tuo vaijeriviritelmä, paljonkohan on painoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Mikä se on se joka tuosta roikuu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Mikä se on se joka tuosta roikuu? Malminetsintä"tutka"... Liekkö ihan uusi, vai sama härveli uusilla ominaisuuksilla? http://www.airliners.net/photo/Malmskogens-Helikopterleasing-AB/Eurocopter-AS-350B-2-Ecureuil/0855447/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 25, 2008 Lama on hieno. Mahtaa muuten heijata kovasti tuo vaijeriviritelmä No aika stabiilisti tuommoinen itseasiassa lentää kunhan vauhtiin saa. Mutta vastusta on kyllä omiksi tarpeiksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2008 Tapasimme tänään Kuusamossa. Työt Suomessa loppussa, ja matkalla Norjaan (tankkaukset: Kuusamo - Sodankylä - Ivalo - Kirkkoniemi ). Kaverit kertoivat lentonopeuden pysyvän max 50 kts jos hyvä keli. Antenni itsessään ei paina kuin n. 100 kg, mutta muutalaitteistoa olikin sitten kabiini täydeltä. Tässä muutama räpsy tältä päivältä. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Sippo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2008 Olikos siinä jokin syy, että näitä lentoja lennettiin nimenomaan Lamalla? Tyyppihän on vanha, mutta taitaa edelleen olla erittäin kova luu ohuessa ilmanalassa. Että eikö näihin hommiin riittäisi jokin vaatimattomampi kopteri, kun kuormakin on noin kevyt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2008 Olikos siinä jokin syy, että näitä lentoja lennettiin nimenomaan Lamalla? Tyyppihän on vanha, mutta taitaa edelleen olla erittäin kova luu ohuessa ilmanalassa. Että eikö näihin hommiin riittäisi jokin vaatimattomampi kopteri, kun kuormakin on noin kevyt? Sitä en tiedä, mutta eikös tällä --> http://www.airliners.net/photo/Malmilento-(British-Geological/De-Havilland-Canada/0838087/M/ lennetty jotain Malmin etsintä lentoja myös ???? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2008 Kyllä sitä kuormaa on ihan tarpeeksi. Hitaasti ja matalalla maaston muotoja myötäillen lennettäessä riittävän suuresta tehoreservistä ei ole haittaa, päinvastoin saattaa säästyä se ainokainen. Sippo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2008 Sitä en tiedä, mutta eikös tällä --> http://www.airliners.net/photo/Malmilento-(British-Geological/De-Havilland-Canada/0838087/M/ lennetty jotain Malmin etsintä lentoja myös ???? Kyllä. Laitoin siitä jonkun kuvasarjankin keväällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2008 Olikos siinä jokin syy, että näitä lentoja lennettiin nimenomaan Lamalla? Tyyppihän on vanha, mutta taitaa edelleen olla erittäin kova luu ohuessa ilmanalassa. Että eikö näihin hommiin riittäisi jokin vaatimattomampi kopteri, kun kuormakin on noin kevyt? Juu Lama on kyllä kova peli vieläkin silloin, kun tarvitsee korkealla nostella. Ja muutenkin oikea työkone, yksinkertainen on usein kaunista ja ennenkaikkea toimivaa. Pitänee ottaa huomioon, että tuon koukusta roikkuvan katiskan lisäksi sisällä on x määrä tavaraa ja vähintäänkin kaksi ukkoa. Lisäksi jo tuo kuvissakin näkyvän, sisällä olevan "pömpelin" koko rajoittaa konetyypin valintaa kovasti, tästä syystä avonainen kabiini on kovassa suosiossa kyseistä hommaa tehtäessä. Koska näihin laitteisiin pitää vielä sen koneessa istuvan laiteoperaattorin päästä käsiksikin, niin joku Jetdangerin takapenkki on tuossa hommassa aikalailla pois laskuista. Hieno kone, tuo Lama nääs. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2008 Outoa, ettei tuosta anturihässäkästä ole tehty kokoontaiteltavaa. Maksaa maltaita kuljetella 50KT nopeudella (n. puolet siitä mitä kopterista lähtisi) ympäri maailmaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2008 Olisko niin että maksaja on mallastehtaan omistaja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2008 Olikos siinä jokin syy, että näitä lentoja lennettiin nimenomaan Lamalla? Tyyppihän on vanha, mutta taitaa edelleen olla erittäin kova luu ohuessa ilmanalassa. Kyllähän se varsin hyvin kiipeää, http://records.fai.org: Class E (Rotorcraft) Sub-class E-1 (Helicopters) Category : General Group 2 : turbine Altitude without payload : 12 442 m Date of flight: 21/06/1972 Pilot: Jean BOULET (France) Course/place: Aérodrome d'Istres (France) Rotorcraft: SA 315 Lama Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2008 Outoa, ettei tuosta anturihässäkästä ole tehty kokoontaiteltavaa. Maksaa maltaita kuljetella 50KT nopeudella (n. puolet siitä mitä kopterista lähtisi) ympäri maailmaa. Terve Markku Oiskohan niin että tuote sarja on niin pieni ( varmaan yhdenkäden sormissa, ja tuskin niitäkään kaikkia ) että kehitysosasto meni nopeimman ja helpoimman kaavan mukaan, ja hyvin nopeasti ollaan painojen kanssa lirissä. Koska kaikesta huolimatta tuossa järjestelmässä nytkin on käsittääksen ihan riittävästi painoa Lamallekkin. Yleensähän noissa hommissa työmaat pyritään ketjuttamaan niin että siirtolennot olisivat mahdollisimman lyhyitä. Sippo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2008 Outoa, ettei tuosta anturihässäkästä ole tehty kokoontaiteltavaa. Maksaa maltaita kuljetella 50KT nopeudella (n. puolet siitä mitä kopterista lähtisi) ympäri maailmaa. Onhan se toki "kokoontaiteltava", tai pikemminkin purettava/koottava. Ei sitä sentään toiselle mantereelle alla kuskata. Mutta aikakin on rahaa eikä kaikkea voi aina laskea pelkästään koneen tuntikustannuksen perusteella. Nopeammin (halvemmalla) selvitään lentämällä valmiilla paketilla paikalle, jos siirtomatka ei ole kohtuuton. Kuten Nevalainen totesi, työmaita pyritään niputtamaan jo asiakkaankin puolesta jolloin säästetään paljon aikaa siinä, ettei koko laitteistoa tarvitse irroittaa ja taas koota/kiinnittää jatkuvasti uudelleen. Siinä tienaa helposti muutaman tunnin lentokustannukset. Näin sitä toimitaan monissakin helikopterilla tehtävissä töissä. Voi tietty olla vaikea ymmärtää, mutta väittävät, että näin on kokonaistaloudellisinta toimia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2008 Hienoja nuo vanhat putkihäkkyräkopterit, nykyiset medihelit on aivan sieluttoman näköisiä muovikoteloita noihin verrattuna. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla