Jaakko Kuusisto

Pienkoneonnettomuus

39 viestiä aiheessa

Pitäisiköhän PPL-koulutuksen tuntimäärää lisätä asennekasvatuksella, näyttää siltä että tässäkin porukassa on piittaamattomia elvistelijöitä? Uskaltaako ultrallakaan pyrkiä samalle taivaalle noiden oikeiden lentäjien kanssa kun asenne on tuota laatua? ::)

 

jo osuit asian ytimeen  :thmbup:

Nyt pitäisi lisätä koulutukseen 10 tuntia ns, korkealentoja

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai sii.  :-\

 

Sen sijaan se vihertävä ruoho muistutti ainakin minua taas siitä, että

"se näyttää ilmasta erilaiselta kuin maassa telineissä tuntuu!"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo vihertävä Bell ei taida olla Suomen rekisterissä, vaan lainassa jostain muualta?

Minä en edes tunnista tyyppiä. Mahtaisko tämä olla UH-1H eli 205 malliltaan? Mallissa 204 kun on muiden kuvien mukaan toisenlaiset sivuikkunat ja 214 Big Lifterissä ja 212:ssa taas toisenlainen nokka. Vaan kun ei tiedä, niin ei tiedä...

 

Tähän tyyliin: http://www.airliners.net/photo/Helinord/Bell-UH-1H-Iroquois/1237245/L/

 

Oho! Saattaa olla jopa samainen kopteri: http://www.heli.no/heli.asp

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Lent%C3%A4j%C3%A4pariskunta+roikkui+s%C3%A4hk%C3%B6linjoissa+kaksi+tuntia+Saksassa/1135238741223

 

Taas otettu tuntumaa sähkölinjoihin... Onneksi ei käynyt kuinkaan! Ollut aikaa miettiä mailman menoa kun  istuu 2 tuntia koneessa joka roikkuu sähkölinjoissa  ::)

 

Saksassa siis...

 

HS:n tiedoissa pikkuvirhe, kone ei ole ultrakevyt vaan itserakennettu Europa, nokkapyöräversiona.

 

Lentäjäpariskunnalla oli onnea mukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus, varmaan parikymmentä vuotta sitten sattui Norjassa vastaava kelluke Cessnalle. Muistaakseni 185 tai 206, ainakin kokoluokka oli sitä. Sieltäkin ihmiset saatiin muistaakseni pelastettua vaikka kone roikkui korkealla vuonon päällä. Koneelle sen sijaan kävi huonommin; se roikkui toisen kellukkeen nokassa olevasta knaapista ja tarkka-ampuja hoiteli homman ampumalla knaapin rikki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa vaan mieleen semmonenkin asia, että mitä matalammalle mennään kaartelemaan niin sitä kovemmalta se nopeus tuntuu. no, mitä silloin tulee mieleen, otetaan tehoja pois ::) Sehän vasta hyvä yhdistelmä onkin vielä jyrkässä kaarrossa. Katastrofi on valmis  :-\

T. Jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään