Guest dove

Mitä olet lentänyt?

89 viestiä aiheessa

Pistämpä tuossa oman listani joita on vuosien varrella kertynyt

Ka-2b

K-8b

Pik-5c

Ka-6cr

L-13 Blanik

Pik-3c Kajava

ASK-13

Pik-16c Vasama

Ka-6E

Pik-20

Pik-20B

Bocian

Pik-20D

K-7

ASW-19B

ASK-21

Mistral C

Janus B

Glasflygel 304

LS-4a

LS-6

Discus b

ASK-23

Ventus B

Ventus C 17.6m

Janus CM

LS-6c

ASH-25

LS-8

Ventus-2c

Discus-2b

 

Total h=n.1400 kaikki hienoja koneita ;)

Edit unohtui tuo PW5, ja joskus myös ohjastanut Rallye ja Grob G109 ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkälaisten ilma-alusten ohjaamisesta forumin lukijoilla on kokemusta?

 

Pistäkää kuvaa, tyyppiä, rekisteriä ja tunteja / minuutteja / lentoja (vaikkei olisi kuin minuutti Kessnan ratissa)... ;)

 

Itselläni:

51 lentoa ASK-21 (OH-783) http://www.epik.fi/koneet/k5.jpg

Se minuutti Grop 109 ohjaimissa (OH-686)

 

Ei noilla voi vielä kerskua! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhteensä minulla on lentotiimaa 1001 minuuttia eli 16h 41min, joista 1h 20min RF-5 eli Tuulia OH-383:lla ja loput ASK-21 OH-678:lla. Lentoja on kertynyt 74 joista 2 mopulla. Vihdoinkin koulutus ohi!

 

 

Tässä meikä virnuilee ekan yksinlennon jälkeen.

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pursitunteja 55 keikkoja 102

koneina:

ASK-21 OH-783

ASK-23 OH-703

ASW-19b OH-556

 

Ultratunteja varmaan 8

koneena Dynamic WT9

 

Ja kaikki koneet EPIKin (www.epik.fi)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moottorittomia:

L-13 Blanik (OH-514, ja ES-jotain)

G103 (OH-733, OH-841)

ASK-21 (Immolan ja EFRY:n ASKit)

SZD-50-3 Puchaz (Varkautelaisten Puhku)

SZD-51-1 Junior (OH-829)

SZD-41A Jantar (OH-475)

SZD-48-3 Jantar Std. 3 (ES-jotain)

PIK-16C Vasama (OH-303)

PIK-20D (OH-521)

G102 Club Astir III (OH-650)

LS4 (OH-787)

LS7 (OH-820)

LS8-a ja -18 (OH-883, -884, -894)

Discus 2 (OH-930)

 

Moottorillisia:

C140 (OH-CSX)

C150 (OH-CBV)

C152 (OH-CAO, -CAP)

C172 (OH-COV, -CAY)

PIK-23 (OH-TOW)

PA-38 (OH-PTA, -PTB)

PA-28-181 (OH-PKT)

 

Rattia/sauvaa on saattanut tulla puristettua jostain muustakin koneesta.

 

EDIT: Lisätty rekkareita

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rasvarina ainoa kokemus Kuusiston Jaskan kanssa ku lennettiin C-152:sen vuositarkastuslentoa OH-CAQ niin Jaska pisti mut vasemmalle jakkaralle ja sit rullattiin baanan päähän ja menox...Oli siinä kokemusta kerrakseen..

T:Pygmi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi olla joskus aiemminkin vastaava..

 

Lupakirja pool oli ainakin useampi vuosi sitten. Mut saattaa olla että aihetta on myöhemminkin sivuttu..? Toi kiinnostaa myös että minkälaisia koneita FSN lukijat ovat päässeet kokeilemaan, ellen aivan väärin ole ymmärtänyt niin joku on Hawkinkin ohjaimista päässyt lennossa pitämään.

 

Etkös sinäkin ole Redigoa kokeillut? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on hyvä että käyttäjät jaksavat nähdä vaivaa ja käyttää sitä hakukonetta, kun me emme aina jaksa. (keskitymme vain siihen, että patistamme teitä käyttämään sitä) ;)

 

 

Jyrille - olen vain RG:n takapenkillä matkannut, eli ei laskettavissa mukaan.. Ja muistaakseni Arttu L oli ainakin Hawkin kyydissä joku aika sitten (kuviakin nähtiin?).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmösiä ainakin

SZD-50-3 Puchacz

SZD-51-1 Junior

Grob G.102 Club Astir IIIb

Schempp-Hirth Discus B

Ikarus C42

 

Sitten ei-päällikkönä

C-152

C-172

Piper joku

Fouga Magister takapenkillä pelkääjänä n.20 min

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on hyvä että käyttäjät jaksavat nähdä vaivaa ja käyttää sitä hakukonetta, kun me emme aina jaksa. (keskitymme vain siihen, että patistamme teitä käyttämään sitä) ;)

 

 

Jyrille - olen vain RG:n takapenkillä matkannut, eli ei laskettavissa mukaan.. Ja muistaakseni Arttu L oli ainakin Hawkin kyydissä joku aika sitten (kuviakin nähtiin?).

 

Kirottu -03, ainoa vuosi jona forumia ei ole tullut luettua. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rasvarina ainoa kokemus Kuusiston Jaskan kanssa ku lennettiin C-152:sen vuositarkastuslentoa OH-CAQ niin Jaska pisti mut vasemmalle jakkaralle ja sit rullattiin baanan päähän ja menox...Oli siinä kokemusta kerrakseen..

T:Pygmi

 

Mitä Jaskalle muuten kuuluu? On tuttu mies pienoisautoilupuolelta (sähkö- ja polttiscrossi) yli kymmenen vuoden takaa.

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Papan uraputki:

 

AS-K21

Ate-3

C-140

C-150

C-150S

C-172

C-172FR

C-182

C-185

C-206

DHC-2

G-102

G-109

K-6

K-7

K-8

M-20

MFI-9

ML-4

PA-25

PA-28

PA-3

PW-5

S6

S880

S883

S885

S892

S894

SF-25B

SZD-9

TB-9

Viima

 

Lisäx joitakin muita, jotka eivät ole "virallisia".

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reims/Cessna F172N Skyhawk II

Schempp-Hirth Janus CT

Piper joku

 

Vaikka noita onkin vähän, niin se kokemus/elämys on ollut paljon suurempi :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilman moottoria:

K-2b

Ka-6CR

K-7

K-8b

AS-W20

AS-K21

PIK-16C

PIK-20D

G102

G103 (eri versioita)

Janus B

Duo Discus

Glasflügel 304

LS4

LS8-18

DG-300

L-13 Blanik

SZD-9 Bocian

SZD-48 Jantar

SZD-51 Puchacz

PW-5 Smyk

 

Siltä valiltä:

RF-4D (voi veljet mikä kone!)

RF-5

RF-5B

G109

SF-25 Falke

 

Moottorilla:

C140 (myös suksilla)

C150

C150 Super

C152

C170 (kelluke)

C172 (kaikilla mahdollisilla moottoreilla)

FR172

C177

C182

C185 (eniten lentämäni, 450 h, n. 1000 laskua)

C188

C195 (suksilla)

C206 (myös kelluke)

J-3

PA-18

PA-24 Comanche

PA-28-140-181

PA-28R Arrow I/II

PA-38

PIK-11 (ehdoton suosikkini)

PIK-15

PIK-18

PIK-19

PIK-23

Beech 19

RV-6

Maule 4 (myös suksilla)

American AA-5

VL-70

Citabria 7ECA

MS.880B Rallye Club

Rallye 235

Jak-52

An-2

 

Yhteensä n. 990 tuntia, n. 2800 laskua. Laskuvarjokeikkoja n. 1000, hinauksia muutamia satoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm...

 

Ainakin mieleen tulee

 

C172

PA28

Beechcraft 200

BAe 125-700

BAe 125-800

Mitsubishi Diamond I

Redigo

Vinka

Hawk

Falcon 20

BO105

AB109

EC135

Joku purjekone (2-paikkainen)

 

Mitäköhän olen jo unohtanut ?? :P

 

Ah... No pannaan simut mukaan:

DC9

HN

 

Arttu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ASK-21 (OH-677)

SZD 51-1 "Junior" (OH-776)

 

Ohjaimista kiinni :P:

 

MD-80

Avro RJ100

 

EDIT: rekisteri lisätty

EDIT2: Junior lisätty tyyppien jälkeen :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ASK-21:llä (OH-543) reilut yhdeksän tuntia. Seuraavalla kerralla olisi tiedossa vaihto ASK-23:een.

 

Satunnaisia kaartoja on tullut tehtyä C172:lla ja vaahtosammuttimen korkuisena pääsin vääntämään, tai siis yrittämään MD-11:n ratin vääntämistä Itä-Euroopan päällä matkalla Israeliin.

 

EDIT: kun muutkin ovat laittaneet, niin lisäsin Askin rekisterin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moottorikoneita:

 

Cessna C150

Piper P28A Cherokee

Cessna F172N Skyhawk II

-yhteensä n125h

Ja jotain 50min Fougan takapenkkiä, sekä muutama kymmen minuuttinen Vinkan ja Redigon takatoosaa...

 

Purtsikoita:

 

SZD-50-3 Puchacz

SZD-51-1 Junior

Grob G-102 ClubastirIIIb

Discus B

Discus II

- yhteensä n300h

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Häkellyttävä määrä lentokokemusta täällä kirjailevilla.

 

Laitanpa oman vaatimattoman panokseni mukaan:

 

Purtsikat (peräti 4 h):

 

-SZD-50-3 Puchacz

-Let L-23 Super Blanik

 

Moput:

-Grob G109A

-Grob G109B

-Fournier RF4D (sanopa Jouni muuta...editoriaalisena lisänä mainittakoon OH-370:n käynnistyneen 16 vuoden tauon jälkeen eilen ensi heitolla! Pari kuvaa galleriassa

 

http://users.evitech.fi/~k0101928/EFWB/ )

 

-Fournier RF5

 

Moottorikoneet:

-Piper PA-38-112 Tomahawk

-Cessna C172

-Piper P28R-200 Arrow

-Beechcraft BE-33 Debonair

-AS202 Bravo

-Cessna 150 Aerobat

-Cessna C152

-Grumman AA-1 Yankee (olix se noin?)

-Piper Cup

-Acey Deucy

-Vans RV-4 (tuoreet tyypit, aivan loistava laite, hunajapissiä...)

 

Full motion-Simut:

-DC-9

-MD80

-ATR42/72

-MD11

-B757

-A320

 

Totaalia n. 560 h, pauttiarallaa 1300 laskua, joista kahdeksisen sataa kannukselle. Simutiimaa ei ole logattu, mutta on sitäkin jonkin verran.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

C-150 ja C-152 ( parin tusinan verran eri yksilöitä)

American Yankee

Rallye

Beagle Pup 150 (BT-12)(Suomessa enää 1 kpl)

C-150AE

C-172 ( parin tusinan verran eri yksilöitä)

Piper Cherokee, 3 eri versiota

Piper Arrow

Piper Aztec (3 eri kpl)

Piper Navajo

 

ASK-13

SF-25 Falke

Nämä siis kipparina

Ja kakkoskipparina koko ajan puikoissa: Jak-52

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään