Guest kahtiala

Finnairin lennot suht. aikataulussa

9 viestiä aiheessa

Tästä tulikin mieleen että mitä tarkoitetaan

Finnairin tapauksessa lähtöajalla ?

Nimittäin viimeiset 50 lentoa mitä olen

Finnairilla lentänyt ovat nousseet ilmaan

n. 15-20 min ilmoitetun lähtöajan jälkeen.

Toki tämä on enempi koskenut lomalentoja

mutta niissähän homma menee siten että

silloin kun on lähtöaika on vasta puolet

matkustajista koneessa miettimässä nostaisiko

sinne hattuhyllylle ensin sen pienemmän laukun

vaiko sen 50 kiloa painavan jumbotrolleyn ;)

Ainoat jotka ovat ilmassa silloin kun kun

ilmoitettu lähtöaika ovat olleet klo 23 jälkeen

lähteneet kotimaanlennot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoittanee sitä aikaa, jolloin lähdetään portilta. Rullaukseen nyt pakosti kuluu isommilla kentillä kymmeniäkin minuutteja..

Lauri muuten, tekstistä saa siistimmän näköistä kun et itse yritä 'rivittää' tekstiä vaan kirjoitat kaiken yhteen pötköön. Eli toisinsanoen, älä paina entteriä välissä jos et halua uutta riviä:

esim.

"Nimittäin viimeiset 50 lentoa mitä olen (enter)

Finnairilla lentänyt ovat nousseet ilmaan (enter)

n. 15-20 min ilmoitetun .."

tai:

"Nimittäin viimeiset 50 lentoa mitä olen (ei-enter) Finnairilla lentänyt ovat nousseet ilmaan (ei-enter) n. 15-20 min ilmoitetun .."

Koska tuo foorumin kirjoitusikkunan leveys ei ole sama, kuin millä viestejä katsellaan, niin on helpompaa antaa foorumin itse rivittää teksti kullekin käyttäjälle heidän ikkunan leveyden mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä tulikin mieleen että mitä tarkoitetaan

Finnairin tapauksessa lähtöajalla ?

Lentoaikatauluihin otetaan aina mukaan lentoajan lisäksi rullaukset kentillä. Jos lähtöaika on 12.00 ja kone liikahtaa silloin blokeilta, niin se lähti aikataulussa. Esim. M80:llä puhdas lentoaika Hel-Oul on 50 min, mutta aikatauluajassa 1 h 5 min on otettu huomioon rullaukset molemmissa päissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentoaikatauluihin otetaan aina mukaan lentoajan lisäksi rullaukset kentillä. Jos lähtöaika on 12.00 ja kone liikahtaa silloin blokeilta, niin se lähti aikataulussa. Esim. M80:llä puhdas lentoaika Hel-Oul on 50 min, mutta aikatauluajassa 1 h 5 min on otettu huomioon rullaukset molemmissa päissä.

Aivan ja nyt EFHK:lla rullausajat ovat pidempiä sillä on vain yksi kiitotie käytössä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kokemuksia vain lomalennoilta, mutta aina tuntuu lähtö venyvän hiukan siksi, että matkustajien kuormaus aloitetaan niin myöhään, vaikka melkein kaikki ovat paikalla.

Oma lukunsa tietysti ovat tilanteet, joille yhtiö ei voi mitään, kuten talvella Hurghadassa, kun jouduttiin odottamaan kolme varttia osaa matkustajista n:nnestä turvatarkastuksesta, johon tuli armoton ruuhka useiden samaan aikaan lähtevien koneiden vuoksi.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lomalennot myöhästelevät usein siitä syystä, että Finnairin lomalentolaivue on niin kovassa käytössä, että parhaimmillaan ei Helsinki-Vantaalla kääntöön ole kuin 1,5 tuntia ja taas mennään.

Tähän kun lisätään vaikkapa nyt kesällä se pointti, että useimmat lomalennot ovat Etelä-Eurooppaan missä on kova kuhina lomien takia joten viivästyksiä ja ruuhkaa reiteille tulee väkisinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään