Tero Tuominen

"Avoimet ovet" Malmilla 24.7. (Zeppelin!)

42 viestiä aiheessa

"Malmin lentoaseman ystävät ry yhteistyössä "Yokoso! Japan" -zeppeliinin edustajien kanssa järjestää yleisöpäivän Malmin historiallisella lentoasemalla lauantaina 24.7. klo 10-17.

Mielettömän hienoa että tälläinen saatu järjestetyksi.

Torstaina saan varmistuksen aikatauluihini, luultavasti itse tuonne lauantaina tulossa. Junalla tai autolla, itseni ikäisessä autossa vain pientä luotettavuus ongelmaa mutta jos junalla tulee niin Tikkurilassa vai Helsingissä jäädä pois siitä?

Tietysti jos joku Pirkkalasta lentäen olisi liikkeellä niin kyyti kelpaisi ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Torstaina saan varmistuksen aikatauluihini, luultavasti itse tuonne lauantaina tulossa. Junalla tai autolla, itseni ikäisessä autossa vain pientä luotettavuus ongelmaa mutta jos junalla tulee niin Tikkurilassa vai Helsingissä jäädä pois siitä?

Tietääkseni Tikkurilasta ei pääse Malmin lentokentälle millään, eli kannattaa varmaan mennä Helsinkiin ja sieltä tuolla 75:lla mikä lähtee rautatientorilta :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkseni Tikkurilasta ei pääse Malmin lentokentälle millään, eli kannattaa varmaan mennä Helsinkiin ja sieltä tuolla 75:lla mikä lähtee rautatientorilta :).

Kyllä junalla voi jäädä jo Puistolassa ja jatkaa Malmin kentälle bussi 75:lla. 75:sen päättäri on Puistolan asemalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä junalla voi jäädä jo Puistolassa ja jatkaa Malmin kentälle bussi 75:lla. 75:sen päättäri on Puistolan asemalla.

Aah ok, itse kun en asu siellä päin niin ei ollut varmaa tietoa asiasta ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaukojunat pysähtyvät tietääkseni Tikkurilan jälkeen vain Pasilassa ja Helsingissä. Jos kaukojunalla tulee, niin joko menee Helsinkiin asti, josta bussilla Malmille tai sitten jää Tikkurilassa, hyppää siitä lähijunalla Malmille, ja kävelee loppumatkan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaukojunat pysähtyvät tietääkseni Tikkurilan jälkeen vain Pasilassa ja Helsingissä. Jos kaukojunalla tulee, niin joko menee Helsinkiin asti, josta bussilla Malmille tai sitten jää Tikkurilassa, hyppää siitä lähijunalla Malmille, ja kävelee loppumatkan.

Varmaan on aika vaikee ulkopaikkakuntalaisen löytää perille kävellen ;D. Mut joo. eli 77A menee kuulemma Malmin asemalta EFHF:lle, mutta tuo 75 ja Puistola yhdistelmä saattaa olla hiukan nopeempi. Toivottavasti näistä meidän ohjeista oli hyötyä ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan on aika vaikee ulkopaikkakuntalaisen löytää perille kävellen ;D.

Aivan. Itse ulkopaikkakuntalaisena, eli Vantaalaisena landepaukkuna en varmaan osaisi heti tuota matkaa kävellen, mutta sitä varten on kartat. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taksit osaa muuten perille Helsingissäkin, kunhan sanoo saföörille jotta Malmin lentoasemalle, kiitos........ ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan. Itse ulkopaikkakuntalaisena, eli Vantaalaisena landepaukkuna en varmaan osaisi heti tuota matkaa kävellen, mutta sitä varten on kartat. ;)

Mutta mä olen edelleen sitä mieltä, että kannattaa valita tuo 75:n noista vaihtoehdoista;D. Itse menin Malmin kautta EFHF:lle tuossa toissapäivänä kun se Zeppeliini sinne ekaa kertaa tuli. Matkaan meni n. 10min, kävellen siihen voi mennä (etenkin jos paikat ei ole tuttuja) 30-50min. Mutta antaa Kallen valita itse :);D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta antaa Kallen valita itse :);D.

Vaihtoehtoja on ainakin tullut, taidan helpoiten päästä Helsingin kautta. Hirvittää tuo pääkaupunkiseudun joukkoliikenne, tampereella bussit siististi numeroita 1-30 mutta siellä ei päätä eikä häntää näin tamperelaisen mielestä...

Mutta tosiaan toivottavasti Malmille päästään täältäkin, torstaina se selviää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä.

Saisikohan Tampereelta jonkinlaisen kimppakyydin aikaiseksi? Minä olisin kiinnostunut lähtemään, mutta en taida viitsiä junalla lähteä, enkä ainakaan autolla yksin. Opiskelijahinnoilla tosin Helsinkiin pääsee noin kympillä, mutta silti... Mutta jos vaikka kolmekin jamppaa yhdellä autolla lähtisi, niin johan se taitaa junaa edullisemmaksi tulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan on aika vaikee ulkopaikkakuntalaisen löytää perille kävellen ;D. Mut joo. eli 77A menee kuulemma Malmin asemalta EFHF:lle, mutta tuo 75 ja Puistola yhdistelmä saattaa olla hiukan nopeempi. Toivottavasti näistä meidän ohjeista oli hyötyä ;D.

Pääkaupunkiseudun lähiliikenteen reittiopas löytyy osoitteesta www.reittiopas.fi . Sen avulla saa nopeimman reitin Malmin kentälle. Itse jos tulisin pohjoisesta, jäisin pikajunasta Tikkurilassa(Vantaa), jatkaisin P-junalla Puistolaan(Hki) ja bussilla 75 Malmille. On taatusti vähemmän kulkijoita, kuin keskustasta. Ja samaa reittiä kotiin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa huomioida sellainen seikka, että mikäli jää Tikkurilassa pois kaukojunasta ja matkaa Puistolaan paikkurilla, vaihdetaan tämän yhden pysäkin aikana kaupunkia Vantaalta Helsinkiin. Niinpä sisäinen lippu ei riitä vaan tarvitaan seutulippu, joka on tietysti kalliimpi. Tällöin on ehkäpä kannattavampaa matkata suoraan Stadiin saakka ja jatkaa sieltä 75:llä Malmille. Toisen kautta se seutulippu oikeuttaa sitten vaihtamaan junasta suoraan bussiin, joten kahteen kertaan matkaa ei tarvitse eikä kannata maksaa! Keskustasta joutuu kuitenkin ostamaan Helsingin sisäisen bussilipun. Tosin Puistolasta on aika lyhyt matka. Mikäli odotusaikaa tulee, Puistolan steissin vieressä on kauppaa ja kioskia ja paaria. Käytännössä junasta kun loikkaa pois, pääsee tunnelia pitkin bussinkuvakylttejä seuraten pysäkille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite oon ainakin aina 77A:lla mennyt Malmin juna-asemalta. Se tekee pienen kiemuran asumusalueiden läpi. Malmin juna-asemalta jopa kävelee helposti ton välin, matkaa taitaa olla pari km.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä.Saisikohan Tampereelta jonkinlaisen kimppakyydin aikaiseksi?

Ajatuksena erittäin hyvä, toteutukseen täytyisi kyllä sitten panostaa. Itse varmuudella vasta tuossa huomenna illalla myöhään tiedän ton lauantaina tilanteen joten nyt pysty tota niin suunnitteleen.

Tosiaan matka joutuisammin voisi kulua kimppakyydillä, mutta jos itse pääsen lähteen niin oma auto tai juna. Junaakaan niin kalliina pidä kun vielä opiskelija alennuksen saan.

Mutta palaillaan vielä tämän asian puitteissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten ostaa kaukomatkan lipun suoraan Puistolaan.

Juu, mutta kun se ei taida käydä sillä lailla, koska tarttee vaihtaa sitä junaa paikkuriin Tiksissä. Tätäkään asiaa en tosin vanno varmaksi, mutta ainakaan paikkurilipuilla ei voi reissata kaukojunassa. Tosin kukaan ei tarkasta niitä lippuja Tikkurilan ja Puistolan välillä, mutta epärehellisyyteen en tietenkään kannusta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä lipun voi ostaa mille tahansa välille ja kun matka ylittää vyöhyke- ja YTV alueen, niin hinta määräytyy koko matkan pituudelta.

Tässä tapauksessa pääsee samalla hinnalla niin Puistolaan kuin Tikkurilaan. Alla olevalle matkalle kävin katsomassa www.vr.fi osoitteesta mitä matka maksaa.

Tässä esimerkki:

16:07 Tampere 17:39 Tikkurila InterCity2 178

Ei vaihtoja Kesto: 1:32

Hinta yhteensä: 23,00 €

16:07 Tampere 17:39 Tikkurila InterCity2 178

17:50 Tikkurila 17:53 Puistola Lähiliikennejuna K

Vaihtoja:1 Kesto: 1:46

Hinta yhteensä: 23,00 €

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota... Tiedoksi kaikille vain jotka eivät vielä asiaa ole huomanneet, mutta tämä tapahtuma menee päällekkäin samanaikaisesti järjestettävän Nummelan harrasteilmailunäytöksen kanssa... ::)

Noh, jos vaikka aamusta käy Malmilla, ja painelee sitten tuonne Nummelaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota... Tiedoksi kaikille vain jotka eivät vielä asiaa ole huomanneet, mutta tämä tapahtuma menee päällekkäin samanaikaisesti järjestettävän Nummelan harrasteilmailunäytöksen kanssa... ::)

Suomen kesä on niin lyhyt että *kaikki* menee päällekäin kaiken kanssa, sille ei vain oikein voi mitään. :P

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomen kesä on niin lyhyt että *kaikki* menee päällekäin kaiken kanssa, sille ei vain oikein voi mitään. :P

//Tuomas

Eli suunta Nummelaan ::):P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli suunta Nummelaan ::):P

Mutta jos on nopea auto ja nopea kuski, niin todellinen ilmailuhullu käy kummatkin tapahtumat läpi ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta jos on nopea auto ja nopea kuski, niin todellinen ilmailuhullu käy kummatkin tapahtumat läpi ;D

Ja muistaa myös että se Fournier-klubin 17 koneen moottoripurjekonepulja tulee lauantaina malmille ja siirtyy sitten Hyvinkäälle iltaa viettämään, eli sinnekin voi vielä mennä grillaamaan kaiken tämän jälkeen :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja muistaa myös että se Fournier-klubin 17 koneen moottoripurjekonepulja tulee lauantaina malmille ja siirtyy sitten Hyvinkäälle iltaa viettämään, eli sinnekin voi vielä mennä grillaamaan kaiken tämän jälkeen :)

//Tuomas

Eikös se tule perjantaina malmille josta siirtyy hyvinkäälle, viettää siellä yön ja sitten siirtyy lauantaina Oripäähän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään