Kirjoitettu Elokuu 17, 2008 No nyt alan päästä ymmärrykseen juu kyllähän zoomi riittää eli juuri tälläistä tietoa olen etsinytkin mutta se jäi epäselväksi että mitkä kamerat olisiva sopivia koneiden kuvaukseen pitkältäkin matkalta objektiivin kanssa oli jo pari ehdotettu mutta olisiko muitakin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2008 http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp Tuosta on hyvä hakea sopivilla kriteereillä. Sinä haluat nyt ainakin: Zoom tele >200 mm Image stabilization: yes Manual Focus: yes Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2008 http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp Tuosta on hyvä hakea sopivilla kriteereillä. Sinä haluat nyt ainakin: Zoom tele >200 mm Image stabilization: yes Manual Focus: yes Kiitos paljon tämähän auttoi jo paljon syvä kumarrus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Olen kanssa aikomassa ostaa ekan järkkärin ja kysyin teiltä fiksummilta, että mikä mahtaisi olla aloittevalle valokuvaajalle hyvä paketti? Tarkoituksena olisi kuvata maisemia,nähtävyyksiä,tilannekuvia sekä yksityiskohta kuvia ja pääasiana on saada tarkkoja ja hyvä laatuisia kuvia niin valoisassakin kuin pimeessäkin ympäristössä? Olen katsellut tuota Canonin EOS 1000D 18-55 IS mallia. Hintaa saisi tulla max tuo 600e!!! Kellään kokemuksia kamerasta sekä linssistä??? Kiitos etukäteen! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Olen kanssa aikomassa ostaa ekan järkkärin ja kysyin teiltä fiksummilta, että mikä mahtaisi olla aloittevalle valokuvaajalle hyvä paketti? Tarkoituksena olisi kuvata maisemia,nähtävyyksiä,tilannekuvia sekä yksityiskohta kuvia ja pääasiana on saada tarkkoja ja hyvä laatuisia kuvia niin valoisassakin kuin pimeessäkin ympäristössä? Olen katsellut tuota Canonin EOS 1000D 18-55 IS mallia. Hintaa saisi tulla max tuo 600e!!! Kellään kokemuksia kamerasta sekä linssistä??? Kiitos etukäteen! Moi, tervetuloa foorumille! Itse ostin ensimmäiseksi järkkäriksi kesällä Nikon D40:sen. Olen todennut todella hyväksi, vaikka kovassa croppuksessa megapixelit meinaavatkin loppua (6.1). Nikon D60 on myös varmasti hyvä vaihtoehto, Canoneista olen testannut vain EOS 400D:tä, ja oli sekin ihan näppärä peli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Valoisassa ja pimeässä kuvaaminen ei vaadi ihmeitä, hämärässä kuvaaminen vaatii. Jos yksityiskohdilla tarkoitat lähikuvia, niin siinäkin hyvään laatuun pääseminen vaatii vähän panostusta optiikkaan. Järjestelmää ostaessasi sinun kannattaakin suunnitella vähän pidemmälle. Aloituspaketilla pääsee alkuun, mutta mitä siitä eteenpäin? Sitten kun sinulla on käsitys, mitä loppujen lopuksi haluat, tiedät myös, mistä sinun kannattaa aloittaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Onko joku todennut kitin kanssa jotain mahdollisia ongelmia? Ja että miten se eroaa tavallisesta linssistä? Vetailussa tällä hetkellä tuo Nikon D60 ja Canon EOS 1000D. Jommalla kummalla varmaan pärjäisi jonkin aikaan ja voihan sitten ostaa uutta objektiivia?!? Kellään esimerkki kuvia, jotka otettu jommalla kummalla noista kyseisistä kameroista? (ois ihan kiva nähdä noin vertailun vuoksi johonkin digikameran kuviin ) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Onko joku todennut kitin kanssa jotain mahdollisia ongelmia? Ja että miten se eroaa tavallisesta linssistä? Ihan tavallinen linssihän se on, mutta halvalla tehty ja sen huomaa kanssa. Mekaniikka ja kuvanlaatu ei ole parhaasta päästä, mutta toki silläkin kuvailee ja joku pitää sitä itselleen riittävänä ja joku ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Tämä ainakin otettu D60:sellä ja kittilinssillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Kellään esimerkki kuvia, jotka otettu jommalla kummalla noista kyseisistä kameroista? Mulla on muutamia D60:lla otettuja: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] (Kaikki kuvat otettu Kitillä) PS. Olli oli eka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Vautsi ei ollenkaan hassumpia. Toisaalta hyviltähän ne näyttää kun ei ole tottunut kattelemaan järkkärillä otettuja kuvia Luulen, että pitääpi mennä liikkeeseen kyselemään tarkemmin. Ja jos jollain sattuu vielä olemaan kuvia, jotka otettu tuolla Canon EOS 1000D:llä niin laittakaa ihmeessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Vautsi ei ollenkaan hassumpia. Toisaalta hyviltähän ne näyttää kun ei ole tottunut kattelemaan järkkärillä otettuja kuvia Luulen, että pitääpi mennä liikkeeseen kyselemään tarkemmin. Ja jos jollain sattuu vielä olemaan kuvia, jotka otettu tuolla Canon EOS 1000D:llä niin laittakaa ihmeessä. 1000D:llä otettuja ei ole tarjolla, mutta 450D:llä otettuja löytyy. Vielä lähempänä 1000D:tä on toki 400D, jolla otettuja kuvia ovat esim nämä: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,72218.300.html (Kaksi ensimmäistä kuvaa), ja tietty muutkin ko. kuvaajan kuvat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Millä objektiivillä nuo 3 kuvaa on otettu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Millä objektiivillä nuo 3 kuvaa on otettu? AF-S DX NIKKOR 18-55 mm. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Ok, eli sillä vakkari setillä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2008 Tässä Otettuja 400D:llä ja EF 70-200 4.0 L IS USM Ja EF 1,4x II konvertteri [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2008 Mutta jollain putkella otetuilla hyvillä kuvilla ei kyllä ole juurikaan todistuarvoa. Jos haluaa kuvilla kertoa jotain putken laadusta, pitää näyttää niitä huonoja kuvia. Nurkkien tummuminen näkyy parhaiten täydellä aukolla otetuissa kuvissa, kromaattinen aberraatio pienentämättömissä kroppikuvissa, zoomin muotovirheet eri polttoväleillä kuvatuissa suoria vaaka- ja pystyviivoja sisältävissä kuvissa jne. Hyvän kuvan saa vaikka Holgalla. Ei sellainen todista optiikan laatua, paitsi jos kuvassa on jotain, mikä selvästi aiheuttaisi havaittavia virheitä kehnolla optiikalla. Poikkeuksena tietenkin kaunis boke, joka aina näkyessään todistaa hyviä asioita putkesta. Tosin sellaista ei kannata zoomilta toivoa. Jos olet Nikonin ja Canonin välillä tekemässä valintaa, niin tutustu molempien järjestelmiin kokonaisuutena. Runkomallit, omat ja muiden valmistamat optiikat, salamajärjestelmät, tietokoneohjelmisto. Sitten kun saat mielikuvan, kumpaa haluat ruveta keräämään, niin sitä merkkiä sitten hankit. Jatkossa on helppo nälän kasvaessa ja lompakon pulskistuessa hankkia lisää optiikkaa, vaihtaa runko parempaan ja hankkia ja kasvattaa salamajärjestelmää, mutta merkin vaihtaminen on paljon isompi operaatio, kun pitää myydä kaikki (paitsi jalusta) ja aloittaa alusta. Molemmilla merkeillä on tarjolla parempia vehkeitä kuin sinä luultavasti ikinä tarvitset ja molempiin saa yhtä halvalla harrastajatason palikoita, joten tee valinta sen perusteella, kummat miellyttävät sinua enemmän tyyliltään ja käyttölogiikaltaan. Niiden kanssa olet menossa naimisiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla