Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 Tähän väliin on hyvä laittaa laiskasta pohatasta yksi kuva. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 Kyllä on täytynyt Finskin saada todella edullisesti ellei jopa halvalla nuo 340:set kun viitsi tollasia ruuhia tilata Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 SAS ei muuten avaa SFO:ta. Missä vaiheessa SAS on vetänyt puheet SFO:sta takaisin? SAS:n sivuilta löytyy edelleen, että lennot sinne alkavat keväällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 Vieläkö jota kuta nämä laiskat peruskaurabussit jaksaa kiinnostaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 Miten MD-11 epäonnistui alunperin? Kaupallisesti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 Miten MD-11 epäonnistui alunperin? Jos se MD11 on niin kamalan hyvä niin miksi sitä ei tehty kuin vain 200 kappaletta? Tätä sinun niin paljon vihaamaasi bussiakin on tehty enemmän. Alunperin myöskin, kone oli useita tonneja ylipainoinen ja range oli pienempi mitä luvattu mikä johti ainakin Singapore Airlinesin kohdalla tilauksen perumiseen ja odottelivat B777:aa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 OH-LQE:n saapuminen heikkotasoisena videona, mutta videona kuitenkin... Paikalla olleen skannerista kuului mukavasti tietoa, joka toivottavasti pysyy laillisuuksissa tällaisessa tallenteessa. Korostan, että minulla ei ole skanneria itselläni ja äänet kuuluivat toisen henkilön laitteesta (mikäli siitä joku haluaisi aloittaa hiusten halkomisen). Kiitos hänelle kuitenkin sen "lainaamisesta". Myös muille paikalle olleille tervehdys ja hyvät kesän jatkot. Olihan siellä sellaista "suuren urheilujuhlan tuntua", vaikka poissaolollaan tilaisuutta kunnioittaneet muuta väittävät. Harrastuksia ei pidä ottaa liian vakavasti. Tämä kannattaa muistaa. Jos homma alkaa mennä siihen suuntaan, niin kannattaa miettiä onko vapaaehtoisessa toiminnassa mitään järkeä. ...mutta se video, joka löytyy täältä . Ampukaa aamun koitteessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2008 Kiitos Lari videostasi ja erityisesti fiksuista kommenteistasi harrastuksista!... - Ei suinkaan kenelläkään aikomuksia taikka syitä aamunkoiton ammuntoihin!... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Tervicko! Enää yksi kysymys jäljellä...milloin LQE aloittaa liikennöinnin? t.PR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 ...mutta se video, joka löytyy täältä . Ampukaa aamun koitteessa. Hyvä hyvä Aamun koitettua ollaan lähinnä ilahtuneita historiallisen hetken tallentumisesta - sekä siitä, että maltoit lopettaa taltioinnin juuri ennen kameran kääntymistä minuun Ja Mannikaiselle terveisiä, että liikennelentokoneen onnistuminen mitataan kaupallisena menestyksenä. Siinä suhteessa A340 kokonaisuutena, ja jopa parjaamasi A340-300 kaikkine puutteineen, peittoaa MD11-koneen. Kannattaa lukea se englanninkielisen Wikipedian artikkeli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 liikennelentokoneen onnistuminen mitataan kaupallisena menestyksenä. Siinä suhteessa A340 kokonaisuutena, ja jopa parjaamasi A340-300 kaikkine puutteineen, peittoaa MD11-koneen. Ehkä mitataaan , mutta ei kaikille tuo kaupallinen menestys ole SE asia mikä tekee koneen, vaan se että reki nousee taivaalle ennen kuin pohja raapii kiitotien päätyheiniä... ja tässähän MD11 peittoaa vissiin A340:sen! Että kuka tykkää äidistä kuka tyttärestä ja kuka tilastokeskuksesta 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Ehkä mitataaan , mutta ei kaikille tuo kaupallinen menestys ole SE asia mikä tekee koneen, vaan se että reki nousee taivaalle ennen kuin pohja raapii kiitotien päätyheiniä... ja tässähän MD11 peittoaa vissiin A340:sen! Että kuka tykkää äidistä kuka tyttärestä ja kuka tilastokeskuksesta 8) Voidaan sitä mitata myös sillä, että kuinka kauan se säilyy tuotannossa. A340-300 tuli liikenteeseen 1992 ja vain 16 vuotta myöhemmin sen tuotanto on loppumassa. A340-600-konetta valmistetaan vielä, mutta vähäisessä määrin. A340-600 on vähän samanlaisessa tilanteessa kuin MD-11 oli DC-10:n seuraajana. Ja, 345:sta ei kannata edes puhuakaan näillä kerosiinihinnoilla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Wikipediasta en lue mitään eikä Hyppäsenkään kannattaisi. MD-11:sta kohdalla kannatta huomioda myös se, että kilpailija osti konetta valmistavan yrityksen ja usein käy niin että ostajan ehdoilla mennään ja ostetun tuotteita karsitaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Antakaa jo olla tämän A343 vastaan MD-11 keskustelun. Kyllä kaikki vähän enemmän foorumia lukeneet tietävät, että toinen on laiska ja toine on suorituskykyinen ja vanha. A343 on ilmeisesti hyvä valinta Finnairille, koska ovat päätyneet tähän, ja taas MD-11 on ollut aikanaan hyvä valinta, kun on etsitty seuraajaa Douglas DC-10:lle. Tiedän kyllä, että nämä kannanotot voi hyppiä yli, mutta ainakin itse osaan nämä jutut jo ulkoa (kuten varmasti moni muukin) . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Niin, tässä ketjussahan nimenomaan keskusteltiin aluksi siitä, että LQE on "the last one" ja joku halusi taas aloittaa vastakkainasettelun ja käänsi keskustelua MD-11 -koneiden suuntaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Tervicko! Enää yksi kysymys jäljellä...milloin LQE aloittaa liikennöinnin? t.PR Aikatauluja tutkimalla voisi vastata, että lauantaina 2.8. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Jokos Finnairin laivaston uusin Ranskalais-kaunotar on One Wörldin teipeissä vai miten? Ja tietämätön kun olen niin milles reiteille Hän pääsee? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Lähteekö nyt sitten yksi MD-11 Aeroflotille? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Lähteekö nyt sitten yksi MD-11 Aeroflotille? Ei nyt vaan lokakuu/marraskuu akselilla. Alkuperäisen suunnitelman mukaan LQA:n piti lähteä näihin aikoihin sisustaremppaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 LQE lähtee kuulemma lauantaina klo 20:00 aikataulun mukaan Mumbai'in One World-tarroilla varustettuna. Nyt on noin 5? vuotta aikaa ottaa kuvia koneesta tarroilla, kuvat ilman tarroja otettiin eilen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Siksihän minä mesosin eilen, että jos vaan voi; on hullu jos ei eilisen illan valoon sitä siirtolennolta kuvaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 [ attachment removed / expired ] Huomaako joku muu erikoista takasiiven (virallinen nimi otetaan mielellään vastaan) kohdalla? Liittyykö tuohon OneWorld-teippauksen tuloon... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Huomaako joku muu erikoista takasiiven (virallinen nimi otetaan mielellään vastaan) kohdalla? Liittyykö tuohon OneWorld-teippauksen tuloon... Takasiipi=korkeusvakaaja(korkeusperäsin). Itse en siinä huomaa erikoista (Vai onko tuossa juuressa jotain eri väriä kuin yleensä?). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Samanlainen tuo korkeusperäsin on esim OH-LQC:ssä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2008 Samanlainen tuo korkeusperäsin on esim OH-LQC:ssä Ok, kiitos jälleen nopeista vastauksista. Jotenkin tuo yksityiskohta iski vain silmään, kun kuvaa alkoi tarkemmin katselemaan... Syy moiseen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla