Antti Laukkanen

LQE

130 viestiä aiheessa

Aivan hyvähän tuo tarraus on. Ainoa miinus niistä lipuista, jotka olisi siistimpi tarrata yksittäisenä eikä yhtenä pötkötarrana. Muutenkin nuo menee tietenkin tarkan graafisen ohjeistuksen mukaan, mitä kaikki noudattavat - siinä ei Finnair voi lähteä yksin sooloilemaan.

 

Mitä tulee ikkunalinjaan, niin nythän tarra on "putken" suhteen keskellä. Jos ikkunat unohtaa, niin tarra on juuri siinä missä pitää. Läheltä toki ikkunat voi hämätä, mutta kauempaa katsottuna se on juuri oikeassa tasapainossa.

 

:thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan hyvähän tuo tarraus on. Ainoa miinus niistä lipuista, jotka olisi siistimpi tarrata yksittäisenä eikä yhtenä pötkötarrana. Muutenkin nuo menee tietenkin tarkan graafisen ohjeistuksen mukaan, mitä kaikki noudattavat - siinä ei Finnair voi lähteä yksin sooloilemaan.

 

Mitä tulee ikkunalinjaan, niin nythän tarra on "putken" suhteen keskellä. Jos ikkunat unohtaa, niin tarra on juuri siinä missä pitää. Läheltä toki ikkunat voi hämätä, mutta kauempaa katsottuna se on juuri oikeassa tasapainossa.

 

:thmbup:

 

No ei tuo graaffinen ohjeistus niin tarkaa taida olla - vaikka pitäisi kyllä olla... IMHO

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6244908&nseq=1

Tuossa LANin koneessa on aika erillainen meininki...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan suhtkoht ok tämä oneworld-teipitys. Mutta meikäläinenkin pienesti kummeksui tuota pyrstöjen kuvien tarraa; mieluummin tarrat yksittäisinä kuin tuollaisena yhtenä nauhana, joka liian selvästi vetäistynä tarrana rungosta erottuu. Lan'in pyrstökuvien tarrat näemmä yksittäisinä ja yhtiöiden aakkosjärjestyksessä, oma yhtiö ei ensimmäisenä, kuten Finnairilla. Ja Finnair oneworldin yllä olisi voinut olla isommalla tekstillä. - Joku/moni voi aatella ja päivitellä, että saivartelua nuo, mutta nämä huomiot joskus liiallisenkin pedanttisuuden tiliin laskettakoon ja anteeksiannettakoon...  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaisiko kukaan tietää mille reitille LQE lähtee tänään? Intia vai joku muu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaisiko kukaan tietää mille reitille LQE lähtee tänään? Intia vai joku muu?

 

Mumbaita ja Soulia tuo on lennellyt viime aikoina käsittääkseni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo Mumbaihin lähti tänään tuo LQE, kuten veikkailin tuossa iltapäivän myöhäistunteina.

Tässä sitä sitten olisi, tuli pika lähtö kuvaamaan kun keli täysin yllättäen selkeni 19 kohdilla. Kerrankin kannatti mennä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ÖÖÖ kyllä se ihan tuolla tyylillä nykäsi. Mumpai lähtee aina vähän kevyempänä kun Shanghainhin asti menevät, joten se menee myös jyrkemmin ja korkeammalla.   :-\ Mutta huijannut en minä ole.  :D

 

As you kan see of this LQA kuvasta, kun Hän taannoin poistui Mumpaihin, samasta paikasta napattuna. (Sivun puoli väli) Suhteellisen samassa kulmassa, vaikka on vanhempi kone!  :o

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,78342.240.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten se koneen ikä vaikuttaa nousukulmaan?  :laugh:

 

No onhan LQA nähnyt maat ja mantereet, kun LQE vasta herättelee matkailuviettiään matkustamalla tasaisesti Souliin ja Mumpaihin.  :D :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:n vanha MD-82 tanssii ripaskaa noiden teidän tasaisten Mumbaiden rinnalla kun laitetaan nousukulmat vertailuun.  ;)

 

Ja luonnollisesti sen tekee oLGAkin. Mutta sitä ei kannata edes mainita itsestäänselvyytenä.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin mutta miksi se on niin tärkeää, millä nousukulmalla kone nousee?

 

Koska siinä on sillon MUNAA kun se lähtee nokka kohti kuuta, kuin raketti häviten pilveen kuin Salama.  :D

Eräs foorumilainen kerran Flaikkarin silloisen kahvikupin äärellä totesi, että "tuo Mädäri on kuin raketti, savu vana jää vaan jäljelle kun tuo pilveen menee".  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on tarratoteutus. Koko konetta ei voi teipata eikä noin rajatulle alueelle voi tehdä mitään radikaalia koska se ei istu sitten muuhun liveryyn enää. (esimerkki JAL:n oneworld-maalaus.) Jos halutaan Malaysian B777-tasoista settiä niin sit pitää maalata, ei teipata ja tulee luonnollisesti kalliiksi.

 

Eikös se Austrianin Philharmonia-teema ollut ihan teipeillä vedelty? Jostakin olen lukenut, yllättäen en vain muista mistä.

 

Edit.  Ja olihan se teipattu:

 

Teipeillä: http://www.airliners.net/photo/Austrian-Airlines/Airbus-A340-313X/1260154/M/

 

ja ilman: http://www.airliners.net/photo/Airbus-A340-313X/1245370/M/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin mutta miksi se on niin tärkeää, millä nousukulmalla kone nousee?

Tervicko!

 

Samaa mieltä ja sitä paitsi, jos nousukulmaa haetaan niin Discovery voittaa Olgankin ja silläkin on siivet.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, loppujen lopuksi se nousukulma ei ole se tärkein asia.

 

Ei. Teho, kauneus ja nopeus ovat avainsanoja. Tiukka kulma tulee siinä ohessa.

 

Niin mutta miksi se on niin tärkeää, millä nousukulmalla kone nousee?

Miksi automiehet haluavat auton joka kulkee ainakin 250 km/h vaikka Suomessa ei saa ajaa max. kun 120 km/h?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis kyllähän tuo on lussun nousukulmaksi vähän jyrkän puoleinen... kyseessä on kuitenkin kone joka nousee maasta vaan sen takia että maapallo pyöreä  ;D

Kyydissä kun istuu niin pitää ikkunasta tarkistaa josko ollaan jo ilmassa  ::)

 

No ehkä oli kevyt lasti tänään...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta kuvasta on sitäpaitsi mahdotonta päätellä todellista nousukulmaa tai onko se missä asennossa oikeasti. Sitäpaitsi tommonen kurvissa oleva kone kuvattuna maasta näyttää aina nousevan jyrkemmin kuin oikeasti nousee kun perspektiivi hämää...

 

Jos jyrkässä kaarrossa olevan koneen kuvaa melkein suoraan alhaalta niin se antaa vaikutelman jyrkästä nousukulmasta, onko se sit oikein vääntää siitä suoraksi tai olla vääntämättä niin en tiedä.

 

Mutta kannattaa kuitenkin miettiä miten perspektiivi toimii kuvauksessa ennenkuin menee julistamaan mitään siitä mikä on "oikein".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta kuvasta on sitäpaitsi mahdotonta päätellä todellista nousukulmaa tai onko se missä asennossa oikeasti.

Varjoista voi päätellä sen, että kuva on suht suorassa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kannattaa kuitenkin miettiä miten perspektiivi toimii kuvauksessa ennenkuin menee julistamaan mitään siitä mikä on "oikein".

 

Miksi tällä palstalla aina otetaan kaikki niin kirjaimellisesti ja pipot on ihan helvetin tiukalla?

 

Joo, olisi pitänyt laittaa 101 hymiötä niin olisi ehkä kaikki suostuneet ymmärtämään että ei ihan niin tosissaan oltu tuosta Aaltosen kuvasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla