Guest Tuna

Millaiset jalkatilat Air Finlandilla?

42 viestiä aiheessa

Minkälaisia kokemuksia Air Finlandilla matkanneilla on jalkatiloista verrattuna Finnairin sillipurkkimalliin? Onko meno samanlaista polvet suussa -meininkiä? Mites palvelu muuten? Onko pöperöt suunnilleen samaa kuin Finskillä? Tarkoitus olisi ensi vuoden puolella matkata AF:n kyydissä Egyptiin ja siksi kiinnostaa kokemukset näin etukäteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air Finlandin koneiden pitäisi olla 219 paikan konfiguraatiossa, kuten Finnairilla muutama vuosi takaperin. Ihan "normaali" istuinmukavuus, ellet sitten ole kaksimetrinen hujoppi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinno, tuo on vielä siedettävä mutta sanomasi kuvaus sopisi ehkä paremmin finskin lomalentoihin.

Kyllä. Ne ovat todella ala-arvoisia.

Kukaan ei ole vielä kertonut, että onko tuo Air Finlandin kahdeksan tuolin puuttuminen (vrt. Finnair) suoraan jalkatiloihin vai onko koneessa jotain muita rakenteellisia muutoksia?

Mikään Air Finalnd ei tee kaukolentoa sen autuaammaksi kun konemalli on ahdas mikä ahdas lomalennoille.

Mutta sitä saa mitä tilaa, kun pitää halvalla päästä niin tämä on lopputulos. Ihmettelen vain miksi pitää vielä narista yleisönosastoilla kun on niin ahdasta.

Kun nyt vyölaukkupukukansa oppisi ymmärtämään, että kun pakettimatka pitää olla halpa niin sillä ei saa businessluokan tarjoilua tai jalkatilaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muisti kertoilisi (hieman epäluotettavasti) Finskillä tehdyn etugalley-muutoksia lisäpenkkien samiseksi koneeseen eikä jalkatila näin olisi pienentynyt alkuperäisestä. Jokuhan tuon tietysti muistaa varmastikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muisti kertoilisi (hieman epäluotettavasti) Finskillä tehdyn etugalley-muutoksia lisäpenkkien samiseksi koneeseen eikä jalkatila näin olisi pienentynyt alkuperäisestä. Jokuhan tuon tietysti muistaa varmastikin.

Näin on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnair 757:n pitch on muistaakseni luokkaa 28-29".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air Finlandin OH-AFIssa ainakin jalkatila

vaihtelee eri osissa konetta. Takana vasemmalla

(jossain rivin 30+ paikkeilla)

oli huomattavasti ahtaampaa kuin ihan samassa

kohdassa oikealla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen matkustanut kahdella Air Finlandin koneella, sillä ensimmäisellä ja AFK:lla. Ensimmäisessä jalkatilaa oli runsaammin kuin Finnairilla, sensijaan AFK ei juurikaan poikennut finskistä.

Air Finland kyllä kovasti mainostaa kuinka mukavasti loma alkaa jo lennolla, paskaa. Ok, olen sattunut sellaisille lennoille joilla on vähän porukkaa. Auttaa paljon kun saa koko kolmen penkin rivin itselleen. Näin mm. kesä/heinäkuun reissulla.

Palvelu on ystävällistä ja ruoka syötävää. Lentoemot kyllä yrittävät parhaansa, mitä ei voi sanoa Finnairin b752:n matkustamohenkilökunnasta. Senkin olen kokeillut aivan lähiaikoina. Finnairin lentoemot mielellään mm. jemmaavat etummaisen vessan henkilökunnan käyttöön, senhän saa verholla "kivasti jemmaan", tätä en ole tavannut koskaan Air Finlandilla.

====================clip===========================

Mutta sitä saa mitä tilaa, kun pitää halvalla päästä niin tämä on lopputulos. Ihmettelen vain miksi pitää vielä narista yleisönosastoilla kun on niin ahdasta.

Kun nyt vyölaukkupukukansa oppisi ymmärtämään, että kun pakettimatka pitää olla halpa niin sillä ei saa businessluokan tarjoilua tai jalkatilaa.

Höpö höpö. Täällähän on vaahdottu jo kauan, ettei Air Finland ole halpalentoyhtiö, eikä muuten hinnoilla mitattuna olekkaan. Ilkka vetää vaan vyölaukun oman verkkarinsa ympärille. Siellä matkustaa aivan tavallista porukkaa, minäkin joukossa joskus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Höpö höpö. Täällähän on vaahdottu jo kauan, ettei Air Finland ole halpalentoyhtiö, eikä muuten hinnoilla mitattuna olekkaan. Ilkka vetää vaan vyölaukun oman verkkarinsa ympärille. Siellä matkustaa aivan tavallista porukkaa, minäkin joukossa joskus

Tarkoitin kyllä Finnairin lomalentoja joista viimeksi viimeviikolla joku itki Ilta-Sanomien yleisönosastolla vai mikä itkupalsta onkaan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitin kyllä Finnairin lomalentoja joista viimeksi viimeviikolla joku itki Ilta-Sanomien yleisönosastolla vai mikä itkupalsta onkaan. ;)

Ok, läpi meni selitys. :) Ei, vähän vakavammin. Silmät niin "ristissä" etten tajunnut sinun selvää tekstiä. ;) Nämä lomat on vaarallisia. Siestan jälkeen ajattelin ihan vaan katsoa yhtä ohjetta, väänsin sen kokonaan uudeksi. Noin 4 tiimaa yhtä pötköä pc:llä, johan tuohon puuttuisivat työsuojeluviranomaisetkin, mutta harrastaahan saa vapaasti.

No joo, b752 on jokatapauksessa niin kapea rungoltaan, että sillä en kyllä matkusta Välimerta kauemmaksi. Heti kun hommaavat b767:n lähden mukaan kaukoitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Pekan mainitsema vessan jemmaaminen on kyllä merkillinen juttu, olen itse havainnut samaa Finskin lomalennoilla. kerran jopa kysyin asiasta kun ei siellä käynyt kukaan muu kuin emot + lentäjät, ja ihmisiä oli jonossa. Satuin olemaan sopivasti muksujen kanssa ihan eturivissä ja alkoi ketuttamaan vessajono varsinkin siinä vaiheessa kun yksi huonojalkainen kaatuili koko ajan päälle. Kovemmalla sanomisella vessa aukeni sitten yleisempään käyttöön, eivätkä emot edes harmikseni ottaneet nokkiinsa... ;D Näin siis viime lokakuussa Kyprokselle mennessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikään Air Finalnd ei tee kaukolentoa sen autuaammaksi kun konemalli on ahdas mikä ahdas lomalennoille.

Ei se konemallin vika ole että niihin liikaa

penkkejä tungetaan. MyTravel kai peräti 240 kpl.

2+2 ja sellaset 100 penkkia niin kyllähän siellä

viihtyisi. Lennon hinta tosin yli tuplaantuisi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Pekan mainitsema vessan jemmaaminen on kyllä merkillinen juttu, olen itse havainnut samaa Finskin lomalennoilla. kerran jopa kysyin asiasta kun ei siellä käynyt kukaan muu kuin emot + lentäjät, ja ihmisiä oli jonossa. .

On ne Finskin emot joskus anteliaitakin.

Kerran oli sellanen tilanne että mentiin 757:lla

Helsinki-Bangor-Puerto Plata ja takaisin ja minulla

ei ollut istumapaikkaa koneessa.

Sain mennetullen istua niilla penkeillä joilla emot

istuu nousut ja laskut (joiden aikana olin miehistön

lepopaikoilla)

Muuten olis menny koko matka seisomapaikoilla 8) 8) 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luoja meitä varjelkoon leveärunkoisilta koneilta: niissä on vähemmän ikkunapaikkoja! ;)

757:ssa niitä on melkein sopivasti, paras olisi 2+2, niin aina olisi ikkunapaikka kahden hengen porukalle.

DC-3:t takaisin heti! ;D 8)

Ikkunapaikka hinnalla millä hyvänsä

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luoja meitä varjelkoon leveärunkoisilta koneilta: niissä on vähemmän ikkunapaikkoja! ;)

757:ssa niitä on melkein sopivasti, paras olisi 2+2, niin aina olisi ikkunapaikka kahden hengen porukalle.

DC-3:t takaisin heti! ;D 8)

Ikkunapaikka hinnalla millä hyvänsä

Jaana

Terve Jaana.

Sen ikkunapaikan saa varsin näppärästi. Air Finlandilla menet lentoasemalle pari/kolme tuntia ennen lähtö, siis jonoon ensimmäisten joukossa. Kaikki paikat ovat jaossa, senkun pyydät.

Finnairilla taas, ostaessasi lippua tai seuramatkaa, vaadi että myyjä merkkaa siihen paperiin paikkatoiveen. Keskustelin tästä kerran EFHK:lla selvityksessä, ja virkailija kehotti tekemään näin. Vaikka ne ovat vain toiveita, niin kuullemma niitä pyritään noudattamaan.

SAS:lla merkaat sen paikkatoiveen profiliisi samalla kun täytät sinne osoiteet sun muut. Menee automaattisesti. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Pekka,

Vai tehdään Air Finlandilla paikkajako vasta juuri ennen lähtöä. Olemme yrittäneet toivoa paikkoja, mutta matkatoimistoissa vaaditaan lääkärintodistusta! Olen joskus toimittanutkin sinne hullun paperit, mutta ei niitä aina jaksa hakea, niin hullu en sentään ole, vaikka kyllä tavallisen hullu! 8) ;D ;D

Siis, minua vaivaa lievä ahtaanpaikan kammo, etenkin kammoan tönimistä. Siksi haluan oman rauhallisen tilan.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On ne Finskin emot joskus anteliaitakin.

Kerran oli sellanen tilanne että mentiin 757:lla

Helsinki-Bangor-Puerto Plata ja takaisin ja minulla

ei ollut istumapaikkaa koneessa.

Sain mennetullen istua niilla penkeillä joilla emot

istuu nousut ja laskut (joiden aikana olin miehistön

lepopaikoilla)

Muuten olis menny koko matka seisomapaikoilla 8) 8) 8)

Ihan pienenä kysymyksenä: Mistä lähtien Finnairin koneeseen on päässyt matkustaja, jolla ei ole istumapaikkaa?!?!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan pienenä kysymyksenä: Mistä lähtien Finnairin koneeseen on päässyt matkustaja, jolla ei ole istumapaikkaa?!?!

Tarkennusta asiaan. Itselläni oli alunperin menopaikka

rivillä 1 eli ahtain mahdollinen jossa sen edessä

olevan seinän vuoksi olematon jalkatila.

Jostain ihmeen syystä koneessa oli pikkutyttö

(jotain juuri ja juuri kouluikäinen) jolle ei ollut omaa

paikkaa. Sovittiin emon kanssa että tyttö tuli paikalleni

ja minä sitten kiertelin tilanteen mukaan.

Paluumatkalla olisi ollut muuten normaalipaikka mutta

jostain kumman syystä ennen lähtöä koneeseen otettiin

ylimääräisinä vanha jenkkipariskunta joka tuli Suomeen

ja taas minä totesin että samapa tuo voin istua taas

samalla systeemillä

Kyseessä tosiaan oli Finnairin lomalento 757:llä

ja välilaskulla Bangorissa.

.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkennusta asiaan. Itselläni oli alunperin menopaikka

rivillä 1 eli ahtain mahdollinen jossa sen edessä

olevan seinän vuoksi olematon jalkatila.

Jostain ihmeen syystä koneessa oli pikkutyttö

(jotain juuri ja juuri kouluikäinen) jolle ei ollut omaa

paikkaa. Sovittiin emon kanssa että tyttö tuli paikalleni

ja minä sitten kiertelin tilanteen mukaan.

Paluumatkalla olisi ollut muuten normaalipaikka mutta

jostain kumman syystä ennen lähtöä koneeseen otettiin

ylimääräisinä vanha jenkkipariskunta joka tuli Suomeen

ja taas minä totesin että samapa tuo voin istua taas

samalla systeemillä

Kyseessä tosiaan oli Finnairin lomalento 757:llä

ja välilaskulla Bangorissa.

.

Eikös siinä luokassa ollu tilaa missä on ikkunat eteenpäin? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Kun tässä on nyt sivuttu myös finskin b757 jalkatilaa, niin kysäisenpäs...

En ole konetyypillä vielä lentänyt ja huomenna olis 6 tunnin lento edessä. Kannattaako lisäjalkatilan saamiseksi tiedustella josko pääsisi istumaan varauloskäynnin kohdalle? Onkos varauloskäynnin kohdalla ikkunanäkymät minkälaiset? Jos täytyy valinta tehdä polvet suussa istumisen ja kunnollisen ulkonäkymän välillä niin kallistun jälkimmäiseen, sen verran harvinaista herkkua on tämä lentäminen meikäläiselle ::)

Tommi. :-*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos varauloskäynnin kohdalla ikkunanäkymät minkälaiset? Jos täytyy valinta tehdä polvet suussa istumisen ja kunnollisen ulkonäkymän välillä niin kallistun jälkimmäiseen, sen verran harvinaista herkkua on tämä lentäminen meikäläiselle ::)

Tommi. :-*

Lentelin aikanaan Santorinille Finskin Bojolla ja menomatkalla paikat olivat koneen keskikohdan tienoilta varauloskäynnin kohdalta. (Stuertti istui laskussa vastapäätä) Tilaa oli kummasti, mutta ikkunanäkymää ei voinut kehua kun piti tiirailla n. 110 astetta takavasempaan nähdäkseen ulos. Varauloskäyntipaikkoja on kuitenkin useampia, joten en osaa tarkemmin muista kohdista sanoa. Sanot vaan, että polvivamma vaivaa niin päässet hieman paremmille jalkatiloille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentelin aikanaan Santorinille Finskin Bojolla ja menomatkalla paikat olivat koneen keskikohdan tienoilta varauloskäynnin kohdalta. (Stuertti istui laskussa vastapäätä) Tilaa oli kummasti, mutta ikkunanäkymää ei voinut kehua kun piti tiirailla n. 110 astetta takavasempaan nähdäkseen ulos. Varauloskäyntipaikkoja on kuitenkin useampia, joten en osaa tarkemmin muista kohdista sanoa. Sanot vaan, että polvivamma vaivaa niin päässet hieman paremmille jalkatiloille.

Eikös exit-riveille ole tarkoitus laittaa hyväjalkaisia

jotka ei ole mahd. onnettomuuden sattuessa muiden

jaloissa ja tarvittaessa kykenevät muita auttamaan ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös exit-riveille ole tarkoitus laittaa hyväjalkaisia

jotka ei ole mahd. onnettomuuden sattuessa muiden

jaloissa ja tarvittaessa kykenevät muita auttamaan ?

Juu, tuollainen käsitys minullakin oli. Tosin oli miten oli, ei viitsi tervejalkaisena käydä moisen asian takia teeskentelemään, joku huonompikuntoinen voi oikeasti tarvita sitä väljempää paikkaa.

Kiitos vinkeistä enivei!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään