Joonas Häkkinen

Hiljainen ulkoinen 1 - 1,5TB RAID1 kovalevy

3 viestiä aiheessa

Olisi tarvetta saada Macin rinnalle otsikon kaltainen kovalevypakka FW800:lla kiinni. Ehdin jo kertaalleen tilata Iomegan Ultramax Pro 1,5TB -pakan, mutta Verkkokaupan hidastellessa toimituksessa olen tullut vähän katumäpäälle, kun silmiin on osunut kirjoituksia joiden mukaan kyseinen vehje olisi melko äänekäs.

Onko foorumilaisilla kokemuksia tämän kokoluokan RAID-laitteiden melutasoista (ja mikä ettei myös luotettavuudesta)?

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juurikin hiljaisuuden takia olen käyttänyt Western Digital MyBook Studio Edition 500GB levyjä. Laitteessa ei ole tuulettimia lainkaan joten käyntiääni on lähinnä vaimeaa lukupään sirinää ja naksutusta silloin tällöin. Nythän saatavana on saman sarjan päivitetty painos WD MyBook Studio Edition II josta löytyy RAID-tuki ja muita herkkuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juurikin hiljaisuuden takia olen käyttänyt Western Digital MyBook Studio Edition 500GB levyjä. Laitteessa ei ole tuulettimia lainkaan joten käyntiääni on lähinnä vaimeaa lukupään sirinää ja naksutusta silloin tällöin. Nythän saatavana on saman sarjan päivitetty painos WD MyBook Studio Edition II josta löytyy RAID-tuki ja muita herkkuja.

Kiitoksia vinkistiä! Oikeaan suuntaan tuupattuna päädyin ostamaan tuon WD MyBook Studio II 2TB -purkin, jonka sai melko kilpailukykyiseen hintaan 338e Verkkokaupasta. Ensin tilaamani Iomega olisi ollut 40e kalliimpi, äänekkäämpi, vikaherkempi ja 500GB pienempi. MyBook vaikuttaa todella hiljaiselta kovassakin käytössä (juuri siirtelen satoja gigoja vanhalta pöytäkoneelta), itse asiassa on huomattavasti hiljaisempi kun tuo yhtä etäällä oleva 500GB Time Capsule, joka rupesi äsken rapisemaan. Käyttöönoton (käsitti ohjelman asennuksen ja RAID-asetuksen vaihtamisen 0:sta 1:en) ja nopeuden suhteenkaan ei ole mitään moitittavaa.

//b

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään