Pekka Salo

LQF

55 viestiä aiheessa

Esimakua ensivuotta odottaville  ;)

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Nimim. Ilkkakin ilahtuu ikihyväksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän sellainen kutina että näistä Airbusseista voi tulla mun kavereita.  :)

Ei sitä ole kohta enää vaihtoehtoja  ;D Ihan kivasti sopii Finskin värit pitkäjalkabussiin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jännää vain, että aikovatko oikeasti 330-sarjalaiset laittaa saman kirjainjonon alle kuin 340-sarjalaiset (LQA-LQE). Olisi hieman logiikan vastaista omasta mielestäni. Onhan Emputkin eri kirjainsarjalla !

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En, Ilkka, kerkiä nyt minnekään veijoessoille. Pitää lähteä (lue: saan lähteä) perjantaina A340 OH-LQC:n mukavassa ja joutuisassa kyydissä kohden Hong Kongia.

 

Nimim. Hiilikäyttöisen IFE:n aika on kohta ohi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai kasin viereen. Ei sulla, Antti, kuitenkaan tällaista ole.

 

 

 

Nimim. A vai B vedonlyönnissä kossupullon hävinnyt.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai kasin viereen. Ei sulla, Antti, kuitenkaan tällaista ole.

 

Nimim. A vai B vedonlyönnissä kossupullon hävinnyt.

 

 

Juu ei. Ihan kun oisin jonkun Peesalon tjsp. konttorissa moisen joskus nähnyt. Kenties samoilla nurkilla toisenkin. Siitä saa kyllä kossupullon vaikka molempiin käsiin, jos tänne kiikuttaa  :laugh:

 

-A-

 

PS. On mulla kyllä semmoinen viitisen tuumaa pitkä Finnair Cargo 737...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Q=Quattro

Ja bussihan on kaksiveto, joten luulisi, että Q-kirjainta ei käytetä rekisterissä.

 

Kuka ja missä kertoi, että Q-kirjain pitäisi Finnairin koneiden kohdalla yhdistää sanaan Quattro?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka ja missä kertoi, että Q-kirjain pitäisi Finnairin koneiden kohdalla yhdistää sanaan Quattro?

 

Taisi olla julkisehko salaisuus niihin aikoihin, kun LQA:n rekkari oli keksitty. Tai ainakin huhu, mutta muisteleisin lukeneeni sen ihan paperiltakin.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai keksikö sen joku kostean saunaillan "työryhmä" sattumalta kun tajuntaa oli laajennettu tarpeeksi?  :)

 

Italia ei kait ole missään vaiheessa ollut ilmailun kieli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Disclaimer: The initiator of this thread does not take any responsibility that the actual aircraft will enter the Finnish Civil Aircraft Registry as OH-LQF. The sole responsibilty lies within the entity responsible for manufacturing the model aircraft.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän sellainen kutina että näistä Airbusseista voi tulla mun kavereita.  :)

 

Ajattelin puolentoista viikon päästä käydä etukäteiskoeajamassa mallin Koreassa  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Disclaimer: The initiator of this thread does not take any responsibility that the actual aircraft will enter the Finnish Civil Aircraft Registry as OH-LQF. The sole responsibilty lies within the entity responsible for the manufacturing the model aircraft.  :P

 

Selvästi "lakimies" puhuu, mutta ei ole ottanut huomioon operaattoria ja Varsovan tahi Montrealin sopimuksia  ;)

 

Hyvä heitto  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esimakua ensivuotta odottaville  ;)

 

Mutta mihin entinen aulankaunistus, MD-11, mahtoi joutua? Sen ottaisin mielelläni, jos vain yksiöön mahtuisi  ;)

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka ja missä kertoi, että Q-kirjain pitäisi Finnairin koneiden kohdalla yhdistää sanaan Quattro?

 

Kuka on tässä tapauksessa Ike Kangastalo ja paikka taas on tässä tapauksessa Tekniikan Maailman 14/06 ja sivu oli 70  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsovan, Montreaalin, Tokion ja Chigagon yleissopimukset lisäpöytäkirjoineen ovat kyllä tuttuja, mutta lakimieheksi ei ole kukaan vielä haukkunut. Armoa!  :(

 

Nimim. Monien alojen kapea-alainen asiantuntija

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka on tässä tapauksessa Ike Kangastalo ja paikka taas on tässä tapauksessa Tekniikan Maailman 14/06 ja sivu oli 70  ;)

 

Ai se mies.  :laugh:

On TM:t reilulta kahdelta vuodelta lukematta odottelemassa mahdollista vapaa-aikaa en tiedä mitä Kangastalo on siellä tarinoinut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo Pekan kuvat A330-300 OH-LQF:sta Finnairin pääkonttorin aulasta, eikö vaan? - Komea tuo malli siellä. Mikähän mittakaava siinä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla