Harri Koskinen

Brasilian ilmavoimien Boeing 737-200 rempassa EFHK:lla 6.8.2008

11 viestiä aiheessa

Aamulla oltiin kovasti maanantaina saapuneen koneen oikean laskutelineen kimpussa.

[ attachment removed ]

Kun auto poistui matkatavarakärryjen edestä, niin kävi ilmi, että oikean päätelineen ulompi pyörä oli matkatavarakärryissä. Olisiko ollut jotakin ongelmaa jarruissa tai hydrauliikassa?

[ attachment removed ]

Vihdoin kolmen jälkeen konetta alettiin tankata ja pushback-traktori tuli paikalle. Sitten puoli viiden paikkeilla traktori hävisi terminaalin suuntaan, mutta miehistö jäi koneeseen. Viideltä minun päiväni tuli täyteen, mutta kone jäi edelleen APU päällä rahti 2:lle. Pääsiköhän se tänään lähtemään ja mikä ongelma laskutelineessä oli? (Muuten mitkä "koukut" ovat tämän koneen moottorisuojuksien alareunassa?)

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olitkos Harri joku niistä ystävällisistä spottereista, jonka tikkaita lainattiin? :)

EDIT_Itse ainakin taisin lainata Rissasen Tomilta, mutta olitko joku muu heistä kolmesta? :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT_Itse ainakin taisin lainata Rissasen Tomilta, mutta olitko joku muu heistä kolmesta? :D

 

Juu, olin se, jonka tikkaat eivät kelvanneet ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuista "koukuista" puhalletaan vuotoilmaa moottorista. Tämän tarkoitus on estää FODin "muodostumista" moottoriin, kun operoidaan mm. sora/hiekka-alustaisilta paanoilta.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

;D

Kukas tämä Nikon D200 mies oli?

 

Kaikki kolmehan olivat Nikon D200 -miehiä! Eli tarkoitat varmaankin Seppälän Jussia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki kolmehan olivat Nikon D200 -miehiä! Eli tarkoitat varmaankin Seppälän Jussia.

Whops, Nojoo, häntä varmaan sitten meinasin  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näytti vähän siltä, että väkkärässä olisi ollut jarrutkin irti, joten sinne puolelle vika kenties meni. Tämä tosin ihan omana spekulaationa. Hydrauliikkavika ei oikein kuulosta todennäköiseltä, ellei nestejarruvikaa sellaiseksi lasketa.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi olla siinä kuuden jälkeen, kun tuo 22R:ltä lähti mahtavan paukkeen säestelemänä. Kuvat ovat vielä kamerassa, niin en tarkkaa ajankohtaa tiedä. Olihan meteliä  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kukas tämä Nikon D200 mies oli?

 

Juu, minähän se.

 

Taisi olla siinä kuuden jälkeen, kun tuo 22R:ltä lähti mahtavan paukkeen säestelemänä. Kuvat ovat vielä kamerassa, niin en tarkkaa ajankohtaa tiedä. Olihan meteliä  :)

 

Kääntyikö tuuli iltaa kohti niin, että 22R otettiin lähteville? Siinä tapauksessa olisi meikäläisenkin kannattanut malttaa vielä hetki, mutta ei millään jaksanut. Silmä alkaa painaa ennen iltaa kun herää viiden maissa ja heiluu koko päivän lentokentällä. Joka tapauksessa pirun hyvä päiväsaldo Tamperelaiselle. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä ne tuossa reilun 1,5 tuntia mitä itse olin paikalta 22R:ltä ylös lähtivät. Tarkalleen ottaen tuo Brasilian ihme lähti muutamaa minuuttia vaille seitsemän. Tässä vielä pari kuvaa.

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla