Joonas Häkkinen

Monimoottorikelpuutus

28 viestiä aiheessa

Täällä toisessa ketjussa laskeskelin nettikäsikirjan perusteella, miten Malmilla kävisi - siis jos DA42 on maksimipainoissa ja 1-moottoritilanne tulee vastaan puolessavälissä kiitotietä:

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,78403.msg917694.html#msg917694

 

Toisaalta, koululentoja ei yleensä lennetä maksimipainoissa, mutta asia kannattaa kuitenkin huomioida.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä toisessa ketjussa laskeskelin nettikäsikirjan perusteella, miten Malmilla kävisi - siis jos DA42 on maksimipainoissa ja 1-moottoritilanne tulee vastaan puolessavälissä kiitotietä:

 

... siis jos oikein ymmärsin: huonosti.

 

Taitaa aika moni odottaa kieli pitkällä hetkeä, jolloin (toivottavasti) DA42:n saisi uusilla 170hv Austro -dieseleillä...

 

Taneli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malmilla kiitotie 18:n jatkeella on tosiaan puita, joiden korkeus on 100/135/200 jalkaa.

 

https://ais.fi/ais/eaip/en/ mistä valitaan Malmi ja sieltä Aerodrome obstacle chart. Sieltä sitten mitataan puiden etäisyyksiä 18:n keskikohdasta ja verrataan tuohon aikaisemmin laskemaani tietoon ja todetaan, että riski törmätä puihin on vähän turhan suuri.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään