Kirjoitettu Elokuu 8, 2008 Terve. Päätinpä ny kysyä täältä neuvoa tähän häiritsevään ongelmaan; eli kun koitan mennä vaikka google.fi sivulle, tai afterdawn.com sivulle, niin nää sivut ei aukee.. Siis näin on todella monen nettisivun kanssa, mut noi oli vaan esimerkkejä. Kun meen google.fi, niin se vaan yhdistää ja yhdistää, mutta ei avaa sivua. Ei tule edes yhteyden aikakatkaisua eikä mitään virheilmoitusta edes tunnin odottelun jälkeen. Samaan aikaan kuitenkin monet toiset nettisivut toimivat, esim. juuri tää fsnordic.net. Netti on 8/1 ja lataukset tulevat kyllä täydellä nopeudella. Mutta jos nyt en pääse google.fi sivulle, niin tunnin päästä se taas ehkä on mahdollista ja sitten taas menetän yhteyden. Mahtaakohan vika olla modeemin asetuksissa vai missä? Ongelmaa esiintyy kaikilla selaimilla. Nettipelit, kuten CoD4 tai ArmA toimivat kuitenkin hyvin. EDIT. Ne on aina ne samat sivut jotka eivät toimi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 No tein järjestelmän täyden tarkastuksen eilen Nortonilla ja Ad-Awarella... Norton ei löytänyt mitään ja ad-aware löysi muutaman uhan, jotka poistin. Ei auttanut. Saattaa olla että kyseessä on joku meseviirus.. Kaveri sano et lähetin sille offlinetilassa jotain linkkiä. Millainkohan sais pois, jos norton ei sitä löydä? Äskön toi avas iha ittellään jonku mainossivun mulle tää firefox, eli virus se on.. Mikä se joku Hijacklog tjsp. ohjelma oli, mikä tarkastaa koneen ja antaa siitä raportin josta joku viisas osaa sitten tehä johtopäätöksiä? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/hijackthis.cfm ja sieltä laitat sen login esim. www.hijackthis.de sivulle. Ja ootko koittanut vaihtaa mesen salasanaa? Mulla se auttoi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Tehty... Eikä se mitään löytänyt.. Mutta todella ihmeellistä, jos se on oikeasti joku mesevirus. En oo kyllä mitään linkkiä klikannu, siitä oon varma. Muuten, Norton ilmoittaa usein että "hyökkäysyritys tietokoneeseesi estettiin".. Sitten kun katsoo nortonista, niin näkee, että se hyökkääjä on joku HTTP Fake Scan Webpage. EDIT. Se sivu jota tää virus koittaa avata on just joku freescan.com tjsp. EDIT2. Nyt kun luen tätä tietoturvahistoriaa, niin siellä esiintyy monessa kohtaa Infostealer.Gampass nimine virus mut tää ei oo poistanu sitä... Eikä kyllä löytänykkää virustarkastuksissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Tuolta ohjeet poistoon. http://www.uninstall-spyware.com/uninstallInfostealerGampass.html Vexi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Well well, kyllähän se jotain viruksia ja uhkia löysi ja nyt ne on poistettu. Silti en pääse esim. googleen... Täähän alkaa olla mielenkiintoista! Infostealer.gampassista ei toi spyhunter kyllä mitään maininnut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Well well, kyllähän se jotain viruksia ja uhkia löysi ja nyt ne on poistettu. Silti en pääse esim. googleen... Täähän alkaa olla mielenkiintoista! Infostealer.gampassista ei toi spyhunter kyllä mitään maininnut. Kannattaisiko ihan oikeasti harkita kunnollisen virustorjunnan hankkimista, jahka tuo sotku on selvitetty ? Tai Mesestä luopumista, jos nykyiset virustorjunnat eivät kykene estämään sen kautta leviäviä önniäisiä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Eiks norton sun mielestä ole kunnollinen? Toiminu ihan hyvin ennen. Ensimmäistä kertaa joudun poistaa virusta manuaalisesti ilman, et nortonist olis hyötyä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Eiks norton sun mielestä ole kunnollinen? Toiminu ihan hyvin ennen. Ensimmäistä kertaa joudun poistaa virusta manuaalisesti ilman, et nortonist olis hyötyä. No ei näemmä sitten riitä. Vaihtoehtona siis Mesestä luopuminen ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Mulla oli joskus samankaltainen ongelma, mutta mulla se lähti ajan kanssa. Ei sitten ehkä mulla virus? ??? Alex Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 No ei näemmä sitten riitä. Vaihtoehtona siis Mesestä luopuminen ? Mikä se pikaviestiohjelma oli, mitä voi käyttää messengerin tilalla, kuitenkin että näkee kaikkien hotmail osoitteet ja voi puhua heidän kanssaan? Taisi olla joku Tristan. Voi kokeilla kyllä, mut kattoo nyt jos sais workkaamaan. Alkaa kyllä ottaa päähän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2008 Mikä se pikaviestiohjelma oli, mitä voi käyttää messengerin tilalla, kuitenkin että näkee kaikkien hotmail osoitteet ja voi puhua heidän kanssaan? Taisi olla joku Tristan. Voi kokeilla kyllä, mut kattoo nyt jos sais workkaamaan. Alkaa kyllä ottaa päähän. Trillian oli ainakin joskus vaihtoehtoinen pikaviestin. En tiedä, onko enää, koska näin vanhalla miehellä ei enää ole niin kiire mihinkään, että tarvitsisi mihinkään pikaviestimiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2008 Kyllä se Mese on ihan turvallinen kunhan jättää ne kavereilta tulevat "Check my new photos!!!1111" -linkit avaamatta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2008 Niin ja sää luulet, että mä oon klikannu jotain sellasta linkkiä? En todellakaan. Noita linkkejä tulee kavereilta usein ja tiedossa on että niitä ei kannata klikata. Ja alkaa tuntua, että mesestä tota virusta en oo koneelleni saanut. Taas näkyy noit mainoksia että olen voittanut jne. täällä fsnordicissa. Täytyy nyt se infostealer.gampass löytää, kun toi spyhunter ei sitä löytänyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2008 Jos sinulla on ulkoinen adsl purkki, niin olethan kokeillut sammuttaa ja käynnistää uudelleen sen? Joskus purkit menevät pikkuisen juntturaan sähköräpsystä, enimmäkseen toimii, mutta ..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 10, 2008 Juu olen kokeillut mut ei auttanut. MUTTA! Nyt sain toimimaan ja pöpöt toivottavasti lähti. Spybot -SD ansiosta.. Se löys ne vundo.dll:ät ja poisti ne. Toivottavasti toimii jatkossakin. Kiitti kuitenkin teille ja Veijolle erikseen, tosta ohjelmasta oli hyötyä, kun löysin sen avulla ne tiedostot, se ei vain poistanut niitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2008 Niin ja sää luulet, että mä oon klikannu jotain sellasta linkkiä? En todellakaan. Noita linkkejä tulee kavereilta usein ja tiedossa on että niitä ei kannata klikata. Ja alkaa tuntua, että mesestä tota virusta en oo koneelleni saanut. Taas näkyy noit mainoksia että olen voittanut jne. täällä fsnordicissa. Täytyy nyt se infostealer.gampass löytää, kun toi spyhunter ei sitä löytänyt. Ei kyllä mä uskon jos sanot ettet ole näitä linkkejä klikkaillut. Viittasin nyt vaan yleisesti tuohon kun ruvettiin esittämään meselle turvallisempia vaihtoehtoja, ettei sille oikeasti ole edes tarvetta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2008 Edelleen vähän ongelmia ton kanssa. Spybot tavallaan onnistuu sen poistamisessa, mutta se tulee aina seuraavana päivänä uudelleen. Poisto auttaa, mut mistähän johtuu et tulee aina uudelleen? Jossai joku tietoturva-aukko.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2008 Edelleen vähän ongelmia ton kanssa. Spybot tavallaan onnistuu sen poistamisessa, mutta se tulee aina seuraavana päivänä uudelleen. Poisto auttaa, mut mistähän johtuu et tulee aina uudelleen? Jossai joku tietoturva-aukko.. Muistaakseni mulla oli tuo sama pöpö aikanaan, se tekee monta filettä eri paikkoihin, jotka pitää jokainen saada pois ennen seuraavaa käynnistystä. Muutoin se kopioi itsensä uudestaan aktiiviseksi ja homma alkaa taas alusta. Pääsi jotenkin mcafeen tutkan ohi ja piti poistaa käsin. Googlella taisin hakea vundo.dll poisto-ohjeet. Olikohan vielä niin että rekisteristä piti poistaa komento runonce kohdasta tjsp. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla