Juha Klemettinen

Mopojen kokoontumisajot

557 viestiä aiheessa

Se ei kyllä kauheasti auta jos maks nopeus mitä mopolla saa olla on 45 ja kuitenkin pistetään ajamaan 60 kullkevien autojen joukossa... Siitä voitte miettiä miksi noita viritetään... Ja ei se minun vikani ole että ei saa enää olla suoraa putkea mopossa. Tuntsa käy jo huomattavasti matalammalta, mutta toisaalta äänen intensiteetti on suurempi koska äänenvaimmeninta ei siinä ole.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ei kyllä kauheasti auta jos maks nopeus mitä mopolla saa olla on 45 ja kuitenkin pistetään ajamaan 60 kullkevien autojen joukossa...

Monissa paikoin on polkupyöriäkin joukossa ja autot kulkee sen 40/50/60 km/h ja ne fillarit yleensä sen max. 35-45 (alamäessä), tasaisella 15-30. Mikä noilla mopoilla on niin ongelmallista tuon nopeuden suhteen? Autot menee ohi kun pääsee, ja pääsee ne yleensä helpohkosti jos se päristin ei menisi siinä keskellä kaistaa vaan pientareella tai muuten reunassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noissa paikoissa kulkee se pyörätie aika usein vierellä. Ainakin Turussa. Turussa oli vielä noita "Sallittu mopoille"-lisäkilpiä kys kohdissa, missä oli vielä leveä pyörätie. Nyt niitä ei ole... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noissa paikoissa kulkee se pyörätie aika usein vierellä. Ainakin Turussa. Turussa oli vielä noita "Sallittu mopoille"-lisäkilpiä kys kohdissa, missä oli vielä leveä pyörätie. Nyt niitä ei ole... :P

Voisin väittää että lähtivät pois, koska kaikenmaailman mopopellet paineli kevyen liikenteen väylää pitkin 60-70 km/h "lasissa" jalankulkijoiden seassa. Ihan hyvä vaan näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Polkupyörien ajonopeuksista vois varmaan perustaa oman ketjunsa, ne kun välillä kaahaavat järjetöntä nopeutta jalankulkijoiden ja koiran ulkoiluttajien välistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Polkupyörien ajonopeuksista vois varmaan perustaa oman ketjunsa, ne kun välillä kaahaavat järjetöntä nopeutta jalankulkijoiden ja koiran ulkoiluttajien välistä.

Entäs niille jalankulkijoille ja koiran paskattajille jotka vähät välittää mistään säännöistä, kun itse yritän ajaa sääntöjen mukaan  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin väittää että lähtivät pois, koska kaikenmaailman mopopellet paineli kevyen liikenteen väylää pitkin 60-70 km/h "lasissa" jalankulkijoiden seassa. Ihan hyvä vaan näin.

Entäs sitten me, jotka ajellaan noilla vakioilla? (eli 45-52, riippuu millä mittaa ja myötätuuli yms) Ei mee nallekarkit tasan, vaikka tuolla Arkadianmäellä niitä voitaisiin tasata....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

70-80-Luvulla ajelin työmatkoja mopolla. Siihen aikaan sai ajella pyöräteitä pitkin ja se oli kyllä rentouttavaa ja turvallista puuhaa, varsinkin talvella.

Oli aivankuin olisi ollut sellainen "yksityistie" käytössä. Silloin tällöin vain muutama pyöräilijä ja jalankulkija tuli vastaan. Ruuhka-aikoina varsinkin oli tosi herkkua päästellä pyörätietä pitkin. Autot seisoivat jonoissa mutta minä poika se vaan etenin. Ehkä silloinkin jotkut ajoivat lujaa pyörätiellä mutta olihan mopojakin vähemmän.

Mutta kertokaapa mikä näissä mopoissa oikeasti häiritsee?

Ilman muuta se PÄRINÄ! Tänäänkin yksi enduromopo tuossa kiihdytteli, kaveri kelasi ainakin kuusi vaihdetta läpi mutta mopo ei vaan tuntunut poistuvan näköpiiristä. Siisä se pärisi suunnilleen samassa paikassa koko ajan.

Epäilenkin, että hän käytti samaa kikkaa kuin minä 70-luvun alussa 2-vaihteisella Soliferilla ajaessani. Eli kun ne kaksi vaihdetta oli käyty läpi niin sitten vaihdettiin muka kolmoselle ja painettiin samalla jarrua, vedättäen moottoria jarrua vasten. Sitten sama juttu ja vaihto neloselle. Tuntui siltä, että ihailevat katseet seurasivat uljasta etenemistäni.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ei kyllä kauheasti auta jos maks nopeus mitä mopolla saa olla on 45 ja kuitenkin pistetään ajamaan 60 kullkevien autojen joukossa... Siitä voitte miettiä miksi noita viritetään...

Älä puhu poika paskaa. Kyllä nyt jo hakemalla haetaan kaikenmaailman tekosyitä. Mikäli auto kulkee 60 ja mopo 45 niin nopeusero on 15m/h eli hyvin mitätön. Eikä sinne ole pakko mennä, mikäli pelottaa. Niitä mopoja viritetään sen takia, kun mopopellet haluavat ajaa lujaa ja 45km/h on vain "nössöille". Ei sen takia, että pysyttäisiin autojen kyydissä.

Toisekseen, mopon paikka on tien oikeassa laidassa, vaikka pientareella mikäli mahdollista. Yleensähän mopot ei sieltä löydy, vaan kaiken maailman ***tun moponulikat seilaa siinä kaistalla laidasta laitaan ja tekee mitä yllättävämpiä temppuja ja pelleilee autojen seassa. Sillä ne ***tun pärinäpellet aiheuttavat itse itselleen kaikki vaaratilanteet.

Tänään tuli joku pärinänokka 50km/h eräässä risteyksessä jalkakäytävältä yhtäkkiä suojatielle ja jatkoi tietä pitkin skootterilla kaveri kyydissä mun keulan eteen. 25 metrisen kuormatun täysperävaunuyhdistelmän keulaan siis. Väliä jäi ehkä metri. Ketä olisi taas syytetty kahdesta kuolemasta? Työkaverin eteen tuli aikanaan mopo. 17-vuotias poika kääntyi yhtäkkiä tien laidasta keskelle tietä suoraan kaverin keulaan. Mitään ei ehtinyt reagoida asiaan. Arvaapa kenet tuomittiin oikeudessa.

Ne mopot pitäisi kieltää lailla ja viedä ihan kaikki romuttamolle. Ja antaa kuskeille semmonen tukkapöllö, että jää vain nahka päähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä alkaa haista siltä että herra "pro"-kuskilla olisi ollut ankea lapsuus että ei olisi voinut mopolla ajella ja nauttia vapaudesta. No what ever. Meikä jätkää pommittamista vielä vuoden, get used to it, its life... Ja 15km/h ei ole mitätön nopeusero jos alat miettimään... Mutta mikäs siinä kun herra isokuski herra tietää kaiken mitä pitäisi tehdä ja ketkä ovat syyllisiä... En sitten tiedä mutta kun se sora-scania tulee kolmion takaa nokan eteen niin että saa jarrut heittää lukkoon että pysähtyisi. Nopeutta se 50, itse 12m päässä risteyksestä ja joku herra Väisäsen armollisista työkavereista päätti nokata Scanian prutkunsa siihen tielle, eikä muuten liikkunut tyhjä kasetti-auto minnekkään... Olen sitäpaitsi ollut viimeiset 2 vuotta sitä mieltä että nopeusrajoitus mopoille olisi nostettava sinne 65 km/h tuntumiin. Että en tässä tekosyitä hakemalla hae... Ja mitä tuohon syyllisyys juttuun, ei se minun vikani ole että tuolla kaiken maailman pappa betalarit-hurjastelee. Enemmän niillä on viritettyjä luuska-terbejä kuin niillä jotka ovat itse oman kulkupelinsä hommanneet, kuten minä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen sitäpaitsi ollut viimeiset 2 vuotta sitä mieltä että nopeusrajoitus mopoille olisi nostettava sinne 65 km/h tuntumiin.

Sen jälkeen sillä ajetaan 65 myös siellä jalkakäytävällä. Tuo 45:kin tuntuu suurimmalle osalle olevan jo liian vaikeata hallita. Mä en ymmärrä, että mistä tällänen pelleily edes tulee. Eikö teidän pidä joku koulukin käydä, että saatte ajaa niitä mopojanne? Mun mielestä paras olisi, että nopeusrajoitus olisi 10km/h ja sitten vielä määrättäisiin eteen kävelemään henkilö oranssia lippua heiluttaen ja huutaen "mopo tulee". Niin ja ne sorakeisarit tulee kaikkien muidenkin eteen. Ne onkin omaa porukkaansa... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samojen korttien alle teidät silti laitetaan. ;D No kohta pian kyllä. Unohdin mainita että 65km/h ja sallittu mopoille kyltit sinne jonnekkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just tänään oli ihan hauska tilanne mopon kanssa. Vasemmalta kaistalta mun auton nokan edestä oikealle liittymään. Olin siis oikealla kaistalla. En ehtinyt edes säikähtää, mutta läheltä meni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja ne sorakeisarit tulee kaikkien muidenkin eteen. Ne onkin omaa porukkaansa... ;)

Meillä on katos sen verran kova kiirus joka paikkaan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just tänään oli ihan hauska tilanne mopon kanssa. Vasemmalta kaistalta mun auton nokan edestä oikealle liittymään. Olin siis oikealla kaistalla. En ehtinyt edes säikähtää, mutta läheltä meni.

Pappa betalar jätkillä kun on rahaa millä mällätä ja sitten kun ollaan niin kovaa poikaa, koska on kaikki laitteet viimosen päälle... (Ja isä maksanut)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pappa betalar jätkillä kun on rahaa millä mällätä ja sitten kun ollaan niin kovaa poikaa, koska on kaikki laitteet viimosen päälle... (Ja isä maksanut)

Mulle ei nyt tämä logiikka oikein aukea... Ihan samalla tavalla käytin ja käytän laitteitani, oli ne sitten maksanut isä, isovanhemmat, minä itse, naapuri tai kuka tahansa. Tosin mulla ei olekaan ollut mopoa. En koe jääneeni mistään paitsi :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pointti on näiden luonteesta. Skootteristani vit*uillaan aina tietyissä piireissä. Pääasiassa kyseessä ovat nämä pappa betalarit, joille isä ostaa kaiken ja luulevat olevansa kovia ja kuolemattomia. Sitä ollaan aina kovempaa jätkää mitä kalliimpi peli alla, usein sen kalleimman pelin on vanhemmat ostaneet. Ja kun on se kallein peli alla, voi toimia liikenteessä juuri niinkuin haluaa. Mopoautot hyvä esimerkki, näin yleistäen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kun on se kallein peli alla, voi toimia liikenteessä juuri niinkuin haluaa. Mopoautot hyvä esimerkki, näin yleistäen...

Tän voi yleistää aika moneen autoilijaankin... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääasiassa kyseessä ovat nämä pappa betalarit, joille isä ostaa kaiken ja luulevat olevansa kovia ja kuolemattomia.

Pääasiassa kaikki mopopellet on samanlaisia idiootteja. :P Toki poikkeuksiakin voi olla, mutta aika hyvin harvoin. Vielä kun tuppaavat "jengillä" ajelemaan, ja tunnetustihan joukossa tyhmyys tiivistyy. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä, ettö täsmensit mopopellet. :) Tämähän rajottaa joukon lähinnä näihin bombereihin joiden temppuilun ainoa syy on saada sitä kuuluisaa... Sitten on niitä pellejä jotka tekee pelleilynsä suljetulla alueella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä, ettö täsmensit mopopellet. :) Tämähän rajottaa joukon lähinnä näihin bombereihin joiden temppuilun ainoa syy on saada sitä kuuluisaa... Sitten on niitä pellejä jotka tekee pelleilynsä suljetulla alueella.

Ja sitten on ne loput jotka tekee sen pelleilyn missä tahansa liikenteen seassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään