Juha Klemettinen

Mopojen kokoontumisajot

557 viestiä aiheessa

Koskaan ei mitkään pärisevät kaksipyöräiset ole kiinnostanet tippaakaan, mutta lentäminen on ollut ihan pikkukossista suuri unelma ja haave. Onneksi lentäminen on nykyään ihan oikea intohimoinen harrastuskin.  :)

I agree! Oli se kivaa kuunnella välitunnilla kevarikortin ajaneiden juttuja kovista nopeuksista ja sitten hiljentää väki purjelentokoneen suorituskyvyllä ;D. Moottoripyörät eivät ole koskaan kiinnostaneet, autot ja varsinkin lentokoneet sitäkin enemmän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä taas homma tais lähteä nimenomaan siitä moposta silloin 15-vuotiaana. Mutta jos ei ole kyse syy-seuraus-suhteesta, niin jotenkin sekä 2-pyöräiset, että lentäminen tuntuu vetävän samaa porukkaa puoleensa  :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaksipyöräisistä en osaa oikein sanoa, mutta hyvin moni ammatti-ilmailija tuntuu harrastavan veneilyä ja moni ammattimerenkulkija puolestaan ilmailua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä taas homma tais lähteä nimenomaan siitä moposta silloin 15-vuotiaana. Mutta jos ei ole kyse syy-seuraus-suhteesta, niin jotenkin sekä 2-pyöräiset, että lentäminen tuntuu vetävän samaa porukkaa puoleensa  :).

 

Tän täytyy olla ihan täyttä totta, olihan Maverickillakin Top Gunissa se Kasawika  8)

Tottahan se on jos se on Netissä, eikö.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Xluf64yFUYo

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko kyseessä syy vai seuraus, mutta lentäminen ja moottoripyörät liittyy usein toisiinsa.

 

En tiiä minäkään mutta tunnustan.

 

:thmbup:

 

Kasawika

 

Wikasaki, vaikka tuollainen olis kyllä hieno.

 

kawasaki-zephyr-750-3.jpg

 

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiiä minäkään mutta tunnustan.

 

:thmbup:

 

Wikasaki, vaikka tuollainen olis kyllä hieno.

 

 

:)

 

Höh, tuo Zephyrhän on halpa japanialainen Bonneville-klooni. Aito Triumph sen olla pitää!

 

triumph_bonneville_se_2009_02.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen kyllä kiinostunut niin lentämisestä ja mp:stä. Nyt jo kolmas mopo ja ensi vuotta varten odottelemassa Hondan CBR 125R  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höh, tuo Zephyrhän on halpa japanialainen Bonneville-klooni. Aito Triumph sen olla pitää!

 

 

Klooniudesta voidaan olla montaakin mieltä, ja jaappanialainenhan se on, mutta ainakin pitää öljyt sisällään toisin kuin muutamat saarivaltakunnan tuotteet jotka pitää valaa akryyliin ennen kuin ovat tiiviitä.... ::)

 

Missäs se mun asbestiviitta taas olikaan......?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen kyllä kiinostunut niin lentämisestä ja mp:stä. Nyt jo kolmas mopo ja ensi vuotta varten odottelemassa Hondan CBR 125R  8)

Ajomukavuuden puolesta itse suosittelisin Yamaha YBR:ää. Siinä on huomattavasti mukavampi ajoasento.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höh, tuo Zephyrhän on halpa japanialainen Bonneville-klooni. Aito Triumph sen olla pitää!

 

Ei taida olla tarvetta kloonata brittipyöriä kun löytyy omakin legenda josta tehdä nykyversio...  ;)

 

2233767-2.jpg

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen kyllä kiinostunut niin lentämisestä ja mp:stä. Nyt jo kolmas mopo ja ensi vuotta varten odottelemassa Hondan CBR 125R  8)

 

Varo vaan. Tuolla kylillä ei oo mitään muuta menny tontii tänä vuonnaku Cebaria.... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajomukavuuden puolesta itse suosittelisin Yamaha YBR:ää. Siinä on huomattavasti mukavampi ajoasento.

 

En osaa ajomukavuudesta tai muusta sanoa tuohon vertailuun. Mutta Honda on enemmänkin perinne kun on kaikki muutkin pyörät Hondaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CBR+sopivat vokaalit=ainakin mun kaveripiireissä käytetty ilmaisu Cebari...

 

Meinas varmaan tuota muuta osiota kuin Cebaria. Ja kyllähän Cebari pitäs olla tuttu käsite...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei taida olla tarvetta kloonata brittipyöriä kun löytyy omakin legenda josta tehdä nykyversio...  ;)

 

 

...joka on vielä enemmän bonne-kopio kuin tuo edellisen kuvan japsirauta.

 

Ikävä tosiasiahan on se, että ensin oli merkittäviä prätkämerkkejä kuten Triumph, Indian, Norton ym. jotka loistivat malleillaan. Sitten 70-luvulla japsit keksivät tehdä kaiken kopioimalla ja halvalla, jolloin syntyi Hondan ja Kawasakin kovastikin mm. Bonnevillen näköisiä pyöriä. Tässä pyörteessä mm. Triumph meni jo konkurssiinkin välillä.  :'( 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...joka on vielä enemmän bonne-kopio kuin tuo edellisen kuvan japsirauta.

 

Ikävä tosiasiahan on se, että ensin oli merkittäviä prätkämerkkejä kuten Triumph, Indian, Norton ym. jotka loistivat malleillaan. Sitten 70-luvulla japsit keksivät tehdä kaiken kopioimalla ja halvalla, jolloin syntyi Hondan ja Kawasakin kovastikin mm. Bonnevillen näköisiä pyöriä. Tässä pyörteessä mm. Triumph meni jo konkurssiinkin välillä.   :'( 

 

Ja brittipyörät oli laadullisesti ylivoimaisia ja halpamaiset japsit kopioivat ja myivät halvalla huonoja pyöriä? Voi voi britti parkoja kun näin epäreilusti vietiin markkinat.

 

Vaikka kuinka brittipyöristä pidän itsekin niin en nyt ihan sentään näin British Racing Green -lasien läpi asioita näe. Kyllähän karu totuus on että britit oli jämähtäneet jonnekin 30-luvulle suunnittelussaan ja jatkuva lakkoilu plus kauniisti sanottuna "vaihteleva" työn laatu hoiti loput. Nyttemmin asiat ovat briteilläkin paremmin mutta se on edellyttänyt lusikan  kauniiseen käteen ottamista ja huomattavaa laadunparannusta sumujen saarien tuotteisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai vähän niinku JiiDeeÄmmä?

 

 

Jos sun mielestä meiän käyttämät ilmaisut tuhoaa maailman ni käy valittamassa vaikka polisiille... Jokane taaplaa tyylillään ja meiän tyyli on tämä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varo vaan. Tuolla kylillä ei oo mitään muuta menny tontii tänä vuonnaku Cebaria.... :D

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näitä viritettyjä on tullut itsekin nähtyä täällä päin suomea.

Viimeisin oli kun itselläni oli nopeus 70km/h, niin hyvin vielä mopoauto edellä körötteli.

 

Mopoauton virittäminen voi tuoda mojovan laskun

 

 

STT

 

Mopoautojen määrän kasvaessa myös niiden virittäminen näyttää yleistyvän. Liikenteen turvallisuusvirastolle Trafille on tullut virittämisestä yhteensä parikymmentä ilmoitusta viime ja tänä vuonna, ja ilmoitusten määrä on kasvussa.

 

Liikkuvasta poliisista kerrotaan, että pienestä virittämisestä ei yleensä edes tehdä ilmoitusta Trafille.

 

Omistajalle virittäminen tulee kalliiksi. Kevyistä nelipyöristä pitää maksaa autovero, elleivät ne muutoksien vuoksi enää täytä verottomuuden ehtoja. Viritetystä mopoautosta maksettava autovero voi olla tuhansia euroja.

 

Mopoautojen virittämistä hillitsee se, että ne pitää katsastaa säännöllisesti, toisin kuin mopot.

 

- Mopoautoja on käynyt katsastuksessa yli viiden vuoden ajan, joten niiden katsastamisesta on syntynyt rutiinia yleisellä tasolla. Mopoautot voidaan tarkastaa samoilla mittalaitteilla ja menetelmillä kuin henkilöautot, sanoo ylitarkastaja Otto Lahti Trafista.

 

Niin sanottuja kevyitä nelipyöriä, joihin mopoautokin luetaan, oli syyskuussa liikenteessä yli 8 000. Vuodenvaihteesta kevyiden nelipyörien määrä on kasvanut tuhannella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mietin tässä justiinsa että miten noita viritellään? Joskus tekis kyllä mieli kokeilla samaa mitä eräät on tehny Smartille: mautoon jonkun vähän tykimmän MPn moottori ja kattoo mitä käy ;D Katteet hajoaa varmaan pelkällä tyhjäkäynnillä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään