Juha Klemettinen

Mopojen kokoontumisajot

557 viestiä aiheessa

Ei niitä tarvii, kun sen yhden kerrallaan. Mukavahan se on kun muija on siinä ihan selän takana omassa kropassa kiinni ja kädet tiukasti vartalon ympärillä. 8)

Kauniilla ilmalla keksii kavereiden kanssa kyllä paljon parempaakin tekemistä kun päämäärättömän ajelemisen. Esim. rantalenttis on ollut meillä aina kova vaihtoehto kauniilla kesäkelillä. 8)

Mielummin kolme muijaa takana ja yks vieressä... ;D No, toiset pelaa lentistä, toiset tekee jotain ihan muuta...  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkäähän ny liikoja luulko itestänne

Noei, kyllä kuule "Ferrarilla" pitäis jo Petrille irrota...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mopoajoista puheenollen, ei kukaan ole sattumoisin pyörinyt jedassa (haukilahti) päin tänäiltana?  ;D en suosittele mopoherkille..

P.S. En aja mopoa, enkä pahemmin niistä välitä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mopoiässä tässä ollaan, mutta ei minkäänlaista kiinnostusta noita miittejä kohtaan.

Asun sen verran syrjässä, että täällä päin ei miittejä olekaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siitä puhe, mistä puute...

Mutta kuka tässä on mistään mitään puhunutkaan? Varsinkaan sellaisesta mistä puute vois olla? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi nyt perskele pojat. Menkää vaikka irkkiin vertailemaan niitä virtuaalipippeleitänne.   :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.youtube.com/watch?v=rryUU3BrOBg siinä on moppelia kerrakseen  ;D

Miettikää kun tuollainen 322 mopon letka päristää puolen yön aikaan ikkunasi alta, kyse ei ole enää mistään normaaliliikenteestä.

No hei noi on niitä kovia jätkiä!11!1

:thmbup: mä oon viistoist ja mul skootteri 111!!111!!!1!!!11!!!! mä oon v***u niin kova jätkä!!!111!!!!!!!

Ja ei muuta kuin bensakanisteri palavaan bensaan kumolleen  :thmbup: Tai bensakanisterista saa kivan kynttilän  :thmbup:

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah

Teillä ei oo pojat ollu pikkupoikana "Pappa-tunaa", mulla oli :thmbup:

Monet rijuureissut tehty, pikkutakki päällä, tulppa oikeassa taskussa ja avain vasemmassa. Tytöt vähän moitti parffyymiä, haisin kuulemma bensalle ;D, mutta ei tuo näköjään haitannu, toimi yhtä hyvin ku Axe ;)

Arvakkaa oliko äänenvaimennin porattu, eihän ne tytöt muuten tietänny valmistautua 8)

Håkan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:thmbup: mä oon viistoist ja mul skootteri 111!!111!!!1!!!11!!!! mä oon v***u niin kova jätkä!!!111!!!!!!!

Ja ei muuta kuin bensakanisteri palavaan bensaan kumolleen  :thmbup: Tai bensakanisterista saa kivan kynttilän  :thmbup:

Juha

Onneksi bensa ei pala mitenkään räjähtävästi, ellei se pääse kaasuuntumaan. Olis tossa lähteny pojulta ilmaan varmaankin muutama ruumiinosa ja kavereille kans.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah

Teillä ei oo pojat ollu pikkupoikana "Pappa-tunaa", mulla oli :thmbup:

Monet rijuureissut tehty, pikkutakki päällä, tulppa oikeassa taskussa ja avain vasemmassa. Tytöt vähän moitti parffyymiä, haisin kuulemma bensalle ;D, mutta ei tuo näköjään haitannu, toimi yhtä hyvin ku Axe ;)

Arvakkaa oliko äänenvaimennin porattu, eihän ne tytöt muuten tietänny valmistautua 8)

Håkan

Mulla oli ja on vieläkin tallissa sininen Pappa-Tunturi (Tunturi Maxi). Eipä ole vähään aikaan tullut tolla kyllä enää ajettua, mutta kuitenkin. Kyllähän tuolla kelpasi aikoinaan ajella.  :D

EDIT: On kyllä näköjään vähän hemmetin idioottimaisen näköistä toimintaa tuolla Youtube videossa.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivät taida mopojaan tunaroivat nassikat oikein vielä hiffata, että heidän parkuva pikkumukinsa tuo lähinnä mieleen jäätelökioskilla kiukuttelevan kaksivuotiaan. Mutta ehkäpä se herättää tyttöjen äidinvaiston  :laugh:

Kunnon höö hmm tarkoitan tyttömagneetti on sellainen kone, josta lähtee kätkettyä voimaa uhkuva miehekäs hörhötys ;)

Korva ja "istuinpaikka-aistin" äänestävät yhtenevästi  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No just. Onpahan todella järkevän olosta meininkiä. :thmbdn:

No entäpä tämä, kun isot(ja miksei pienemmätkin) ihmiset täällä valittavat mopojen kokoontumis ajoista? ::)

;D

mutta silti: kyllä tuo nyt on aika järjettömän näköstä touhua. ei siinä ole sitten mitään, jos ovat suljetulla alueella, mutta että kaupan pihalla jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah

Teillä ei oo pojat ollu pikkupoikana "Pappa-tunaa"

Ai ei vai? Oli kuule myrkynvihreä (oliivinvihreä kait virallisesti), sienitarroilla tottakai, Tunturi Start, Tunturipyörän "50V-malli".  :thmbup: Hitto kun ärsyttää, kun siitä tuli sitten aikanaan kalj... eiku rahan puutteessa luovuttua  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kanssa mielenkiintoista, miten nuorten mopot yleensä pitävät hirveää meteliä, jonka kuulee parin korttelin päähän. On sitten taas mopoja, joita hädin tuskin kuulee korttelin toisesta päästä. Miksei näille saa asetettua melurajoituksia, jos kerran hiljaisetkin mopot ovat mahdollisia? Kaiken lisäksi nuoret saavat jotain kiksejä, kun niiden köykänen moottori pitää helkkarinmoista pärinää, joka saa varttuneemmat lähinnä nauramaan niille (ellei se pärinä olisi niin veemäistä).

Ei sellainen ole kivaa, kun parikytä mopoa ajaa pillurallia kolmen aikaan aamuyöstä (onneksi silloin olin vielä hereillä).  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kanssa mielenkiintoista, miten nuorten mopot yleensä pitävät hirveää meteliä, jonka kuulee parin korttelin päähän. On sitten taas mopoja, joita hädin tuskin kuulee korttelin toisesta päästä.

Vanhaan viisauden mukaan mopon viritys on onnistunut jos meteli kasvaa ja tehot eivät putoa yli 10 prosenttia...  ::)

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijai miten upeaa. Kävelytiellä, sallittumopoille ajeli kakspäällä enduromopo. Minulla mittarissa Vihdintiellä 65kmh 60 alueella ja se pysyi vierellä...

Saavuttiin Petikon Tiilipojanlenkin valoihin, jalankulkijoilla punainen. Mopo saapui, pysähtyi, odotti 2s ja lähti sillon ylittämään tietä kun meille syttyi nuolivalo vasemmalle ja suoraan ajaville vihreä. Mopoilija, kyydissään matkustaja keskellä katua kun jo viereisellä kaistalla oltiin torvipohjassa. Hyvä ettei poikarassu kaatunut siihen kun tajusi, että kohta lähteepi henkiriepu jos tässä ei yli päästä....

Joo o, ei varmaan tartte sanoa enempää, mitä mitä rukseja tuli ajokokeeseen, jos tuossa olisi katottu virheet...........................

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kanssa mielenkiintoista, miten nuorten mopot yleensä pitävät hirveää meteliä, jonka kuulee parin korttelin päähän. On sitten taas mopoja, joita hädin tuskin kuulee korttelin toisesta päästä.

No, kun sitä "pilliä" sieltä putkesta poistetaan tai ostetaan tehokkaampaa (mutta ohuemmasta materiaalista tehtyä putkea) niin tottakai ääni kovenee. Ja nämä hiljaiset mopot, ne on niitä vakioita joita suomen mopoista on noin <10% :thmbdn: Ja ainakin minun mopolla on se 85dB rajoitus mutta millään teharilla tai kurittomalla putkella ei noin hiljaista ääntä saa, vaikka tahtoisikin. Tosin niinkuin Juha sanoi: Taitaa olla niin että mitä kovempi ääni, sitä enemmän sitä tehoa siinä LUULLAAN olevan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, kun sitä "pilliä" sieltä putkesta poistetaan tai ostetaan tehokkaampaa (mutta ohuemmasta materiaalista tehtyä putkea) niin tottakai ääni kovenee.

Materiaalin paksuus nyt vaikuta paljon paskaakaan ääneen. Enemmän juurikin putken virtaus, ulostulo ja rakenne/muoto.

Ja nämä hiljaiset mopot, ne on niitä vakioita joita suomen mopoista on noin <10% :thmbdn:

Joku nelarimopo mitä on vähän viilattu ei pidä kyllä paljon mitään ääntä, jos nyt ei ole putkeen porattu miljoonaa reikää tai äänenvaimenninta revitty pois. ;D Ja itse veikkaisin vakioksi yli 50% Suomen mopoista, että ei nyt aleta paskaa puhumaan täällä, vai meinaatko tosiaan, että alle yksi mopo kymmenestä on vakio? ;D

Ja ainakin minun mopolla on se 85dB rajoitus mutta millään teharilla tai kurittomalla putkella ei noin hiljaista ääntä saa, vaikka tahtoisikin.

Olet ilmeisesti testannut kaikki markkinoilla olevat tehoputket ja vaimentajat? ;D

Tosin niinkuin Juha sanoi: Taitaa olla niin että mitä kovempi ääni, sitä enemmän sitä tehoa siinä LUULLAAN olevan

Mopopiireissä en ikinä ainakaan omina mopoiluaikoina huomannut minkäänlaista "pakoputkituninkia", niin kuin näiden amisautojen kanssa. Mopoissa oli ihan viritysosia ja tarkoitukseen suunniteltuja tehoputkia joiden avulla tuli reippaasti enemmän tehoa ja sivutuotteena sitten valitettavasti ääntä. Mutta se on naurettavaa, kun nämä edellä mainitut autosankarit poraa vähän putkia, että saavat vähän pörinää, mutta vaikka meteliä kuuluu niin perkeleesti, niin silti naapurin mummon sähköauto lähtee liikennevaloista vauhdikkaammin. No, painaahan se 4-kertaa auton arvoinen poppilaitteistokin sen verran, että hitusen hidastaa vauhtia. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään