Petri Sucksdorff

Hauhon vesilentotapahtuma.

11 viestiä aiheessa

Hauho 8-10.8

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Padasjoen parkkipaikka.

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaahan  tietämättömälle mistä tuossa "yhdellä kellukkeella ajamisessa" on kyse.  :) Hurjan näköistä.

 

Tuulen puoleinen kelluke vedessä, eli siivet tuulta vasten. Sama kuin pyöräkoneilla operoidessa. Toisteppäin jos olisi kallellaan, niin tuuli veisi mukana.

Eli tuulikorjauksesta kyse :)

 

Järven pituus ei ilmeisesti antanut mahdollistuutta ihan suoraan vastatuuli starttiin ?

 

Joku saa korjata, jos aivan hakoteilla olen :)

 

Mukavan näköisiä kuvia, OH-CDK oli paikalla, kuten ensimmäisestä kuvasta näkyy ?  Vasemmassa laidassa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuulen puoleinen kelluke vedessä, eli siivet tuulta vasten. Sama kuin pyöräkoneilla operoidessa. Toisteppäin jos olisi kallellaan, niin tuuli veisi mukana.

Eli tuulikorjauksesta kyse :)

 

Järven pituus ei ilmeisesti antanut mahdollistuutta ihan suoraan vastatuuli starttiin ?

 

Joku saa korjata, jos aivan hakoteilla olen :)

 

Mukavan näköisiä kuvia, OH-CDK oli paikalla, kuten ensimmäisestä kuvasta näkyy ?  Vasemmassa laidassa ?

 

No kyllä Hauhon Iso-Roineessa tilaa riittää usean läpärin lentämiseen parissakin suunnassa. Tuota toisen kellukkeen nostamista käytetään lähtökiidon lyhentämiseen, korjaus tosiaan niin kuin esitit. Korjulan Esa taitaa nyt kuitenkin tässä vaan kikkailla.

 

OH-CDK:ssa on sivuperäsin punainen, tuo taitaa olla OH-CER, johon on 180K -mallin pikkusivuvakaajan tilalle laitettu isompi 185-mallinen.

 

Aivan kuten Harri, minäkin olen nähnyt tuollaisen tankkauspaikan Padasjoella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllä Hauhon Iso-Roineessa tilaa riittää usean läpärin lentämiseen parissakin suunnassa. Tuota toisen kellukkeen nostamista käytetään lähtökiidon lyhentämiseen, korjaus tosiaan niin kuin esitit. Korjulan Esa taitaa nyt kuitenkin tässä vaan kikkailla.

 

OH-CDK:ssa on sivuperäsin punainen, tuo taitaa olla OH-CER, johon on 180K -mallin pikkusivuvakaajan tilalle laitettu isompi 185-mallinen.

 

Aivan kuten Harri, minäkin olen nähnyt tuollaisen tankkauspaikan Padasjoella.

 

Jjep, punainen onkin CDK:n sivuperäisin, kun kuvia katselin. Mutta CDK:n omistajalla oli puhetta tulla tuohon tapahtumaan, mutta eipä sitten :)

Aina sitä jotain oppii ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Padasjoella on muuten ihan samannäköinen parkkipaikka!

 

Joo anteeksi. Tuli pieni ajatuskatko.  :(

 

Sivussa ollut kone oli OH-CER

 

Yhdellä kellukkeela ajo oli "kikkailua" koska se tapahtui heti perään toisellakin kellukkeella  ;)

 

Petri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuo taitaa olla OH-CER, johon on 180K -mallin pikkusivuvakaajan tilalle laitettu isompi 185-mallinen.

 

Tarkoitit varmaan 180H(joka CER on) K-mallissahan tuo isompi on alunperin. CER:n vakaaja on tosiaan 185:stä, siitä yksilöstä joka teki kaputin Elisabeth Rehn kyydissä (rekkaria en tähän hätään muista) ja se asennettiin osana MTOW:n korotus-kittiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla