Guest Nicket

Kiitos Lufthansa kun pilasit lentoni! 1/X

41 viestiä aiheessa

Tuli tässä viime viikolla lennettyä erittäin vaiherikkaat 4 lentoa!  :thmbup: Ajattelin, että voisin jotain tarinan tynkää kirjoittaa kun tuli kuviakin räpsittyä.

 

5.8. EFHK 06:40am

 

Odotellessani lentoni lähtöä huomasin jo tutuksi tulleen retrobussin viereisellä gatella, en voinut vastustaa kiusausta...

[ attachment removed ]

 

Pushback gatelta 25. Me suuntasimme Frankfurtiin, tämä kaveri jonnekin muualle Saksaan.

[ attachment removed ]

 

Eipä näkynyt mitään peruskaurasta poikkeavaa kentällä, tämä taisi olla lähinnä jotain "erikoista".

[ attachment removed ]

 

Kaartelua reitille, paikantunnistajille tämä kuva.

[ attachment removed ]

 

Aamiainen, saksaliseen tapaan sisälsi paljon leikkeleitä. Tähän väliin voisin todeta, että kone oli 65% täynnä, noin silmämääräisesti.

[ attachment removed ]

 

Laskuvalmiina

[ attachment removed ]

 

Lufhtansan retro. Anteeksi kuvanlaatu.

[ attachment removed ]

 

Isompi Airbus odottaa kiltisti jonossa.

[ attachment removed ]

 

Pakollinen koneesta poistumis kuva

[ attachment removed ]

 

Huonojen uutisten selvittyä, päätin napata portilta mistä minun olisi pitänyt lähteä JFK:lle, kuvan Delhiin lähtevästä..

[ attachment removed ]

 

Huonot uutiset, kone oli ylibookattu. Jos oikein muistan niin 70:llä ihmisellä  :thmbup: Way to go Lufthansa! Uskomattoman pa**aa asiakaspalvelua saimme. Olin liikkeellä kahden muunkin vaihtarin kanssa. Olimme omillamme. Kukaan meistä ei osannut saksaa, joten meitä ei autettu  :o Saimme transfer tiskiltä stand by liput, olin jo silloin huolestunut. Mutta vasta Gatella selvisi tilanne. Oikeastaan koko kone oli täynnä nuoria ihmisiä, joten vapaaehtoisia seuraavalle lennolle jääviä ei paljoa ilmoittautunut. Virkailija sanoi, että syy koneen ylibookkaukseen oli lakon aiheuttamat järjestelyt. Konekin oli kuulemma vaihdettu pienempään. Ihme sinänsä, koska portilla oli A343 ja se on myös ollut LH 400:n ajokkina ties kuinka kauan. Kiitos valehteluista. No, itseppähän kuoppansa kaivoivat. Sanoimme että meillä oli jatkolentoja, mutta eivät uskoneet. Kun kone oli jo lähtenyt, he älysivät mokanneens  :thmbup: Kesti kolme tuntia selvittää asiat. Kävi niin, että me kaikki jäimme yöksi Frankfurttiin, tietenkin Lufthansan kustannuksella. Saimme jokainen 6ooeuroa käteistä, 4 tähden hotelli huoneet, 30euron edestä kuponkeja, bussines paikat seuraavan päivän lennolle ja ties mitä krääsää. Alkoi pikkuhiljaa jo hymyilyttämään  :)

 

Huoneeni ikkunasta oli näkymä kentälle.

[ attachment removed ]

 

Laitan varmaan myöhemmin lisää kuvia, anteeksi kuvanlaatu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo o oli kyllä hyvät ja järkevästi otetut kuvat. :thmbup: Aikas hyvin kumminkin Lufthansa korjasi mokansa mielestäni.  8)

Ja laita vaan ihmeessä reissulta kuvia lisää.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa maksaa niistä lipuista vähän enemmän niin saa sitä palveluakin eikä edes välttämättä jää rannalle  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa maksaa niistä lipuista vähän enemmän niin saa sitä palveluakin eikä edes välttämättä jää rannalle  :thmbup:

Niinpä... kannattaa ja kannattaa, eihän se ole sen kummempaa kuin maksaa vaan, helppoa, rahaahan se vain on, sitähän kasvaa puussa :o  :-\  Ja kyllä sita kalliimmallakin lipulla voi jäädä "rannalle".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kyllä sita kalliimmallakin lipulla voi jäädä "rannalle".

Vähän epäilen että sieltä halvimmasta päästä ne ensin karsii ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koskahan tämä lentomatkustaminen saadaan yhtä sujuvaksi ja mutkattomaksi kuin junamatkustus.  ;)

Se nyt vaan on niin, että lentokoneisiin ei mennä niin kuin junaan. Lentomatkustamisessa aikaa menee lähtöselvitykseen ja turvatarkastukseen, jotka kaikesta huolimatta tehdään kaikkien turvallisuuden takia, vaikka jotkin seikat tässä turvatarkastuksessa tuntuvat liioittelulta lievästi sanottuna, niin näiden terroristi-iskujen jälkeen se on ihan ymmärrettävää. Myöhästymisiä voi sattua teknisten vikojen takiakin ja kun ajattelee, että vaikka tuo kone nyt myöhästyi tuon teknisen vian takia niin on ihan mukava lähteä lennolle kun tietää, että kaikki on ainakin kunnossa ja vika on huomattu ennen lentoa. Noin kun ajattelee, niin ei harmita myöhästyminen ihan niin paljon. Lisäksi voi viivästymisiä sattua myös lennonjohdollisista syistä, joka voi johtua esim.ruuhkasta, tämäkin on hyvä, että lennonjohtopalvelut toimivat niin hyvin, että koneet porrastetaan tarkasti ja jätetään vielä varaa sille, että jos joku/jokin tekee virheen niin ei tapahdu törmäystä ilmassa tai edes vaaratilannetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Odotellessani lentoni lähtöä huomasin jo tutuksi tulleen retrobussin viereisellä gatella, en voinut vastustaa kiusausta...

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hieman aiheesta poiketen: Näänkö oikein, vai pissaako tuo Finskin retro tuossa kuvassa? Jos näin on, niin miksi?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En kyllä ihan jaksa uskoa että lentoyhtiö valehtelemaan ryhtyisi... Konetyyppi on hyvinkin saatettu vaihtaa pienempään jos siellä on ollut niinkin iso ryhmä matkalla kuin lähes 200 vaihto-oppilasta. Ei ne aikataulut mitään kiveen hakattuja ole vaan konetyyppejä saatetaan muuttaa varaustilanteen mukaan. Erityisesti juuri suuret ryhmät saattavat näitä muutoksia aiheuttaa. On täältä Suomestakin lennetty Euroopan lentoja välillä jollain ihan muulla kuin reitin normikalustolla juuri samanlaisen tilanteen takia. Esimerkiksi,  A346:n vaihtuminen A343:een selittäisi hyvin noinkin suuren ylibookkauksen.

 

- Lasse

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuseminen johtuu varmasti siitä, että siivojat on riehumassa koneessa eli ovat siivonneet keittiötä ja ns keittiön pieneen lavuaariin johon emot tunkee myös aina kahvinjämät. Eli toi vaahtoava aine on Finnairin ns yleispesuainetta jolla pestään kaikki pinnat. Joskus sitä vain jää viemäriin. Varsinkin jos ei ole huuhdeltu paikkoja kunnolla  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuseminen johtuu varmasti siitä, että siivojat on riehumassa koneessa eli ovat siivonneet keittiötä ja ns keittiön pieneen lavuaariin johon emot tunkee myös aina kahvinjämät. Eli toi vaahtoava aine on Finnairin ns yleispesuainetta jolla pestään kaikki pinnat. Joskus sitä vain jää viemäriin. Varsinkin jos ei ole huuhdeltu paikkoja kunnolla  ;D

 

Taitaapi nyt kuitenkin olla kyse ihan betonilaatan saumasta eikä mistään "kusemisesta"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka se palvelu ala-arvoista oli? Verrattuna mihin?

Ja kyllä jokainen LH virkailija englantia puhuu vaikka saksassa ovatkin - ja jos olit Amerikan maalle menossa niin varmasti englantia puhut?

 

Ylibuukkauksia tekee kaikki yhtiöt (siis ne joilla riittää matkustajia) ja varsinkin tuon lakon jälkeen (jolloin kyseinen LH400 oli muuten peruttu joka päivä) se on odotettavissa. Hyväksyttävissä? Ehkä ei. Vältettävissä? Tuskin tuon lakon jälkeen.

 

Ja eipä ole LH ensimmäinen lentoyhtiö joka on keksinyt nopeita tekosyitä miksi kone on myöhässä/peruttu/ylibuukattu, vai onko? Tässä tosiaan kaikki faktat viittavaat siihen että kyseistä konetta ei tosiaan ollu vaihdettu... voin tuon huomenna kyllä tarkastaa ;)

 

Olenpas kuullut tarinoita muista eurooppalaisista ja jopa pohjoiseurooppalaisista  ??? yhtiöistä jotka ovat työntäneet matkustajiaan luokattomiin hotelleihin ilman mitään tietoa mistään ja korvauksista puhumattakaan. Tässä yksi esimerkki http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/8e53a2f5-a48d-490c-90f4-f4cc3db98dac.aspx... sinulla 600 euroa fikkassa ja business luokassa rapakon yli... Näin kunnon lentoyhtiö korjaa virheensä  :thmbup:;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko myöntää oma virheeni. Näytti niin samperin paljon, että koneen etuosassa olevasta keittiön viemäristä tulisi vettä.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keravan hieno Cittarihan se mm. siinä.

 

Osaiskohan kukaan kuvasta sanoa missä menee Tuusulan ja Keravan kuntien raja. ;D Ja mistäköhän johtuu alueen tonttipula. :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa maksaa niistä lipuista vähän enemmän niin saa sitä palveluakin eikä edes välttämättä jää rannalle  :thmbup:

Hauska periaate. Pelkkä lippu ei vielä takaa koneeseen pääsyä, vaan pitää ostaa joku tietyn hintainen lippu. Mahtaisikohan mennä läpi minkään muun kulkupelin yhteydessä.

 

"me vahingossa myytiin tähän bussiin enemmän lippuja kuin mitä mahtuu mukaan. Tossa on pari kahvilippua. Seuraava bussi menee parin tunnin päästä"

 

Minä en tuota ylibuukkauksen ideaa ymmärrä vieläkään.

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mutta todellakin olen kiitollinen Lufthansalle! Hienosti kompensoivat mokansa ja varnaankaan en rupea Lufthansaa välttelemään tuon takia. Mutta esim. Finnairilla on mielestäni silti laadukkaampi tuote Saksan reiteillä. Lufthansalla ei ollut koneessa edes monitoreita mistä olisi voinut seurata lentoa jne...

 

Lufthansa korvasi juuri niin kuten lentomatkustajille tulee ko tilanteissa korvata, fyffeä kouraan ja hotelliin odottamaan korvaavaa yhteyttä. Joissakin tilanteissa huhujen mukaan on kyselty vapaaehtoisia matkustajia jäämään odottamaan korvauksen kanssa.

 

Lentomatkustajan oikeudet: http://ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/doc/2008_apr_leaflet/apr_leaflet_fi.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siihen on vain yksi ja ainoa vastaus. Se on raha.

Tuo on liian helppo vastaus. Lentoliikennettä yleensäkin pyöritetään rahan vuoksi. Se lentoyhtiö, joka tekee sitä pelkästä mielihyvästä, ei varmaankaan myös harrasta tuota ylibookkausta.

 

Miksi kuluttajaviranomaiset, jotka yleensä varsin hanakasti tarttuvat kaikkiin epäkohtiin, eivät puutu tuohon? Nyt sentään jo EU:n alueella maksetaan korvauksia, mutta korvaako se kuitenkaan aina kaikkea?

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla