Kai Krause

WLAN password ongelmana iPhonen kanssa

4 viestiä aiheessa

Yritin saada iPhonea ymmärtämään salattua WLAN:ia, saan siihen määriteltyä ESSID:n ja WPA-avaimen kuten pitää ja vehje löytää WLAN:n, mutta en tiedä mistä saan vaadittavan password:in. Mistä sen saa muuten esiin? Käytössä on Telewell 510, jonka hallinnointiohjelmalla pääsen käsiksi em. ESSID ja WPA-avaimen määritykseen, mutta mistä saan määritettyä em. passwordin? iPhone toimii ko. WLAN:ssa, jos poistan WPA-avaimen eli teen WLAN salaamattomaksi ja avoimeksi kaikille, mutta se ei ole muuten kovin järkevää.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Modeemin asetuksista.Eli säädät nää asetukset tietokoneelta, johon tää modeemi on yhteydes, josta meinaat wlanin ottaa. Itse pääsen modeemin asetuksiin kirjottamalla tohon selaimen osoiteriville 10.0.0.2  Eli mun modeemi on NAT tilassa ja siks... jotai, en tie itekkää :D Siis kuitenkin sen takia mun ip näkyy tommosena. Koita sitä ja jos ei mee, niin kirjoita osoiteriville ip osoittees. Sen voit nopeesti kattoa osoitteesta http://www.ip-adress.com/

Sitten sun pitäis päästä sivulle, jossa se kysyy salasanaa päästäksesi sinne modeemin asetuksiin. Salasana on joko; 1234 tai; admin tai; password

Sitten sun pitäis päästä sisään modeemin asetuksiin. Meillä on eri modeemit, joten mun on vähän vaikeeta neuvoa sua, mutta kun sulla on se asetussivu siinä sitten auki, niin valitte kohta wireless. Jos ei löydy niin sitte joku WLAN tjsp. Joku kuitenkin mikä viittaa langattomaan nettiin. Ite ku klikkaan navigaatiopalkista WIRELESS kohtaa, niin siihen alapuolelle avautuu vielä muutama muukin asetuskohta. Valitsen Channel/SSID/Security jolloin aukeaa sivu jossa lukee jotai:

ESSID: ________

ESSID Broadcast: [x]ENABLE    [ ]DISABLE

Wireless Mode : 11b+11g

Channel: 6

Sit mul on siinä salauksena WEP

WEP mode 128bits

Key entry method: HEX

Key Provisioning: static

Key 1:

Key 2:

Key 3:

Key 4:

Default Key ID: 1

Passphrase: [mulla tää kohta on tyhjä]

Eli nois key1,2,3 ja 4 ainakin yhdessä pitäis olla joku numerosarja. Oliks se vissiin 26 numeroo mitä siin pitää olla.

Eli. iPhoneen laitat vaikka ton key1 numerosarjan. Jos ei oo mitään numerosarjaa niin en osaa auttaa enempää. Aika epäselvää, mut kysy jos joku kohta ei aukea..

Toivottavasti ymmärsin mitä ajoit takaa :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin saada iPhonea ymmärtämään salattua WLAN:ia, saan siihen määriteltyä ESSID:n ja WPA-avaimen kuten pitää ja vehje löytää WLAN:n, mutta en tiedä mistä saan vaadittavan password:in. Mistä sen saa muuten esiin? Käytössä on Telewell 510, jonka hallinnointiohjelmalla pääsen käsiksi em. ESSID ja WPA-avaimen määritykseen, mutta mistä saan määritettyä em. passwordin? iPhone toimii ko. WLAN:ssa, jos poistan WPA-avaimen eli teen WLAN salaamattomaksi ja avoimeksi kaikille, mutta se ei ole muuten kovin järkevää.

Kai

Iphonen kysymä password on juurikin se  wpa-tunnus minkä määrität modeemin asetuksiin.

Edit: Valtterille suosittelen vaihtamaan salaukseksi WPA-salauksen, (WEP-salaus on kohtuu helposti murrettavissa), vaikka onkin epätodennäköistä että joku murtaa WEP-salauksen, mutta varma on aina varmaa.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset, juuri noin kuten Valtteri selosti tein itsekin määrittelyt ja muistaakseni tarjosin passwordiksi myös wpa-avainta kuten Hannu ehdotti, mutta en saanut silläkään toimimaan. Täytyy vielä kokeilla uudelleen kotosalla, kunhan pääsen sinne verkon piiriin loppuviikolla. Kyllä se varmaan wpa-avain on se kadoksissa oleva password. Ongelma oli varmaan siinä, että tungin tuon wpa-avaimen johonkin muuhun iPhonen monista WI-FI asetuskohdista, jonne se ei kuulu ja kuvittelin, että mulla pitäis olla vielä erikseen jonkinlainen mystinen password, mutta eihän sellaista tosiaan liene siis olemassakaan. Tälläistä tää on kun en ole mikään nettivirtuoosi ja asioiden selvittely tähänkin asti oli melkoinen salapoliisioperaatio. Kaikesta kuitenkin oppii kun oikein kämmentää. :D

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään