Arto Eriksson

Onkos keltään varastettu mitään koskaan?

55 viestiä aiheessa

Itselle kävi eilen tälleen, olin lähdössä töistä huomasin että saabistani puuttuu etupuskurista rekisterikilpi,kiersin auton ympäri ja totesin...taisi olla isompi kuoppa kun on takakilpikin häipynyt, 

eikun luuri käteen ja soitto poliisille poliisi laittoi etsintäkuulutuksen rekisterikilvistä ja sovein että käyn aamusti tekemässä rikosilmoituksen,

No kävin poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoituksen ja sain ohjeen mennä katsastuskonttorille hakemaan uusi rekisteriote ja uudet "eri kilvet" no tein työtä käskettyä maksoin 26€ uusista kilvistä ja rekisteröinnistä.

Pääsin kotiin ja aloin asentamaan kilpiä kun naapuri soittaa"etkai vielä ole hommannut uusia kilpiä?" jooo???asentelen just??

"No voi että, yöllä oli joku vanha mazda ajanut hänen tyttären uuden volvonkylkeen ja siinä mazdassa on mun saabin kilvet".

Hetken hiljaisuus...sovein että soitellaan myöhemmin suljetaan puhelimet, ja samassa soi puhelin "poliisista olenko tämä ja tämä" jep, "pari 20v hörhöä ajoi eilen kolarin"....tiedän jo...."no voit noutaa kilvet asemalta" ette sitten sillon voinut sanoa kun kävin tekees rikosilmoitusta, nyt haaskasin tukun rahaa ja aikaa tässä hommassa, ja teillä oli kokoajan kilvet tiskintakanana...grrrrrr, voitte heittää ne roskiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se perinteinen automankka on pöllitty ja samalla 1,50 parkkikolikoita jotka olivat auton tuhkakupissa.

Ja keskellä Vaasan vilkkainta parkkipaikkaa keskellä päivää...  :thmbdn:

Takapenkillä ollut lennokkiradio ja lennokki ei kelvannut varkaille vaikka olisi ollut paljon arvokkaampi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kauan sitten vietiin tikkurilan kirjaston edestä polkupyörästä satula (olin kirjastossa ehkä 10min), ja sitten tuosta parkkipaikalta hävis vanhasta autosta renkaista venttiilin korkit :P Kaikkea ne idiootit pölliikin..  :P Sitten talon pyöräkellarista hävis mutsin pyörästä myös satula, laitettiin ilmotustaululle lappu että varas, satula takas kiitos. -> tuli satula takas, seuraavana tuli 2 uutta satulaa..  ;D Mitä lie hulluja... sitten kellarikoppiin murtauduttu pari kertaa ja viety jotain ties mitä wanhoja vaatteita mitkä muutenkin roskiin menossa ;D Hulluja riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyöriä, penkki, potukulauta, ja pyörän renkaat.. Ei tule tällähetkellä muuta mieleen..  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei multa suoranaisesta, fillari joskus teininä, mutta Jämillä kun olin töissä, siellä kävi varkaita. Niin lähti mun läppäri, printteri ja modeemi, kollegan huoneesta ei kelvannut tietokonekama, vaikka oli uudenkarhea lituska näyttökin siinä, taisi tapahtua talvella 2004-2005. Sen huoneesta pöllittiin vaan pussillinen Frantsilan yrittiteetä, kai höntit oli sitä joksikin muuksi luulleet...  Oli vielä jotain nesteenpoistomallia, naurettiin että saavat varmaan hyvät savut!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaksi polkupyörää on viety...kummatkin yhtaikaa. Kumpikaan pyörä ei ollut lukossa, mutta lukollisessa varastossa kuitenkin, joten vakuutusyhtiö osti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Polkupyörä joskus aikoinaan pöllittiin Tikkurilan Prisman edestä, sekä pyörän lukko on viety.... :o. Nuo nyt mitä ensimmäisenä tuli mieleen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se perinteinen automankka on pöllitty ja samalla 1,50 parkkikolikoita jotka olivat auton tuhkakupissa.

Mankka pöllitty myös täältä, samalla lähti hanskalokerosta kaikki mahdolliset CD-levyt (sekä ostetut että itse poltetut). Varkaiden iästä kertonee jotain se seikka että takapenkillä olleet käsisirkkeli ja porakone saivat jäädä...

Joskus pikkupoikana viikonloppukylästä tullessa huomattiin että pihasta oli kaikki omenat ja viinimarjat pöllitty. Siis aivan kaikki, edes maasta ei löytynyt ainuttakaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyörästä on varastettu jarrupalat ja toisen hlö:n omistama auto, jossa oli minunkin matkatavaroita kasa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mankka pöllitty myös täältä

Soitin vietiin Hondasta yli 15 vuotta sitten. Jätin ilmoituksen poliisille, samalla suunnalla oli putsattu autoja samana yönä oikein urakalla. Olin sitten kertausharjoituksissa ja kotiin oli perästä soitettu, että Anjalankosken suunnalla (niinpä  :thmbdn:) oli saatu joku kaveri pihteihin jolla oli takakontillinen autosoittimia. Sain omani takaisin, johtoja vain joutui jatkamaan abikoilla...

Varkaiden iästä kertonee jotain se seikka että takapenkillä olleet käsisirkkeli ja porakone saivat jäädä...

Omalla rahalla ostamani pihtivirtamittari pihistettiin veljeni autosta, erään rautatieaseman parkissa.

Mitähän muuta. Kertaalleen vietiin Nassinin takapelkiltä melkein tyhjä salkku, jossa sattui olemaan kaikki matkan varrelta kertyneet työtodistukset. Ilmoitin asiasta poliisille ja aikanaan joku löysi Hyvinkään suunnalta (olipa yllätys  :thmbdn:) laukun jonkun taloyhtiön roskiksesta avattuna mutta muutoin ehjänä (ei ollut onneksi edes lukossa).

Näiden tapausten kannalta onnellista oli, että laseja ei ollut autoista rikottu, kun kaikissa oli riittävän pikeytyneet lukot, että ne sai auki melkein millä vaan avaimen kaltaisella  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulussa joku kade/köyhä/muuten vaan ääliö teini pölli RayBanin kultapeilit takin taskusta..... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toissa kesänä vietiin pihasta yksi polkupyörä... vanhin, huonoin ja ainoa joka oli lukossa :)

Viisi muuta, ajokuntoista ja lukitsematonta, eivät kelvanneet vorolle vaan voro nappasi mukaansa pyörän, joka odotti matkaa kaatopaikalle.

Huomasin varkauden vasta syksyllämmällä tehdessäni peräkärryyn kaatopaikkakuormaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulussa joku kade/köyhä/muuten vaan ääliö teini pölli RayBanin kultapeilit takin taskusta..... :thmbup:

Mahdoit olla tyytyväinen, kun pääsit noista noin helpolla eroon ? :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahdoit olla tyytyväinen, kun pääsit noista noin helpolla eroon ? :thmbup:

Olin niin tyytyväinen että ostin samana päivänä uudet lasit. Mulle ei v*ttuilla. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin niin tyytyväinen että ostin samana päivänä uudet lasit. Mulle ei v*ttuilla. ;D

Kerro minulle: Ethän vaan samanlaisia, ethän... :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro minulle: Ethän vaan samanlaisia, ethän... :o

No en toki. "Pilottilasit" olivat kaikessa komeudessaa aika epäkäytännölliset, koska niissä oli painavat lasilinssit. Nykyinen malli on RB3237-014, hyvin ovat ominaisuuksiltaan toimineet, varsinkin lisäkontrasti on hyvä juttu. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutaman kerran on minultakin varastettu, ja harmittavasti usein samalla hajoitettu paikkoja enemmän kuin on ollut saaliin arvo. Ihmeellistä tavaraa rosvot vievät, minne lie kirpputoreille niitä kantavat.

Kun kiinnijäämisen riski pienistä omaisuusrikoksista on lähes olematon, pitäisi vastaavasti seurauksia eli rangaistuksia koventaa. Esim. kolmannen kerran kiinni jäätyä kuolemantuomio tai vähintäänkin elinikäinen pesti työleirille maksamaan korvauksia elämäntyylinsä aiheuttamista vahingoista. Harmittaa että pieni osa väestöä pumppaa toisilta omaisuutta ja jotenkin epäilen että nämä ihmiset eivät juurikaan tuota hyvää yhteiskunnalle, ei taloudellista eikä henkistä.

Vakavammin puhuen... Huumeiden laillistaminen saattaisi pudottaa omaisuusrikosten määrän murto-osaan nykyisestä. Muistan lukeneeni että esim. kotimurroista noin 90% tehdään huumeiden käytön rahoittamiseksi. Luulisin autoista navigaattoreiden ja läppäreiden katoavan samaan tarkoitukseen. Jos saisi lähes ilmaiset huumausaineet apteekista niin jäisi tällaisen rosvoilun tarve pois, ja bonuksena järjestäytynyt rikollisuus menettäisi rahoituspohjansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanhasta pyörästä vietiin satula. käytin tuota pyörää vielä pari vuotta ilman satulaa. ;D

Pyöräily oli varmaan yhtä nautintoa! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, äidin työpaikalta yritettiin kerran keskellä kirkasta päivää viedä tietokone. Voro yritti repiä sen sellaisen vastaanotto kopperon luukusta. Vaan eihän se sieltä lähtenyt kun oli kaikki johdot seinässä ja luukkukin liian pieni. Aikansa siinä sitten ähelsi useiden silminäkijöiden edessä ja kun ei saanut mitään aikaan lähti sitten vain pois. Samana iltana sitten jo poliisin tallessa, kuulemma vanha tuttukin. ::) Kaikkia idiootteja sitä löytyykin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään