Guest arttula

Silmälappuvideot

13 viestiä aiheessa

Enpä ole testannut koskaan, mutta tuote on tosi mielenkiintoinen.

Kerropa kokemuksistasi täällä, kunhan saat kokeiltua tuota.

Termi "silmälappuvideo" on muuten jotenkin aika huvittava, vaikka korvalappustereo onkin ihan normaali sana...  ;D

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, en jaksa asennella simua koneelle, joten taitaa jäädä kokeilematta ainakin toistaiseksi. Mutta kattellaan, jahka tässä piristyn joskus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua kanssa kiinnostaisi kuulla miten nuo toimii, on meinaan itsellä myös hankintalistalla.

Yhdellä kaverilla on jotkut tuollaiset 3D-lasit, ja sanoi että ainakin räiskintäpeleissä tulee välillä ihan epätodellinen fiilis, kun näköaistia "harhautetaan" oikein kunnolla. Noissa kun on vielä ne kiihtyvyysanturit mukana, niin pään liikuttelu liikuttaa myös sitä kuvaa, ja joskus meinaa pudota tuolilta kun tasapainoaisti reagoi pään liikkeseen ja kuvaan yhtä aikaa.  Kaverini ei suositellut epileptikolle em. syistä.

Jostain luin että pitkissä sessioissa nuo lasit lämpiävät myös paljon, joten niitä kannattaisi jäähdytellä vartin verran parin tunnin välein.

Kokeile nyt Arttu niitä, niin saadaan kuulla onko hyvät.

Ai niin - tilasitko lasit Jenkkilästä, Englannista vaiko Ranskasta?  Jenkeissä nuo oli kai 299$  mutta Ranskassa 329€  :-/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh.  En sitten jaksanut odottaa arviota, vaan luin muita nettijuttuja ja sen perusteella tilasin itsellenikin.

Viikon päästä kuulette miten potkii/rokkaa  :P 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ainakin pikaisen testauksen perusteella on hukkainvestointi. :( Mainoksissa kuvatun "totaalisen immersion" kaltaista kokemusta ei niillä saa. Pikemminkin samanlainen olo, kuin tuijottaisi tunnelin päässä olevaa näyttöä, jossa on hieman huono resoluutio. Lisäksi lasit ovat todella epämukavan tuntuiset päässä, eikä niitä saa oikein mitenkään istumaan. Lisävarusteena myytävä "heijastussuoja", joka estää valon pääsyn lasien kehyksen ja kasvojen välistä on lähes välttämätön. Lisäksi en vieläkään ole saanut pään liikkeiden tunnistusta toimimaan. Tosin ehdin testata niitä ainoastaan 15 min ajan, kunnes taloudessani elävä naispuoleinen olento keksi minulle "tärkeämpää" tekemistä... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ainakin pikaisen testauksen perusteella on hukkainvestointi. :( Mainoksissa kuvatun "totaalisen immersion" kaltaista kokemusta ei niillä saa. Pikemminkin samanlainen olo, kuin tuijottaisi tunnelin päässä olevaa näyttöä, jossa on hieman huono resoluutio. Lisäksi lasit ovat todella epämukavan tuntuiset päässä, eikä niitä saa oikein mitenkään istumaan. Lisävarusteena myytävä "heijastussuoja", joka estää valon pääsyn lasien kehyksen ja kasvojen välistä on lähes välttämätön. Lisäksi en vieläkään ole saanut pään liikkeiden tunnistusta toimimaan. Tosin ehdin testata niitä ainoastaan 15 min ajan, kunnes taloudessani elävä naispuoleinen olento keksi minulle "tärkeämpää" tekemistä... :P

Oletko päässyt takaisin tärkeämpien asioiden pariin? Onko lisätestit muuttaneet käsitystä lasien käyttökelpoisuudesta lentosimuissa?

Terv. Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, kakkulat vastaanotettu ja kylmätestattu.

Olisin saanut paketin jo maanantaina, mutta kun Vuzix ei kertonut mitään tietoja paketin toimittajasta tilausta tehdessä, niin UPSltä kesti sitten perjantaihin asti saada paketti minulle :-/

Itse pakkaus on vihreä pahviaski, ja sisällä kakkulat tilpehööreineen. Kokeilin laseja päähän, ensivaikutelma oli hieman raskaahko, mutta ehkä se on ohimenevää.

Huomenna pääsee sitten ainakin räiskintäpelien maalmassa tositoimiin.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, kakkulat vastaanotettu ja kylmätestattu.

Olisin saanut paketin jo maanantaina, mutta kun Vuzix ei kertonut mitään tietoja paketin toimittajasta tilausta tehdessä, niin UPSltä kesti sitten perjantaihin asti saada paketti minulle :-/

Itse pakkaus on vihreä pahviaski, ja sisällä kakkulat tilpehööreineen. Kokeilin laseja päähän, ensivaikutelma oli hieman raskaahko, mutta ehkä se on ohimenevää.

Huomenna pääsee sitten ainakin räiskintäpelien maalmassa tositoimiin.  :P

No, mikäs on tuomio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei.

Kovemmat testit vielä edessäpäin.  Testit hyyty siihen kun en jostain syystä saanut HL2:ta pyörimään. Puuttuneeko sitten jotain päivityksiä tai ajureita, tiedä häntä.  Katsotaan taas tässä joku päivä kun ehtii säätämään.

3D-immersio oli kyllä noilla pienillä testeillä vähän hakusessa, koska kuva oli kuin valkokangasta katselisi matkan päästä, eikä resoluutiokaan päätä huimannut. Olin odottanut enemmän sellaista näkökentän kokonaan kattavaa elämystä. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään