Jukka Immonen

Uuden pc koneen hankinta

19 viestiä aiheessa

Hei,

Olen nyt lopen kyllästynyt vanhaan pc koneeseeni, joka ei jaksa pyörittää uutta FSX:ää >:(...joten olen aikeissa ostaa uuden koneen, gigantissa myydään pelikoneeksi Packard Bell pc:tä, jota mainostetaan seuraavasti:

Tämä Packard Bell on puhtaasti suunniteltu pc-pelaamisen haasteita ajatellen. Kaksi supertehokasta 9800 GT 512MB näytönohjainta!

Pelikokemusta vahvistavat koneen nopea Intel Q6600 neliydinprosessori, 4 GB muistia, 640 GB kiintolevytilaa ja kaksi nopeaa pelinäytönohjainta nVidia 9800 GT 512MB muistilla. (SLI DVI). Hyvät liitännät mm. HDMI, DVI, muistikortinlukijat.

Osaisko joku kertoa, olisiko  tuo ed.mainittu kone sopiva pyörittää FSX:ää? (Liikkeesä he lupaavat maat ja taivaat).... ja mitä hyötyä on kahdesta näytönohjaimesta samassa koneessa? Haluaisin nyt vihdoin koneen, jossa FSX saisi säätää lähes maximiin ;D...jos tuo kone ei oo hyvä, niin mitä suosittelette?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuolla saa lähes maximiin FSX:ssä, kuitenkaan ei ihan. Tuolla Ohjelmat ja Laiteet (tjsp.) osiossa on juuri samanlainen topicki, jatketaanko siellä?

Vaikka kone vaikuttaa hyvältä, en suosittelisi pakettikoneita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo en minäkään suosittele paketti koneita. Kannattaa vaan kasata ite haluamistaan osista ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo en minäkään suosittele paketti koneita. Kannattaa vaan kasata ite haluamistaan osista ...

Se nyt vähän riippuu...

Jos ei itse ymmärrä koneiden päälle paljonkaan, niin enpä tosiaan suosittele itse kasaamista. "Konearitmetiikassa" kun 1+2+3 ei välttämättä aina ole tasan 6 vaan joskus enemmän tai vähemmän kuin 6.

Paketti voi olla ihan hyvä vaihtoehto silloin, kun sen on kasannut asiantuntija (sellaisia tietokoneliikkeitä on, mutta en rupea täällä mainostamaan mitään). Marketeista ostettuja paketteja en suosittele. Niissä myydään usein vanhentunutta tai alitehoista kalustoa ylihintaan eikä sieltä usein löydy asiantuntemusta saati tukea.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin. Kyllähän useista kaupoista saa vaihtoehdon, että kauppa kasaa osat ja lähettävät sen sinulle sitten. Hinta yleensä noin 50€ ja saat niitä osia mitä itse haluat. Sitä minä suosittelisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...en itse ymmärrä koneista yhtään mitään..eli kasaaminen ei minulta onnistu :-[

Silloin suosittelen, että menet sellaiseen tietokoneliikkeeseen, josta löytyy asiantuntemusta ja esität toiveesi. He kyllä kertovat mitä löytyy ja mihin hintaan. Valitettavasti tietokonealallakaan ihan kaikki eivät pidä puhtaita jauhoja pussissaan. Heille asiakkaan rahat ovat tärkeämpiä kuin asiakkaan toiveet ja tyytyväisyys. Jos haluat pelata varman päälle, ota joku asiantuntija mukaasi (ellei hän itse suoraan osaa vastata kysymykseesi).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietokoneen kasaus kokonaan itse alkaa jo vaatia asiantuntemusta. Kyllähän osat saa itse kasattua toimivaksi tietokoneeksi, mutta siitä on vielä pitkä matka _optimaalisesti_ toimivaksi tietokoneeksi. Mutta jos on tuhottomasti aikaa lukea ohjeita netistä, niin mikäs siinä. Joitakin liikkeitä on edelleen, jotka tekevät omia "merkkejään" ja optimoivat valmiiksi. Näillä on takuutakin yleensä aika hyvin.

Katso esim: http://www.jimmspc-store.fi/listaa/vendor/470/11/order/price/desc

Muita liikkeitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Konearitmetiikassa" kun 1+2+3 ei välttämättä aina ole tasan 6 vaan joskus enemmän tai vähemmän kuin 6.

No suositelkaapas hyvää ja kohtuuhintaista emolevy / prossu / näytönohjain -pakettia, jota ei heti ensi vuonna tarvitsisi päivittää tehokkaampaan. Käyttötarkoituksena olisi pääasiassa digikuvien käsitely (Lightroom), peleistä mahdollisesti FSX ja Race Driver Grid. Muita pelejä ei näillä näkymin paljoa pelailla.

Näyttönä tulisi olemaan 24-tuumainen 1920*1200 -ruutu.

Mitä raati suosittelisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Intelin Quoad core, makueroja on mutta Q6600 on tällähetkellä halvin. Emoista sen verran et Intelin P45 piirisarjalla on hyviä emoja GigaByteltä ulkona, kannattaa päivittää BIOS uusimpaan, on ollut hieman ongelmia noitten P45 emojen muistin ohjaimen kanssa. Ohjaimista toi AMD/ATi:n 4850/4870 on ihan hyviä ja hintakin on kohdallaan. 4 Gigaa muistia ja Vista x64 niin se FSX pyörisi DX10 grafiikoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Intel Quad Core Q9450, Abit P5Q Pro, Nvidia 9800GX2/AMD HD4870. Ja muistia tosiaan 4 GB ja vista 64.

Mielummin ATI 4870X2 tai 2x4870.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastanneille hyvistä ehdotuksista. Asia on pohdinnassa, paljolti siltä osin, että osaisiko sitä itse kasata (hyvin) toimivan koneen vai pitäisikö ostaa valmis.

Mielummin ATI 4870X2 tai 2x4870.

Tämä olisi tietysti hieno, mutta menee hinnaltaan jo liian kalliiksi. Näiden markkinahinta taitaa olla yli 400€ maissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...en itse ymmärrä koneista yhtään mitään..eli kasaaminen ei minulta onnistu :-[

Kyllähän tietokoneliikkeet kasaavat ja rakentavat paketin sen mukaan mitä haluat. Luultavasti säästät seuraavassa päivityksessä pitkän pennin kun ei tarvitse ihan kaikkea ostaa uusiksi.

Täälläkin on niin monta kertaa ihmetelty pakettikoneiden mahdotonta päivittämistä joten en ikimaailmassa suosittelisi sellaista jos vain maailmasta jotain muuta löytyy. Esim. Verkkokauppa.com, Jimms PC store ja monet muut rakentavat sinulle juuri sellaisen paketin jonka haluat ja asiantuntemusta löytyy, toisin kuin marketista pakettikonetta ostettaessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös nVidia ole ATIa luotettavampi? Muistelisin että ATIn korteilla on tapana hajoilla?

Hajoamisesta en tiedä, mutta pirun kuumina käyvät. Käsipelillä pitää säätää manuaalisäädöt tuulettimille, muuten automaatti alkaa viilentämään vasta 90C-paikkeilla  :o Itselläni on tällä hetkellä tuo Radeon HD 4870 x2 ja hyvin on pelaillut, tietysti vähän säätöä ajureiden kanssa, mutta nyt kun ne on kunnossa pelittää  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hajoamisesta en tiedä, mutta pirun kuumina käyvät. Käsipelillä pitää säätää manuaalisäädöt tuulettimille, muuten automaatti alkaa viilentämään vasta 90C-paikkeilla  :o Itselläni on tällä hetkellä tuo Radeon HD 4870 x2 ja hyvin on pelaillut, tietysti vähän säätöä ajureiden kanssa, mutta nyt kun ne on kunnossa pelittää  :)

Annat lämmetä vaan...voit keittaa vaikka teevedet... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastanneille hyvistä ehdotuksista. Asia on pohdinnassa, paljolti siltä osin, että osaisiko sitä itse kasata (hyvin) toimivan koneen vai pitäisikö ostaa valmis.

Tämä olisi tietysti hieno, mutta menee hinnaltaan jo liian kalliiksi. Näiden markkinahinta taitaa olla yli 400€ maissa?

No yksikin 4870 riittää. Tällä hetkellä 4870 ohi menevät vain GTX280, 9800GX2 ja jossain tilanteissa GTX260.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään