Kirjoitettu Elokuu 20, 2008 Laitan nyt vielä yhden tsetin, kun on muutama kuva jäljellä Northwestillä jatkoin siis JFK:lta Minneapolisiin. Ratsuna toimi A319, todella tunkkainen malli. Pax: 95% arvioni mukaan Lähti 40 min myöhässä. Yllätys? EI Värikästä pyrstöä näkyvissä, otettu AirTrainista [ attachment removed / expired ] Singapore Airlines Star väreissä [ attachment removed / expired ] Emirates pitää koneensa kauneus/paremmuus järjestyksessä [ attachment removed / expired ] KLM ja takana muutama lintu [ attachment removed / expired ] Täytyy nyt vielä kerran kiittää Lufthansaa, elleivät olisi sössineet lentojani en olisi tätä nähnyt! Ei mielestäni ole kuitenkaan mikään kaunis näky luonnossa tämä... [ attachment removed / expired ] Lennonjohto laittaa koneet tärkeys järjestykseen. Annetaan E-Amerikkalaisten odottaa. [ attachment removed / expired ] Deltaa laskussa. Odotellaan... [ attachment removed / expired ] Nämä kaksi ja laskeutuvat yhä meidän edellä [ attachment removed / expired ] Espanjalaiset olivat muistaakseni lähdössä, en vain muista mistä ilmestyivät ikkunan eteen. [ attachment removed / expired ] Ja lisää Deltaa [ attachment removed / expired ] Ystäviä Pohjoismaista [ attachment removed / expired ] Vielä yksi AA. [ attachment removed / expired ] Kiitos NW! Oli mait... hirveän makuista kahvia! No ainakin sai ilmaiseksi. Kyllä yrittävät kaikkea myydä NW:llä, varmaan olisin voinut ostaa tuolini päällisetkin. Lunch box taisi maksaa jotain 6dollaria. Ei kiitos. Vieressäni istuneelle Deltan pilotille maistui kuitenkin maksullisetkin. [ attachment removed / expired ] Lähestytään Minneapolista. Aurinko alkoi olemaan jo aika "matalalla" [ attachment removed / expired ] Siellä näkyy... [ attachment removed / expired ] Minun matkani jatkui vielä yhden lennon verran Grand Forksiin. Oli jo niin pimeä, että digikamera ei halunnut enään tehdä töitä. Koneena päivän viimeisellä legillä oli DC9-31, N8945e. Valmistusvuosi 1968. Kys. yksilö ollut ilmeisesti joskus pienessä onnettomuudessa, mikäli tänne on uskominen. Viimeinen lento oli melko tyhjä, ehkä 60%. Itselläni oli ensimmäinen kolmen rivi kokonaan itselläni. Koneessa oli siis edessä 2-2 ja hieman taaempana 2-3 istuimet. Ei mikään miellyttävä kokemus ollut. Nousukulma nyt tietysti hieman erilainen, mutta siihen se jäikin. Ohjaamoon olisin varmaan päässyt, mutta olin niin väsynyt että en jaksanut. Ovi oli auki melkein koko lennon ajan Viimeisellä lennolla ei tarjottu mitään, vaikka koneessa oli kaksi emäntääkin. Voin vain todeta sen että itse en tule NW:tä kaipaamaan. Korkeintaan koneiden hienoa väritystä Toivottavasti palvelu paranee Delta-yhdistymisen myötä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2008 "Voin vain todeta sen että itse en tule NW:tä kaipaamaan. Korkeintaan koneiden hienoa väritystä." - NW:llä lensin USA:n sisäisillä ensimmäisiä kertoja jo 1983: San Fransisco-Minneapolis-New York/JFK-Boston-Oakland ym., tuolloin yhtiön nimenä Northwest Orient, ja koneina mm. DC10, B727. NW:llähän oli tuolloin 80-luvulla oma toimistonsakin Helsingissä ja confirmed lippu kuukauden ajaksi maksoi muistaakseni n. 2000 silloista markkaa = confirmed eli voit varata lennot etukäteen. (Toinen vaihtoehto, vielä halvempi, "stand by"=mene kentälle ja tiedustele, josko paikkoja on vapaina.) Amerikkalaiset ystäväni/kollegani ihmettelivät tuolloin, kuinka ulkomaalaisille, "alieneille", noin halpoja lippuja myydään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 23, 2008 moi Itse olen Northwestilla lentänyt vuonna 1997 Minneapolis-Santa Ana-Minneapolis koneena A320. Silloin vielä sai lennolla mättöä. Oli tarjolla hyvää lasagnea jota sai santsatakkin. Omat kokemukset silloisesta NW:sta olivat hyvät, nykyään on varmaan eri meininki. Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla