Guest laukkanenmarko

Telkkari ohjelmien lentsikat..

22 viestiä aiheessa

Ajattelin tuossa laittaa taas vaihteeksi jonkun tosi turhan threadin..

Eilen kun tuli katseltua Mies vailla nimeä ohjelmaa, niin silmääni iski eräs asia..

Se lentokone, jolla ohjelmassa lennettiin taisi olla joku Boeingin uusi transformer kone, kun lentoon lähtiessä se oli B777, jonkin matkaa lennettyä konetta näytettiin taas ulkoa ja se olikin 747, seuraavalla kerralla se oli 737, sitten 767, sitten taas 747, sitten 727 ja laskeutuessa taas 767.. miekkonen sanoi myös ohjelman aikana lentävänsä 767:aa, mutta missä vaiheessa 767:aan on tullut 4 moottoria, 3 puhumattakaan? :P

Onko joku sattumoisin huomannut samanlaisia tsynsteemejä muissa ohjelmissa? Ja sattuiko kenellekkään, eilen illalla iskemään silmään tämä sama asia? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en nähnyt tuota ohjelmaa, mutta tuo on aika yleistä leffoissa ja sarjoissa.

Ehkä se on siinä, että "maallikon" silmään nuo lentokoneet ovat pikaisesti katsottuna aika saman näköisiä.

Vaihtuuhan ne autotkin usein kesken matkanteon valkokankaalla.

Tai korjaantuvat itsestään ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin laittaa just saman topikin aiemmin, mutta nyt vasta Soneran tök-tök-tökkivät linjat aukesi ja pääsin nettiin! :o

Minua pisti kans silmään nuo koneiden vaihtelut John Doessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu noi telkkarin lentojutut on pääsääntöisesti paskaa!V....u et ottaa

kuuppaan esim.väärät soundit.Bell 47:ssa jotkut jetti soudit jne... kele

>:(

T:Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu pistihän tuo eilen silmään. :D

Ja mistä lähtien 767:ssa (ota nyt sit selvää, et mikä se loppujen lopuks oli) on ollu AP kontrollit overheadissa... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo huomasin saman ja kyllähän siinä meinas alkaa nauramaankin :P. Niin ja missä koneessa on semmonen lukko zsydeemi ohjaamonovessa et ennen lentoa näpytellään numero siihen ???. Niin ja se 67:n ohjaamo näytti kyllä aika omituiselta ja tosiaan toi autopilotti hommeli kummastutti ;D. Sitten vielä yksi juttu minkä huomasin oli se et kone on 45min lentomatkan päässä Britannian rannikosta ja nää puhuu Heatrow:n kanssa (mikä lie ATC positio mut kuiteskin) ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiahan saattaa olla näin:

Hollivuutissakin taidetaan nykyään osata laskea. Jos nyt 0,5%:lla ohjelman katsojista ovat ilmailuharrastelijoita tai muita poutapäivän lokkeja, ei todennäköisesti saa tuottajaa panostamaan ko. kohderyhmään. Muutoinkin tällaisissa halpatuotantosarjoissa studiot ovat alkaneet käyttämään ns. yleistuotantopätkiä. Eli joku pienempi studio saattaa käyttää pari päivää aikaansa LAX:ssa ja ampua pätkiä lentokoneista tai ostaa vielä kolmannelta osapuolelta (esim. U.S. Airforces) lentopätkiä tms. Näitä sitten yhdistellään sopivissa määrin sarjoihin. Tuottaja, ohjaaja tai leikkaaja ei todennäköisesti välitä tällaisista pienistä muotovirheistä - kunhan näyttää hyvältä.

P.S. katselin itsekin samaa... välillä oli kolmet päälaskutelineet ja välillä kahdet.... mutta käytin asiassa ns. release-tekniikkaa; eli toisesta korvasta sisään ja suoliston kautta ulos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Niin ja missä koneessa on semmonen lukko zsydeemi ohjaamonovessa et ennen lentoa näpytellään numero siihen

No esmes rakkaan Finskimme Airbusien ja MD-11:en ohjaamon ovissa... :)

-J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No esmes rakkaan Finskimme Airbusien ja MD-11:en ohjaamon ovissa... :)

-J

Oke, mut se ovi näytti enenmmän joltain panssarivaunun ovelta tms. ::). En sitten tiedä et onko uusien koneiden ohjaamoiden ovet tosiaan noin järeitä, kun en oo koskaan kattonu niitä sillä silmällä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oke, mut se ovi näytti enenmmän joltain panssarivaunun ovelta tms. ::). En sitten tiedä et onko uusien koneiden ohjaamoiden ovet tosiaan noin järeitä, kun en oo koskaan kattonu niitä sillä silmällä ;)

Vastaus: Kyllä.

Syy: Pilotit ei tykkää kun niille sanotaan että Rikun paneelit on parempia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Se lentokone, jolla ohjelmassa lennettiin taisi olla joku Boeingin uusi transformer kone, kun lentoon lähtiessä se oli B777, jonkin matkaa lennettyä konetta näytettiin taas ulkoa ja se olikin 747, seuraavalla kerralla se oli 737, sitten 767, sitten taas 747, sitten 727 ja laskeutuessa taas 767.. miekkonen sanoi myös ohjelman aikana lentävänsä 767:aa, mutta missä vaiheessa 767:aan on tullut 4 moottoria, 3 puhumattakaan? :P

Hehe, minä huomasin ihan saman. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en katsonut kyseistä ohjelmaa, mutta luulisin että tyhminkin tyllerö jo näkee jotain eroa 747 ja 727:n välillä! Vai mitä mieltä olette? Luulisi ettei kovin paljon kalliimmaksi voisi edes tulla jos kuvaa vain saman tyypin koneita... Varsinkin jos elokuvassa koneet ovat vähänkään isommassa roolissa, ts. niitä näytetään enemmänkin kuin 2s.

edit: poistin lainauksen Otto-Villen tekstiin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en katsonut kyseistä ohjelmaa, mutta luulisin että tyhminkin tyllerö jo näkee jotain eroa 747 ja 727:n välillä! Vai mitä mieltä olette? Luulisi ettei kovin paljon kalliimmaksi voisi edes tulla jos kuvaa vain saman tyypin koneita... Varsinkin jos elokuvassa koneet ovat vähänkään isommassa roolissa, ts. niitä näytetään enemmänkin kuin 2s.

>:( >:(>:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

>:( >:(>:(

Oho, anteeksi en tajunnut että tekstistäni saisi negatiivisen kuvan! En tietenkään tajunnut että voisit havaita jotain itseesi liittyvää. Pohdiskelin vain yleisesti että kyllä 747 ja 727:n välillä on niin iso ero ettei tarvitse olla mikään ekspertti havaitakseen, etteivät ne ole aivan samannäköisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en nähnyt ohjelmaa, mutta kaveri kertoi koulussa siitä ja kun olin lukenut tämän kysyin että huomasiko hän että kone olisi muuttunut välillä hän vastasi että ei, mutta jos siihen itse ohjelmaan keskittyy niin tuskin tuollaisia tule ajatelleeksi.

John doe ohjelmastahan täällä puhuttiin.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

---

jos siihen itse ohjelmaan keskittyy niin tuskin tuollaisia tule ajatelleeksi.

Hannu

Niin ehkä se on näinkin, itselleni ei tosin (enää) voisi tulla mieleenkään että joku EI huomaisi eroa niiden välillä, ehkä juuri ohjelmaan keskittyminen on syy, kyllä se kaverisikin olisi huomannut eron jos esim. olisi näytetty 747 ja 727 pienoismalleja ja vertailtu niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ehkä se on näinkin, itselleni ei tosin (enää) voisi tulla mieleenkään että joku EI huomaisi eroa niiden välillä, ehkä juuri ohjelmaan keskittyminen on syy, kyllä se kaverisikin olisi huomannut eron jos esim. olisi näytetty 747 ja 727 pienoismalleja ja vertailtu niitä.

varmaankin silloin, mutta tuskin sellainen henkilö jota ei ilmailu kovinkaan kiinosta ei kiinnitä mitään huomioita itse koneeseen.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

varmaankin silloin, mutta tuskin sellainen henkilö jota ei ilmailu kovinkaan kiinosta ei kiinnitä mitään huomioita itse koneeseen.

Hannu

Totta tuokin, mistä tuo elokuva sitten ylipäätään kertoi? Alkoi vaan kiinnostamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta tuokin, mistä tuo elokuva sitten ylipäätään kertoi? Alkoi vaan kiinnostamaan.

Kyseessä ei ole elokuva vaan tv-sarja jossa seurataan John Doe nimistä miestä joka on menettänyt muistinsa. Yllätys yllätys hän ei ole mikään tavallinen kaduntallaaja vaan tietää suunnilleen kaiken faktatiedon mitä voi kuvitella, mutta ei voi muistaa alkuperäistä nimeään tai mitään muutakaan menneisyydestään. Uskomaton knoppitieto tietenkin johtaa siihen että John laskee monesti aivan ihmeellisiä asioita todennäköisyyksien ja ties minkä avulla ja saa vastanäyttelijät ihmettelemään että "but how..". Hauskan hommasta tekee se että sarjasta jotenkin paistaa läpi että se on tehty halvalla (ainakin luulen niin) ja se on melko klisheinen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseessä ei ole elokuva vaan tv-sarja jossa seurataan John Doe nimistä miestä joka on menettänyt muistinsa. Yllätys yllätys hän ei ole mikään tavallinen kaduntallaaja vaan tietää suunnilleen kaiken faktatiedon mitä voi kuvitella, mutta ei voi muistaa alkuperäistä nimeään tai mitään muutakaan menneisyydestään. Uskomaton knoppitieto tietenkin johtaa siihen että John laskee monesti aivan ihmeellisiä asioita todennäköisyyksien ja ties minkä avulla ja saa vastanäyttelijät ihmettelemään että "but how..". Hauskan hommasta tekee se että sarjasta jotenkin paistaa läpi että se on tehty halvalla (ainakin luulen niin) ja se on melko klisheinen ;D

Juuri näin on näreet ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta vallan mainiota viihdettä... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään