Antti Takkunen

Miksi Flightforum.fi?

6 viestiä aiheessa

Heippa!

 

Onnettomuus-topiceissa vaihteeksi keskustellaan siitä, kuka ja mitä tälle foorumille saisi kirjoittaa. Mulle tuli yhtäkkiä mieleen panna yksi aihe pystyyn sille, mitä ihmiset ylipäänsä ajattelevat tämän foorumin palvelevan?

 

Pitäisikö foorumin profiloitua enemmän pelkästään ilmailun parissa aktiivisesti puuhailevien (ammatin tai harrastuksen kautta) palstaksi? Vai onko tämä sellainen paikka, jossa sallitaan myös ilmailusta enemmän tai vähemmän kiinnostuneiden näkemyksiä?

 

Minusta tämän palstan eliittiantia ovat sellaiset kirjoitukset, joissa pilotit (tai muut ilmailun alalla työskentelevät/harrastavat) vankalla kokemuksella puhuvat asioista. On harmillista, jos jotkus ns. oikeat ilmailijat jättävät osallistumatta keskusteluihin vain siksi, että ilmapiiri on jotenkin puhdasta noviisien musta-tuntuu-meininkiä.

 

Toisaalta arvostan myös sitä, että täällä voi myös esittää tyhmiä ajatuksia ja saada niihin valistuneita vastauksia.

 

Tässä yhteydessä lienee todettava, että minä olen ihan noviisi ja kuulun nimenomaan siihen kiinnostuneiden joukkioon.

 

Sana olisi nyt vapaa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvinkin vankalla kokemuksella uskaltaa esittää ajatuksia, vaikka ne a) monien mielestä tai b) jälkikäteen tarkemmin ajateltuna olisivatkin tyhmiä. Ainakin minä olen uskaltanut... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älkää turhaan peljätkö kirjoittaa tälle foorumille, sillä tämä foorumi on kuten kaikki muutkin maailman foorumit.

Se alun idea ja anti  on juurikin tuossa että jaettaisiin ja saataisiin kokemuksia ja ehkä jokin tunnustettu järkiajatuskin sieltä pinnalle.

Uskoisin, että näin myös mioden alojen foorumeissa.

 

Se "thö kluu" on siinä lukijan silmien ja takaraivon välissä. Usein pelkkä maalaisjärki riittää suodattamaan turhat/overloadid pois, jos noita sattuisi tulemaan.

Foorumin "ammattilaiset" saattavat välillä heittää levotontakin läppää, mistä ei tartte pahastua.

 

Itse ainakin haluaisin tämän foorumin vaikuttavan jatkossakin sellaisena, johon olisi helppo tulla ja heittää kysymyksiä.

 

 

EDIT: Nääin voi olla tyhmiä juttuja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kompataan hyvin alkanutta linjaa.... vaikka nyt sillä Mikon Suti-ja-kantti kompilla..... ::)

 

Ehdottomasti Forumin paras anti on juuri se mikä itsenikin tänne on houkutellut, eli jäsenten monipuolisuus ja -alaisuus. Erittäin  suuri kiinnostuksen osa on se, että täällä liikkuu ja kiitettävästi kirjoittaa todellakin rautaisia alan ammattilaisia. Ilmailu on kuitenkin melko sääntojenalaista toimintaa, ja paikoittain suorastaan jopa monimutkaista. Miehet ja naiset jotka ovat ilmailun parissa toimineet/toimivat edelleenkin, tuovat peliin sellaista kokemusta jota meillä simukyyrääjillä/pikselinviilaajilla/kirjatoukilla ei ole ja joka näin ollen jäisi vastaanottamatta tyyten. Tällä en nyt pelkästään tarkoita lentäjiä vaan ilmailun eri alojen osaajia lennonjohdosta, tekniikan puolelta, asiakaspalvelusta, radio/mittaustekniikasta, meteosta ja niitä kaikkia muita jotka kuitenkin unohdin ( en tarkoituksellisesti ) mainita.

 

Toisaalta taas omalle alalleen erikoistuneiden harrastajien mukaan tuoma intohimoinen omistautuminen on toisinaan suorastaan virkistävää verrattuna alan ammattilaisten järkähtämättömiin mielipiteisiin. On selvää toki että ilmailun ammateissa on runsaastikin sääntöjä ja lainalaisuuksia joista nyt ei vaan yksinkertaisesti poiketa, ja näitä asioita esiin tuodessa mielipiteet saattavat joskus kuulostaa jyrkiltäkin. Sohvapilotti jota mikään organisaatio ei kahlitse eikä rajoita, on varmastikin melko tavalla enemmän mielikuvitusta soveltava kannanotoissaan ja kommenteissaan.

 

Miksipä ei olisi? Kukin meistä soveltaa näkemystään omien tietojensa ja kokemustensa mukaan. 

Intohimoinen lennokinrakentaja tulkitsee aerodynamiikkaa niinkuin sen itse päivittäin omassa harrastuksessaan näkee. Puolikkaan pikselin tarkkuudella valokuvaa tiiraava ilmailukuvaaja ei yksinkertaisesti voi ymmärtää miksi joku ei näe sitä aivan järkyttävän kauheaa sahalaitaa laskutelineluukun jättöreunassa varjon puolella. Ilmailuhistorian harrastajat voi aivan nautinnolla kinata päiväkausia siitä että voiko GM-1 ja MW-50 järjestelmät olla samassa koneessa ja käytössä yhtä aikaa. Ja niin edelleen ja niin pois päin.

 

Ja tämä kaikki on sitä lajien kirjoa joka tekee tästä kaikesta niin mielenkiintoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvinkin vankalla kokemuksella uskaltaa esittää ajatuksia, vaikka ne a) monien mielestä tai b) jälkikäteen tarkemmin ajateltuna olisivatkin tyhmiä. Ainakin minä olen uskaltanut... ;D

 

Minäkös tyhmä, anteeksi nyt en ymmärrä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään