Guest Ogu

Ercoupe suomessa

9 viestiä aiheessa

:-[

 

Vieläkö joku muistaa?

 

Onkohan suomessa jossain säilytettynä Ercoupe konetta?

 

Helsinkiläiset Vainikaisen veljekset tuottivat suomeen Ercoupen  ehkä noin 50-60 luvun taitteessa.

 

Jonkin ajan kuluttua heillä oli tarkoitus lisätä siihen "jalkahööpelit", jotta kone sataisiin käyttäytymään

 

enemmän normaalin lentokoneen mukaiseksi.

 

Olisikohan kellään vielä kuvia, k.o tai vastaavasta suomalaisesta Ercoupesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä oli Arkiston aarteissa juuri tuosta Ercoupesta kuvia muutamakin, ovat vain hävinneet ajan myöte.

Ehkkäpä ne saadaan uudelleen näytille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turun lentokerholla oli Ercoupe 70-luvulla. Täytyy katsoa arkistosta jos kuvia löytyy.

Muistan että koneen lentotuntihinta, 29 mk/h oli punaisella peräsimissä.

Terv. Göran

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Kysymysketjussakin sivuttiin aihetta OH-ERA ja -ERB

 

Taisi olla muuan ravattisonni joka oli asiaa tutkinut. Ne kuvat muistaakseni taisi olla Väinöltä?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tämä jo täällä foorumilla aiemminkin ollut Väinö K. Lehtorannan kuva Ercoupesta. Väiski ei varmaan pane pahaksi, vaikka laitankin tämän uudelleen kun tätä kerran pyydetään ;)

 

[ attachment removed ]

 

Jukka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:-[

 

Vieläkö joku muistaa?

 

Onkohan suomessa jossain säilytettynä Ercoupe konetta?

 

Helsinkiläiset Vainikaisen veljekset tuottivat suomeen Ercoupen  ehkä noin 50-60 luvun taitteessa.

 

Jonkin ajan kuluttua heillä oli tarkoitus lisätä siihen "jalkahööpelit", jotta kone sataisiin käyttäytymään

 

enemmän normaalin lentokoneen mukaiseksi.

 

Olisikohan kellään vielä kuvia, k.o tai vastaavasta suomalaisesta Ercoupesta?

 

Ihan mielenkiinnosta utelen mahdollisesti koneella lentäneiltä, kun käsittääkseni tuossa juurikin oli koplattu sivuperäsin ohjaus siivekkeisiin , notta kuinka tuollainen käyttäytyy sitten erilaisissa sivutuulitilanteissa lähinnä laskussa?

Ajatushan on ameriikkalaisittain loistava, mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta utelen mahdollisesti koneella lentäneiltä, kun käsittääkseni tuossa juurikin oli koplattu sivuperäsin ohjaus siivekkeisiin , notta kuinka tuollainen käyttäytyy sitten erilaisissa sivutuulitilanteissa lähinnä laskussa?

Ajatushan on ameriikkalaisittain loistava, mukavuutta ja helppokäyttöisyyttä.

 

Tässäkin taisi, ellen ihan väärin muista, olla sellainen "sivutuulilaskuteline", niinkuin joissakin Cessna 195- yksilöissä (oli lisävaruste). Siis semmonen systeemi, mikä salli pyörän kääntyvän menosuuntaan kun kone istui maahan nähden sivuluisussa (siis kuula keskellä sivutuulilaskussa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turun lentokerholla oli Ercoupe 70-luvulla. Täytyy katsoa arkistosta jos kuvia löytyy.

Muistan että koneen lentotuntihinta, 29 mk/h oli punaisella peräsimissä.

Terv. Göran

Tässä kuva koneesta ko. maalauksessa, luultavasti Räyskälässä....

t : Pena

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään