Olli Vainio

Uusia runkoja Canonilta (50D ja 5D mark II)

71 viestiä aiheessa

Ei näköjään mitään uutta taivaanalla; lisää pikkelssejä ja isompi näyttö  :-\

Sanoppa muuta...mua alkaa ainaki tosissaan ****ttaa tää Canonin kuvio uusien runkojen suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Odottelin Canonilta D300:n tappajaa... vaan eipä tällä kyllä vielä siihen pystytä...  ::)

Siis onko noin (mun Canon tietämys vähän vajaa) että ainoa merkittävä ero on lisää (turhia) pikseleitä?  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoppa muuta...mua alkaa ainaki tosissaan ****ttaa tää Canonin kuvio uusien runkojen suhteen.

Kyllä tuo alkaa olemaan jo asiakkaiden aliarviointia tai sitten haluavat painostaa ostamaan ykkössarjalaisen.

Lisäksi on aika käsittämätöntä että canon jätti 18-200mm:stä USM pois :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan 50D:ssä vaikka kuinka paljon uutta, http://www.dpreview.com/previews/canoneos50d/ ja http://www.dpreview.com/previews/canoneos50d/page3.asp . Näyttö kuulemma parempi kuin D3:ssa  ::)

Tuo Digic 4 ja pixelimäärän kasvusta huolimatta parannettu kohinataso päällimmäisinä, omasta mielestä. Muissa suhteissahan 40D on jo täydellinen kamera  ;D

18-200 on erittäin tervetullut, siinä Canonilla oli aukko tarjonnassaan. Voipi tulla aihetta hankkiakin, matkalinssiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo alkaa olemaan jo asiakkaiden aliarviointia tai sitten haluavat painostaa ostamaan ykkössarjalaisen.

Lisäksi on aika käsittämätöntä että canon jätti 18-200mm:stä USM pois :o

Ja sitten kun Nikonille tulee uus runko, missä on 4 milliä koossa eroa, niin sitä täällä sitten hehkutetaan mullistavana!  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitten kun Nikonille tulee uus runko, missä on 4 milliä koossa eroa, niin sitä täällä sitten hehkutetaan mullistavana!  ;)

Ja viittaat tällä mihin erityisesti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja viittaat tällä mihin erityisesti?

Tähän iänikuiseen Nikon/Canon vertailuun! Mulle on ainakin ihan sama, millä merkillä kukakin kuvaa enkä paljoa jaksa kommentoida sitten jos esim. Nikon julkaisee uuden rungon. Itse siis Canonisti.

Nikonin julkaisusta keskustelua:  ;)

Siinä onkin taas Canonisteilla ihmettelemistä...  ;)

Edit: Tuon lisäksi julkistetaan SB-900:n ja muutama pikku prime.

No kukin tyylillään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kukin tyylillään...

ja D700 oli 4mm upgrade mistä?  ::)

Edit: ja mitä haittaa siitä on että vertailee eri kameramerkkejä ja niiden julkaisuja?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja D700 oli 4mm upgrade mistä?  ::)

Se neljä milliä oli vaan heitto! En ole pahemmin perehtynyt noihin Nikoneihin, mutta tuskin siinäkään paljoa uutta mullistavaa toimintoa oli. Kyllähän tuossa 50D:ssä oli kuitenkin muutoksia jonkun verran verrattuna 40D:hen.

Lähinnä se alkoi huvittamaan että Nikonin D700 keskustelussa sitten kommentoidaan Canonin käyttäjiä ja sen jälkeen tullaan Canon keskusteluun tyrmäämään uusi Canon.  ;)

Tämä ei mitään henkilökohtaista, vaan ainoastaan tuo Nikon/Canon vastakkain asettelu alkaa aina ärsyttämään. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se neljä milliä oli vaan heitto! En ole pahemmin perehtynyt noihin Nikoneihin, mutta tuskin siinäkään paljoa uutta mullistavaa toimintoa oli. Kyllähän tuossa 50D:ssä oli kuitenkin muutoksia jonkun verran verrattuna 40D:hen.

Lähinnä se alkoi huvittamaan että Nikonin D700 keskustelussa sitten kommentoidaan Canonin käyttäjiä ja sen jälkeen tullaan Canon keskusteluun tyrmäämään uusi Canon.  ;)

Tämä ei mitään henkilökohtaista, vaan ainoastaan tuo Nikon/Canon vastakkain asettelu alkaa aina ärsyttämään. :)

Hmmmm, näköjään niihin juttuihin kannattaisi joskus perehtyä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuskin siinäkään paljoa uutta mullistavaa toimintoa oli.

joo ei siinä paljoa ollut, ainoastaan ensimmäinen täyskennoinen ei ammattilaisrunko nikonilta ;D

Enhän minä mitään tyrmännyt, ihmettelin vain kun Canonilta tuli taas kerran pikku päivitys edelliseen ja se mikä on hassua moni canon mies komppaa mukana (jopa tässä ketjussa)  ;D Tämä keskustelu ei ole vielä sotaa nähnytkään ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä keskustelu ei ole vielä sotaa nähnytkään ;D

Toivottavasti ei tulekaan!  ;)

Hmmmm, näköjään niihin juttuihin kannattaisi joskus perehtyä ::)

No ehkä olen sitten sen verran amatööri etten jaksa paljoa tällä hetkellä perehtyä kun itse kuvaan Canonilla ja se on riittävä.

En kuitenkaan näe mitenkään poissuljettuna että seuraava kamerani olisi vain ja ainoastaan Canon, pitää kameran vaihdon ajankohtaiseksi tullessa tutkiskella vaihtoehdot. Tuskin mikään ammattilaiskamera minusta yhtään parempaa kuvaajaa tekisi.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä keskustelu ei ole vielä sotaa nähnytkään ;D

Eikä näe 8)

Kyllähän tuo uusien kuluttajamallien julkaisutahti on molemmilla valtamerkeillä aivan naurettavaa nykyään. Kyse on puhtaasti markkinoinnista, eikä siitä ole asiakkaalle mitään hyötyä. Paljon järkevämpää olisi tehdä ne julkaistavat mallit kunnolla sen päivän tekniikkaa parhaalla tavalla hyödyntäen. Järjestelmärungon nyt kumminkin pitäisi kestää vähintään kymmenen vuotta. Mutta minkäs teet, markkinapelleily on tämmöistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni ihan onnistunut julkaisu. Tärkeimpänä ominaisuutena tuossa on mielestäni mahdollisuus korjata itse tarkennuksia eri linsseillä. Jos vielä kohinat ovat pienemmät, niinkuin ennakkoonon kuulunut, niin mitäs tuossa on valittamista. Ei taida Nikon olla sen kummoisempi samassa sarjassa (D300 ja D700 eivät ole saman sarjan runkoja).

Itse odottelen kuitenkin vielä 5D:n korvaajaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella hyvältä näyttää. Toinen hurja uutinen on, että Carl Zeiss on julkaissut 50/1.4 ja 85/1.4 -optiikat Canon-kiinnityksellä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään