Guest hoitokoti

lentäjäksi?

23 viestiä aiheessa

vosikohan joku kertoa mitkä ovat nänä silmä lasien vahvuus rajat jos haluaisi liikenne lentäjä kouluun? itselläni 1.75.

ja mitä kouluja suosittelette? piloti factoryyn(patria vai mikälie) niin en päässyt kun en ole ylioppilas.. :(

kiitoksia etukäteen vastauksista

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä on ollut kauhea määrä threadeja aiemminkin, katsopas tuosta "search"-toiminnosta - hakusanat "koulutus" tms?

 

Samoin siitäkin on ollut puhetta että lupakirjan voi hankkia itselleen myös ilmailukerhossa, lentäminenhän kun voi olla myös erinomainen harrastus, ei kaikkea kivaa kannata tuhota tekemällä siitä duunia :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistäkääs joku jolla on aikaa, eikä parempaa tekemistä kaikki threadit koskien tätä aihepiiriä ;)

 

Huhhuh! Tuohan voisi pistää "Mikä on laiskuutesi huipentuma?" threadiin Vapaa keskustelu foorumissa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

Ymmärtääkseni ns. korjaavat laser-leikkaukset katsotaan aina tapauskohtaisesti koulutukseen pyrkiville ja pitää olla vähintään 2 vuoden kontrolli ennen pyrkimistä, että saadaan varmuus leikkauksen onnistumisesta. Suomen ilmailuopistosta en ole varma hyväksyvätkö (ainakaan ennen eivät), mutta Pilot Factory ja Salpaulento jne. erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä tiedän yhden Kim Kuikan jolla kuulemma oli paljon luppoaikaa.. ;)

 

//Tuomas

 

 

mul o hirvee kiire. Nimimerkillä istun 40 tuntia viikossa kassalla ;D;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höm, ymmärsinkö oikein: Jos käyt korjaavassa leikkauksessa, ts. laserleikkaus, niin voit saada JAR 1 Medicaalin ja pääastä ilmailuopistoon. Puolestaan ilmavoimiin tuo ei käy

Lainaus ilmailuopiston FAQ-sivulta:

Hyväksytäänkö silmiin laserleikkaukset?

Saattaa olla, että tilanne muuttuu tulevaisuudessa, mutta toistaiseksi laserleikkauksia ei hyväksytä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni on ajatus joko tänä syksynä tai ensi keväänä viimeistään käydä testeissä ATPL-koulutusta ajatellen ja itselläni siis on myös silmälasit, vahvuutta -3.0.

 

Ainakin Pilot Factorysta minulle on kerrottu että näkökykyni riittää. Samaten terveydenhuollon ammattilaisen tulkintani säädöksistä kertoo että siis silmälasit eivät siis ole este vaan silmälasit omaava henkilö vain tullaan erikseen miettimään, päästetäänkö hänet opiskelemaan vai ei. Mitä korjausleikkauksiin tulee niin niitä ei hyväksytä, sillä ei ole olemassa tarpeeksi kauaskantoista tutkimustietoa siitä, mitä nuorena tehdyt korjausleikkaukset vaikuttavat iän karttuessa jne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haittaako se paljonkin ettei ole käynyt yliopistoa, jos aikoo liikennelentäjäksi? Eikö Pilot Factory kouluta lentäjiä ellei ole käynyt yliopistoa? Pilot Factoryhan on aika varma, että koulutetut saavat työtä, joten miten käy muille muissa kouluissa lentäjiksi opisekeleville ja jotka eivät ole käyneet yliopistoa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haittaako se paljonkin ettei ole käynyt yliopistoa, jos aikoo liikennelentäjäksi? Eikö Pilot Factory kouluta lentäjiä ellei ole käynyt yliopistoa? Pilot Factoryhan on aika varma, että koulutetut saavat työtä, joten miten käy muille muissa kouluissa lentäjiksi opisekeleville ja jotka eivät ole käyneet yliopistoa?

Puurot ja vellit sekaisin? Kannattaa edelleen tsekata vaikka noi Ilmailuopiston sivut. Eikä todellakaan haittaa, jos ei ole käynyt yliopistoa, mutta sen sijaan ylioppilastutkinto on pääsyvaatimuksissa ainakin Ilmailuopistolla. Ja mitä se sitten tarkoittaa:

 

"Vähintään kolmivuotista ammatillista tutkintoa, joka käsittää 120 ov tai sellaista ulkomaalaista tutkintoa, joka antaa mahdollisuuden korkeakouluopintoihin kyseisessä maassa."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pilot Factoryhan on aika varma, että koulutetut saavat työtä,

 

Ööh.. Tilanne on kyllä toistaiseksi ollut juuri päinvastainen. Suomen Ilmailuopistosta on ymmärtääkseni helpompi saada duunia (joskin tällä hetkellä sieltäkin viime vuosina valmistuneita ovat edelleen ilman duunia).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottakai jokainen kaupallinen lentokoulu haluaa uskoa ja saada myös tulevat lento-oppilaat uskomaan että töitä on tiedossa.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä tuo että PF takaa sen 30% kurssimaksusta kertoo aika paljon, kuinka he luottavat oppilaittensa työllistyvän..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä tuo että PF takaa sen 30% kurssimaksusta kertoo aika paljon, kuinka he luottavat oppilaittensa työllistyvän..

 

Tai siitä, että uskovat ilmailualalle sopeutuvan löytävän kuitenkin jotain työtä kurssin jälkeen ja kykenevän hoitamaan lainansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs sitten lennonjohtajan kanssa on tuon näön suhteen, kun mistään ei ole vaatimuksia sille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä korjausleikkauksiin tulee niin niitä ei hyväksytä, sillä ei ole olemassa tarpeeksi kauaskantoista tutkimustietoa siitä, mitä nuorena tehdyt korjausleikkaukset vaikuttavat iän karttuessa jne.

 

JAR-FCL 3, Luvut B ja C, Liite 13, kohta 6:

 

6 Taittovirheen korjausleikkauksen jälkeen ilmailulääketieteen jaos voi harkita luokan 1 tai 2 kelpoisuustodistuksen myöntämistä edellyttäen, että:

(a) taittovirhe [kohtien JAR-FCL 3.220(b) ja 3.340(b) mukaisesti määriteltynä] oli ennen leikkausta alle 5 dioptriaa, jos kyseessä on luokan 1 kelpoisuustodistus, tai alle +5/-8 dioptriaa, jos kyseessä on luokan 2 kelpoisuustodistus;

(b) leikkauksella on saavutettu riittävän vakaa taittokyky (päivittäinen vaihtelu alle 0,75 dioptriaa);

© silmän tutkimuksessa ei ilmene leikkauksen jälkeisiä komplikaatioita;

(d) häikäistymisherkkyys on normaalilla tasolla; ja

(e) keskeisen näön kontrastiherkkyys ei ole heikentynyt.

 

Jos et muuten usko, niin asian voit tarkistaa itsekin. Linkki ko. JAR-määräykseen löytyy tuosta hiukan ylempää Puron postaamana.

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli ykkösluokan medikaalin voi saada laserkorjatuilla silmillä ja näin päästä lennonjohtajaksi vaikka Avia Collegen kautta. Näin ainakin itse ymmärtäisin asian, vai onko Avia Collegella jotain omia säänöksiä hakijoiden silmistä kuten ilmailuopistolla?

 

Hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään