Guest akos

Finncomm kuulutukset?

30 viestiä aiheessa

Muutaman kerran olen Ryanairin lennolla katsellut kun porukka alkaa aukomaan käsimatkatavarahyllyjä melkein heti koneen vapautettua kiitotien. Joka kerta ajattelen, että olisipa mukava nokalla käyttää jarruja hiukan napakammin, niin nämä sääntöjä rikkoneet noudattaisivat sääntöä ainakin seuraavalla kerralla.. :-[ Taitaisi tulla vain melkoiset seuraukset tuollaisesta miehistön toiminnasta. Mutta kun se terve kehoitus ei tunnu kaikille menevän perille :thmbdn:

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmiset ei tiedä, että liikennekonetta ei oikein voi jarruttaa tasaisesti pienellä vauhdilla, joten sitten on porukka pitkin kabiinia kun tehdään vähän voimakkaampi jarrutus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ah.. putkiloista tuli mieleen.. FC ei näytä happimaskeja (ainakaan vispilöissä), koska niitä ei kai niissä ole :)

 

Moi!

 

Kyllähän ne siellä ATR:ssäkin on, koska määräykset vaativat minimissään 25%:lle matkustajista happimaskit. Happijärjestelmä ATR:ssä ei ole automaattinen ja tämän takia ATR:n maksimilentokorkeus on FL250, vaikka esim. ATR42-500 kiipeäisi tyhjempänä lähelle FL300:aa. Happijärjestelmä toimii vasta, kun matkustamon korkeus on yli 10000ft ja järjestelmä on aktivoitu ohjaamosta. Jos järjestelmää käytetään, avaa matkustamohenkilökunta manuaalisesti luukut katosta. ERJ145:ssa ja monessa muussa konetyyppissä happijärjestelmä toimii automaattisesti, mutta voidaan aktivoida myös manuaalisesti. Maskit tippuvat katosta automaattisesti, kun kabiinin korkeus ylittää 14000ft. ERJ:ssä tämä maskien käyttö demotaan turvademossa.

 

-L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kukaan ei oikeasti noudata tätä kohtaa... Leikin lentäessäni ajatuksella, että portilla olisi pelikaani joka yrittäisi juosta turbiiniin, ja kippari joutuisi lyömään ns. liinat kiinni. Seurauksena olisi varmaan hauskan näköinen dominoefekti kun liian aikaisin pystyyn pomppineet idiootit kaatuilisivat pitkin käytävää  ;D

Juha

Kamikaze-pelikaani. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmiset ei tiedä, että liikennekonetta ei oikein voi jarruttaa tasaisesti pienellä vauhdilla, joten sitten on porukka pitkin kabiinia kun tehdään vähän voimakkaampi jarrutus

 

Ihmiset eivät oikein tiedä sitäkään, että jo pystyssä pysyminen normirullauksen aikana on yllättävän vaikeaa puuhaa. Isossa koneessa aika pienetkin liikkeet moninkertaistuvat, mutta toki matkustaja kaikkitietävä on aina oikeassa ja tietää, kuinka juuri hän voi rikkoa kaikkia sääntöjä ongelmitta.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään