Ilkka Mäkelä

100 asiaa, jotka pitäisi tehdä ennen kuolemaa

23 viestiä aiheessa

Matkaopas/seikkailukirjan "100 things to do before you die" kirjoittajista toinen, Dave Freeman, on vastikään kuollut 47-vuotiaana, ja lista jäi häneltä kesken. Mies ehti ruksata listalta 50 asiaa.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/2627669/Author-of-100-Things-To-Do-Before-You-Die-has-died-before-completing-his-list.html

Suurin piirtein sama lista - tosin varsin jenkkipainotteinen- löytyy vaikkapa täältä:

http://brass612.tripod.com/cgi-bin/things.html

Minun saldoni tähän ikään mennessä: 37 ruksia. Pitäisikö ryhdistäytyä?  :D Lokakuussa olisi mahdollisuus yhteen uuteen ruksiin, kamelilla autiomaahan  8)

Kuinkas väki pärjää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

31 kohtaa tuli rastittua tuolta - todellakin hyvin amerikkalaispainotteiselta - listalta. Pitäisi varmaan tehdä ihan oma lista! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta vetoan siihen että lista oli todella hölmö.

Joo, eihän tämä ole kuin kahden miehen mielipide, mitä pitäisi elämän aikana tehdä/kokea. En oikein ymmärrä miksi jonkun muun pitää sanoa mitä pitää ehtiä tekemään ennen kuolemaa, eiköhän jokainen keksi elämässään itse tarpeeksi aktiviteettiä, että pystyy elämään onnellisen elämän!  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo 100 plakkarissa - mutta tietenkin omalta listalta!  8)

Niksihän piilee siinä, että osaa havaita, löytää, muistaa ja arvostaa listanarvoisia tekemisiään  :thmbup:

Nyt sit vain ne toiset sata...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, eihän tämä ole kuin kahden miehen mielipide...

Mutta eikös tuo netissä oleva lista ole eri, kuin itse kirjassa oleva? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta eikös tuo netissä oleva lista ole eri, kuin itse kirjassa oleva? ???

En ole pahemmin perehtynyt noihin listoihin, mutta äskeisen viestin pointti oli se että miksi jonkun muun pitää määrittää mitä minun tulee tehdä elämäni aikana. Itse olen tähän asti löytänyt omat intressini kohteet.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Your score is 41

You certainly enjoy life. Nice job!

Mutta mutta. Samaa mieltä olen monen muun kanssa. Tuossa listassa on monta sellaista asiaa, joiden tekeminen ei millään muotoa ole tarpeellista. Noista tehdyistäkin monen tekemättä jättäminen tuskin olisi ihan kauhean paha asia. Sen sijaan moni muu asia on kyllä jollakin to do -listalla. Sitten joskus, ehkä, en tiedä. Yllättävän moni asia tuollakin listalla on kuitenkin tuollaisia, joiden edessä pitäisi lukea "hanki satatonnia ja...". Parhaat kokemukset eivät välttämättä ole niitä, joiden toteuttaminen vaatii repullisen seteleitä.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Your score is 44

You certainly enjoy life. Nice job!

Pari kohtaa piti mielessä säätää kotimaiselle vastikkeelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

25 ruksia hieman soveltaen eurooppalaiseen ympäristöön.

Mielenkiinnosta tein sitten ihan oman listan asioista, jotka ovat minulle unohtumattomat ja jotka ovat rikastuttaneet elämääni, ja sain ainakin 54 kohtaa. Samoin ainakin 27 asiaa haluaisin vielä kokea ennen kuolemaa. Muutamat näistä ovat kovasti rahasta tai olosuhteista kiinni, joten saattavat jäädä kokoematta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuommoinen lista lähtee siitä harhaisesta ajatuksesta, että elämän hyvyys mitataan suoritettujen tekojen määrällä, mikä on hyvin amerikkalainen ajatusmalli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:-\

Mutta vetoan siihen että lista oli todella hölmö.

Jep mutta tehdään täällä itten porukalla oma vversio listasta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä idea:

1. Ole tekemättä listaa asioista jotka pitää tehdä ennen kuolemaa.

Perhana, enpäs saanut tuotakaan toteutettua :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään