Guest Touch of Evil

Mitä lcd näyttöä (koko 20"-24") suosittelisitte noin 400€ hintaluokassa

11 viestiä aiheessa

Olisi tarkoitus hankkia uusi näyttö ja haluaisin teidän mielipiteitä siitä mikä olisi hyvä hinta-/laatusuhteeltaan. En hae mitään pro-luokan kuvankäsittelyyn sopivaa(tuossa hintaluokassa  ;D heh), vaan lähinnä simu pelaamiseen ja normaaliin kotikäyttöön sopivaa. Toinen kysymys on: kummalla kuvasuhteella kannattaa ostaa, 4:3 vai laajakulma...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samsung SyncMaster 245B 24"

Hinta/laatusuhteeltaan erinomainen näyttö. Ja Samsungin näytöistä on muistakin ollut hyviä kokemuksia.

Laajakuvia melkein kaikki näytöt nykyään onkin, ja peli/simuilu käyttöön soveltuvatkin paremmin kuin 4:3 näytöt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei näytä nämä näyttöketjut kovin eloisia olevan, mutta kaivetaan vaikka tämä haudasta. :P

Minäkin olen miettimässä uuden näytön ostamista samoilla kriteereillä mutta hintaluokka noin 300€. Kunnolla säädettävä jalusta, kokoa ja näköä pitäisi olla.

-Murosta ja muualta olen katsellut että Eizo FlexScan S2201WSE voisi olla oikea valinta. Eizoista vaan on netissä aika huonosti juttua.

-Osa Samsungeistakin lienee hyviä, mutta niiden kanssa taitaa olla lottoamista minkä paneelin saa ja mitä se laatu lopulta on.

-Lenovo ThinkVision L220x on todella houkutteleva, siinä kun on 1920x1200 resoluutio, eikä sitä vakituista 1680x1050, joka jää vähän teräväpiirtostandarteista. Siinä paneeli on tehty S-PVA -tekniikalla joka hakkaa? 10-0 "halpanäytöt". Hintakin on ominaisuuksien mukaan, 411€, reilusti budjetin yli. Levono ei merkkinä sano mitään.

Kommentteja näistä tai muista hintahaarukkaan sopivista näytöistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos raaskit koosta ja resoluutiosta hieman karsia niin uusi S2001WSE Eizo 5v takuulla irtoais 221eurolla Eizon vanhojen mallien poistomyynnistä.

Ammattilaiset on luottaneet jo pitkään Eizon näyttöihin eli laatu vehkeitä pitäisi olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkennanpa pikkuisen. Esimerkiksi afterdawnissa oli juttua että juuri noissa 226BW:eissa on käytetty on eri tehtaiden paneeleita, ja jonkun tekeleet olivat ihan toivottomia ja toiset huippuhyviä. http://www.behardware.com/articles/667-1/samsung-226bw-a-and-s-series-the-verdict.html

24" kokoluokasta löytyisi MikroBitin hinta/laatushde-kisan voittaja BenQ G2400W. Hinta about sama kuin Eizossa. Minun mielestä ei vaan ole järkeä vaihtaa kuvanlaatua ja säädettävää jalustaa 2" isompaan ruutuun ja isompaan resoluutioon. Vai onko siinä joku idea?

Jos se paneelin laatu jännittää, niin voit ostaa näyttösi esim. Tietoasemasta josta saa pikselitakuun. Hintaa saattaa tietysti sit löytyä vähän enemmän kuin muualta ostamalla, mutta itse ostin reilu vuosi sitten sieltä Samsungin 226BW:n ja tyytyväinen olen ollut.

Tietoasemasta siis. Eipähän tarvitse lueskella valmistajien takuuehtoja.

Jos raaskit koosta ja resoluutiosta hieman karsia niin uusi S2001WSE Eizo 5v takuulla irtoais 221eurolla Eizon vanhojen mallien poistomyynnistä.

Ammattilaiset on luottaneet jo pitkään Eizon näyttöihin eli laatu vehkeitä pitäisi olla.

Tuossa ei ole kuin 40€ eroa 22" malliin. Ei kovin kannattava säästö minun mielestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Samsung on viime aikoina ollut selkeä ykkösmerkki mulle. Parikymmentä mulla niitä jo on, enimmäkseen tuota 200-300 € hintaluokkaa ja muutama vähän isompi. Yksi kuuma pikseli kaiken kaikkiaan, muuten virheettömiä. Tuossa 300 € hintaluokassa pikselivirheet eivät kyllä valmistajan takuun puitteissa oikeuta vaihtoon, ellei niitä ole paljon. Näyttöjä on huomattavasti useampaa merkkiä kuin paneeleita, joten pikselivirheiden esiintyminen ja takuuehdot riippuvat enemmän käytetystä paneelista kuin näytön kuorien valmistajasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lenovo osti IBM:n PC-puolen (tuotannon?) ja on jatkanut niiden valmistusta ja kehittämistä....joten eiköhän taso ole sitä mitä ennenkin, eli loistava.

Lenovon läppäreistä ei ainakaan voi sanoa noin. Koko puljuhan on kiinalainen... jokainen tehköön omat päätöksensä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lenovon läppäreistä ei ainakaan voi sanoa noin. Koko puljuhan on kiinalainen... jokainen tehköön omat päätöksensä.

Minäkin löysin lopulta vähän keskustelua Lenovon näytöistä, kuva ei ilmeisesti ole niin hyviä kuin hinta antaa ymmärtää. Se on kuitenkin minulla nousemmassa tärkeimmäksi kriteeriksi, kun konetta tulee käytettyä paljon CAD:in ja kuvankäsittelyn vääntämiseen .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi tarkoitus hankkia uusi näyttö ja haluaisin teidän mielipiteitä siitä mikä olisi hyvä hinta-/laatusuhteeltaan. En hae mitään pro-luokan kuvankäsittelyyn sopivaa(tuossa hintaluokassa  ;D heh), vaan lähinnä simu pelaamiseen ja normaaliin kotikäyttöön sopivaa. Toinen kysymys on: kummalla kuvasuhteella kannattaa ostaa, 4:3 vai laajakulma...?

Juuri sain ulos paketista tämän Samsung SyncMaster 2253BW:n. Näyttäisi olevan 2 ms vasteaika ja hyvä kontrastisuhde. Eli pelikäyttöön lienee aika oiva näyttö. Kokoa 22".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri sain ulos paketista tämän Samsung SyncMaster 2253BW:n. Näyttäisi olevan 2 ms vasteaika ja hyvä kontrastisuhde. Eli pelikäyttöön lienee aika oiva näyttö. Kokoa 22".

Kunhan saat sen koneeseen kiinni ja pääset kokeilemana sitä, niin kerrothan miltä se näyttää ja tuntuu? Etenkin miltä ergonomia vaikuttaa, tuossa kun ei taida olla kunnon korkeussäätöjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kunhan saat sen koneeseen kiinni ja pääset kokeilemana sitä, niin kerrothan miltä se näyttää ja tuntuu? Etenkin miltä ergonomia vaikuttaa, tuossa kun ei taida olla kunnon korkeussäätöjä.

On jo kiinni koneessa. Kirkas ja selkeä kuva, en muuta osaa sanoa. Ergonomian puolesta tuolla ei tosiaan ole juuri mitään vaihtoehtoja. Eli seisoa jököttää jalustalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään