Pauli Hankonen

Siirtolento HF-HK ja pokkarikuvia

17 viestiä aiheessa

- Canon Ixus75

- Reims Cessna 152 Aerobat OH-NEU

- Siirtolento EFHF-EFHK

 

Siinä se maailman toiseksi uusin C152 köllöttelee auringossa Malmin platalla.

[ attachment removed ]

 

Selvitysrajaksi annettiin EFHK perusosa kiitotie 22 vasen. Tässä ollaan jo Vantaan tontilla ja liittymässä perukselle 22 vasen. "Oscar Echo Uniform, jatka lähestymistä vuorolla 2, ykkönen Finncommin ATR loppuosalla kiitotie 22 vasen, ilmoita kun liikenne näkyvissä". (ATR ei näy tässä kuvassa)

[ attachment removed ]

 

Perusosalla kiitotie 22 vasen.

[ attachment removed ]

 

Prkleen pokkarin autofocus. Kivat vesipisarat tuulilasissa..

[ attachment removed ]

 

"Oscar Echo Uniform, taxi yankee fox."

[ attachment removed ]

 

After landing check list complete  ;D

[ attachment removed ]

 

Oli siellä oikein ulkomaisiakin.

[ attachment removed ]

 

Ja toisenlaisia ulkolaisia.

[ attachment removed ]

 

Ja tähän on hyvä päättää.

[ attachment removed ]

 

(Edit, typoja)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on tämä asia joka on minua mietityttänyt jo pari vuosikymmentä (oikeasti!), kuinkas kauan tuo EFHF-EFHK-lento kestää? :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kommenteista ja kiva että kuvat kelpaa  :)

 

Tämä on tämä asia joka on minua mietityttänyt jo pari vuosikymmentä (oikeasti!), kuinkas kauan tuo EFHF-EFHK-lento kestää? :laugh:

 

Tällä kertaa ilma-aika oli 7minuuttia. Ilmaan Malmin kiitotie 27:lta ja laskuuun HK:n 22L:lle.

Oma "ennätys" HF-HK lennolle on alle 3 minuuttia ilma-aikaa, startti Malmin 36:lta ja lasku HK:n 33:lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pauli, entäs se sun toinen ennätys? Eli pisimpään kestänyt siirto HF-HK?

Kas kun et sitä muistellut...  :P

 

Niin no onhan sitä tullut joskus pyörittyä Tikkurilan päällä ympyrää kun on odoteltu sopivaa rakoa puskea pikku cessnalla liikennekoneiden sekaan.

 

Ei pysty muistamaan kuinka pitkä ilma-aika oli silloin kerran. Oiskohan ollut joku 25-30 min? No ainakin sai hyvää palvelua EFHK:n tornilta  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no onhan sitä tullut joskus pyörittyä Tikkurilan päällä ympyrää kun on odoteltu sopivaa rakoa puskea pikku cessnalla liikennekoneiden sekaan.

 

Ei pysty muistamaan kuinka pitkä ilma-aika oli silloin kerran. Oiskohan ollut joku 25-30 min? No ainakin sai hyvää palvelua EFHK:n tornilta  ;)

 

Kun joskus -89 olin Finskin tekniikassa töissä, houkuttelin jengiä ruokatunnilla kyytiin. Sitten jouduttiin odottamaan lentokerhon Arrowissa auringonpaisteessa 25 minsaa, kun 04:lle ei yksinkertaisesti mahtunut starttia tekemään. No... saihan siitä tiimaa kun sen blokkiaikana mittaa, mutta kyllä siinä se ruokatunti meni jo odottelussa. Maassa on vaan kesällä tyhmempää odotella, tulee armoton hiki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun joskus -89 olin Finskin tekniikassa töissä, houkuttelin jengiä ruokatunnilla kyytiin. Sitten jouduttiin odottamaan lentokerhon Arrowissa auringonpaisteessa 25 minsaa, kun 04:lle ei yksinkertaisesti mahtunut starttia tekemään. No... saihan siitä tiimaa kun sen blokkiaikana mittaa, mutta kyllä siinä se ruokatunti meni jo odottelussa. Maassa on vaan kesällä tyhmempää odotella, tulee armoton hiki.

 

Kyllähän noi hyvin vaihtelee, itselläni taitaa paras "ennätys" _ilma-aikaa_ HF-HK välillä olla 22 minuuttia vaipaljonkosenyoli (josta suurin osa 22 finaalissa ympyrää...ja juu, finaalissa)....ja vastaava kuin Paulilla, on joskus startti 15:ltä ja lasku 18:lle vienyt alle 3 minuuttia, taisi olla Lancella 2 jos oikein muistan.

 

t. tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
on joskus startti 15:ltä ja lasku 18:lle vienyt alle 3 minuuttia, taisi olla Lancella 2 jos oikein muistan.

 

2 min on tosi hyvin, ATR:lläkin meillä meni 3, mutta se olikin IFR-lento. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä se maailman toiseksi uusin C152 köllöttelee auringossa Malmin platalla.

 

OH-NEU on vasta maailman neljänneksi uusin C152 ainakin valmistusnumeronsa perusteella vaikka minäkin aikanaan toista kuulin kerrottavan. Suomalaiskoneet saattoivat kuitenkin olla kaksi viimeistä toimitettua konetta. Tässä neljän viimeisimmän koneen sarjanumerot:

 

FA1520422  Reims/Cessna FA152 Aerobat II  OH-NEU

FA1520423  Reims/Cessna FA152 Aerobat II  OH-NEW

FA1520424  Reims/Cessna FA152 Aerobat II  D-EIAK

FA1520425  Reims/Cessna FA152 Aerobat II  G-WACH

 

OH-NEW siirtyi Ruotsiin vuonna 1994 tunnuksella SE-LBK ja sitten vuonna 2002 Belgiaan tunnuksella OO-VCL. Tiedot ovat peräisin saitilta http://www.coptercrazy.co.uk/.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

 

Tämä threadi antaa tekosyyn levittää tilastotietoa hissipojalta sarjan myöskin tälle forumille.

 

Kolme minuuttia EFHF-EFHK tai päinvastoin on haasteellinen. OH-SLK:lla se 20 vuoden historian aikana matkapäiväkirjan mukaan onnistui kaksi kertaa. Suunta oli molemmilla kerroilla kotiin Malmille päin. Kolmeen minuuttiin Lima Kilo lennettiin 64 kertaa kaikkiaan 173:sta kyseisellä välillä lennetystä siirtolennosta.

 

Blue skies!

 

Rodney  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alle kaksi minuuttia ilma-aikaa on minun oma ennätykseni. Koneena Mitsubishi MU-2 Marquise, OH-STA, ilmaan Malmilta 36:lta ja laskuun Vantaalle 33:lle.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2 min on tosi hyvin, ATR:lläkin meillä meni 3, mutta se olikin IFR-lento. 8)

 

Joo, muistan ;-)

 

Taitaa muuten esimerkiksi Lancen ja ATR:n lähestymisnopeus olla aika lähellä toisiaan....loppujen lopuksi. SLK sen sijaan täytyy tuoda vähän hiljempaa, joten alle kolmea joutuisi puristamaan varmaan vähän liian paljon.

 

Tuo lyhin siirtolentoni muuten oli varmaan lähempänä kahta ja puolta, kuin kahta, mutta jäi silti alle 3. ;-)

 

t. tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa muuten esimerkiksi Lancen ja ATR:n lähestymisnopeus olla aika lähellä toisiaan....loppujen lopuksi. SLK sen sijaan täytyy tuoda vähän hiljempaa, joten alle kolmea joutuisi puristamaan varmaan vähän liian paljon.

 

Jep ja C152 / C172 etuna on Vantaalle mennessä että voi halutessaan painaa pultti pohjassa sileenä laskuun, ei tuhlaannu turhaa ilma-aikaa himmailuun. Baanaa kyllä piisaa pysäyttämiseen.

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla