Ilkka Mannikainen

Finnair säästää (Oli: Re: Lentoyhtiöuutisia - Finnair)

253 viestiä aiheessa

Perseaukisuus lisaantyy rapakon takana koko ajan.

 

AA:lla muuten loytyi heittaa uudelle Chicago-Moskova -reitille tripla mutta Pariisit, Brysselit, Barcelonat lennetaan viela 767:lla ja lennetaan viela vuosia ellei lopu lennot kokonaan.

 

 

AA:llahan tuota velkataakkaa riittaa. Mitas konetta Ilkka suosittaisit vaikkapa JFK-Barcelona -reitille, jos vaikka olisi niin etta T7 on taloudelliseen matkustajamaaraan nahden liian suuri? AA:han muuten pani MD-11 -laivastonsa elakkaalle jo vuosia sitten. Monille reiteille 330:kin (joita ei AA:lla sattuneista syista ole) on liian suuri. Vahintaan yhta isolle osalle reiteista 767 on nimenomaan se paras ja taloudellisin kone.

 

Vankaan tata asiaa nyt siina mielessa, etten oikein ymmarra tata "vain suurin ja uusin kay" -ajattelua. Ei sen puoleen, 777 on kylla mielikoneeni matkustaa, mutta en mina kuitenkaan lentovuoroja koneen perusteella valitse (poikkeuksena CRJ, jota valtan).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perseaukisuus lisaantyy rapakon takana koko ajan.

 

AA:lla muuten loytyi heittaa uudelle Chicago-Moskova -reitille tripla mutta Pariisit, Brysselit, Barcelonat lennetaan viela 767:lla ja lennetaan viela vuosia ellei lopu lennot kokonaan.

 

 

 

    Onhan se niin väärin, ku AA ei lennä enään kympillä saati sit MD-11:sta. Ehkäpä syyt ovat taloudelliset? Ei ainoastaan

  konetyypin. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    Onhan se niin väärin, ku AA ei lennä enään kympillä saati sit MD-11:sta. Ehkäpä syyt ovat taloudelliset? Ei ainoastaan

  konetyypin. :(

 

Juu..

 

Aika usein tuo talous sekä konetyyppi nimenomaan liittyvät toisiinsa. Joko kapasiteetin takia tai sen pa talouden.

 

- 8) jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on napannut varauskoneestaan Guangzhoun kokonaan pois. Voi olla tyhjiä nämä viimeisen kuukauden koneet kun viimenen lento CAN-HEL lennetään vasta 25.10.08.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on napannut varauskoneestaan Guangzhoun kokonaan pois. Voi olla tyhjiä nämä viimeisen kuukauden koneet kun viimenen lento CAN-HEL lennetään vasta 25.10.08.

 

Älä nyt tolleen mollaa..nehän on jo myyty täyteen.   ;):laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on napannut varauskoneestaan Guangzhoun kokonaan pois. Voi olla tyhjiä nämä viimeisen kuukauden koneet kun viimenen lento CAN-HEL lennetään vasta 25.10.08.

Amadeuksesta löytyy joillekin päiville syys-lokakuussa.

Esim. siten että torstaisin HEL-CAN ja paluut perjantaisin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair: Palkat alas tai väki ulos

 

Finnair antaa työntekijöilleen kolme karua vaihtoehtoa: Palkkojen leikkaus, palkkojen jäädytys yli vuodeksi, tai joukkoirtisanomiset.

 

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/09/14164

 

Kannattaisi Finnairin päättäjien käydä ekskursiolla MariMekossa. Siellä pistettiin yläkerta uhalle ja tuotanto säilytettiin entisin sovituin ehdoin.

Yläkerran väelle tuli paniikki ja myivät heti ennätystuloksen. Nyt oli hyvä toimittaa sovitut tilaukset, kun tuotanto pelasi.

 

Tuossa olisi vinkkiä Finnairille, jos osaavat ottaa opiksi ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mm laajarunkokoneiden raskaat huollot lopetetaan, ilmeisesti siis ulkoistetaan.

 

Raskaita huoltoja ei ehkä kannata lopettaa.  :)  Eikä ulkoistaminenkaan ole sama kun lopettaminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Raskaita huoltoja ei ehkä kannata lopettaa.   :)  Eikä ulkoistaminenkaan ole sama kun lopettaminen.

 

Mikäs muka siinä muka erona, muuta kuin tekijät ovat muualta ja oma väki saa kenkää. Siis ulkoistamisella ei suomalainen lekomekaanikko syö omin käsin hankittua sapuskaa, eikä asu suomessa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mm laajarunkokoneiden raskaat huollot lopetetaan, ilmeisesti siis ulkoistetaan.

 

Viime vuoden joulukuussa Finnairin lentokonekorjaamolla kerrottiin mm. että korjaamon tuottavuus on paras kapearunkoisten huolloissa. Ja A340-kaluston raskashuoltovalmiuden luomisesta ei ollut päätöstä, asiaa selvitettiin.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt olisi hieno aika nähdä miten vuoden -91 tapahtumat voitaisiin toistaa ja henkilökunta asemasta riippumatta osoittaa hieman lojaaliutta työnantajaansa kohtaan. Tosin en ymmärrä miten liitoittain sovittujen korotusten poisto/jäädytys voisi vastata koko konsernin henkilöstön palkkojen 5% alentamista. Laskuperuste taisi jäädä vähän epäselväksi?

 

Toisaalta toissavuotinen (?) kabiinilakko osoitti, että pesii Sassilainen lakkokärpänen tiukasti Suomessakin. Tuolloinkin taidettiin "säästöjä" hukata suorina vahinkoina se 10M E ja välillisinä ties kuinka paljon.  :thmbdn: Nyt veikataan paljon menee tällä kertaa, jos sille tielle lähdetään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kamalia juttuja heti aaamusta:

 

"Meidän on päästävä MD-11 -koneista eroon mahdollisimman pian, muuten tulee noutaja". sanoo Hienonen aamun Hesarissa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Meidän on päästävä MD-11 -koneista eroon mahdollisimman pian, muuten tulee noutaja". sanoo Hienonen aamun Hesarissa.

 

Kirassi maksaa, ei kai siitä mihinkään pääse  :-\

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kamalia juttuja heti aaamusta:

 

"Meidän on päästävä MD-11 -koneista eroon mahdollisimman pian, muuten tulee noutaja". sanoo Hienonen aamun Hesarissa.

 

 

Koeta kestää, Ilkka! Ainahan sitä voi kokeilla liftata jonkun rahtikoneenkin kyytiin  ;D Tai nauttia Airbus-laadusta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kamalia juttuja heti aaamusta:

 

"Meidän on päästävä MD-11 -koneista eroon mahdollisimman pian, muuten tulee noutaja". sanoo Hienonen aamun Hesarissa.

 

 

Toivottavasti itse pääsisin lentämään Delhiin ja takaisin MD-11 muuten en sitten koskaan ole lentänyt tri-holerilla....  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas taas asiantuntevasti kirjoitettu Talouselämässä:

 

Yhtiö ajaa MD-11-kalustolla erityisesti kaukoliikennettä,

 

Toivottavasti itse pääsisin lentämään Delhiin ja takaisin MD-11 muuten en sitten koskaan ole lentänyt tri-holerilla.... :'(

No milläs meinaat sinne Delhiin lennettävän jos MD-11:sta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoemot vastustavat palkanleikkauksia.

 

Ja yllätys yllätys, että Koskenniemi vastustaa.  ::)

 

Tuosta jutusta käy hyvin myös selville miksi Koskenniemellä on (aluksi?) varaa huudella. Finnair palkkaa lisää emoja, jos mennään irtisanomisiin, ei emojen työpaikat ole suuressa vaarassa. Ja taas tämä vakiovalitus emojen huonosta peruspalkkauksesta.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään