Chris Sutter

Swiss tänään Helsinkiin

29 viestiä aiheessa

Vanhoina hyvinä aikoina 80/90-luvun taitteessa Swissairilla oli aamuvuoro 0730 Helsingistä Tukholman kautta Zürichiin, ja illalla sama takaisinpäin. Mukavaa vaihtelua Finnair/SAS:n Tukholmanvuoroihin. Vuoro oli erityisessä suosiossa tietyllä matkustajajoukolla, koska se oli pitkään ainut Tukholmanvuoro, missä edelleen sallittiin tupakointi.

Eipä tule mieleen sellaisia vuoroja nykyään, missä lennettäisiin tuollaista "välipysäkkireittiä" ensin Tukholmaan / Köpikseen tms. ja sieltä samalla koneella eteenpäin. Kuvittelisin Tukholman olevan aika hyvä välipysäkki sikäli, että siellä jää pois suunnilleen saman verran matkustajia kuin astuu uusia sisään Zürichiin,  eli hukkapaikkoja tulisi vain vähän.

Itse olen Swissairilla lentänyt helsingistä tukholman kautta zürichiin muistaakseni kesällä 1996. Tuntui kyllä niin järjen köyhältä reitiltä kaikkine odotteluineen ja mutkineen, tukholmassa oltiin maassa toista tuntia..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen Swissairilla lentänyt helsingistä tukholman kautta zürichiin muistaakseni kesällä 1996. Tuntui kyllä niin järjen köyhältä reitiltä kaikkine odotteluineen ja mutkineen, tukholmassa oltiin maassa toista tuntia..

Ainakin se ilta/yö-vuoro kyllä toi jonkin verran muualta Euroopasta Tukholman kautta tulevaa porukkaa Arlandasta Helsinki-Vantaalle; itse tulin Swissairin A300:lla Arlandasta Helsinkiin maaliskuussa 1987 Amsterdamista palatessa (ei muuten olisi mitään hajua vuodestakaan, mutta kun Herald of Free Enterprise oli just uponnut :-[). Jäänyt lennolta mieleen, että siinä oli köyhin tarjoilu ikinä missään: pienenpieni pahvirasia pähkinöitä, ei edes kahvia ;)     

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäksi kivat hinnat, bisnes m/p alle 300 €, nice.

Ja näemmä economy 140e luokkaa menopaluu satunnaisina päivinä. Toinen suunta 60e, toinen 80e eli halvempiakin löytynee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Swiss lopettaa mm. Helsingin reitin 30.4.2016, lähde Airlineroute.net

================================

SWISS Ends 4 European Routes in April 2016

Posted at 0900GMT 01MAR16

SWISS during the month of April 2016 is gradually ending 4 European routes, including 3 from Geneva. Planned routes cancellation as follow:

Geneva – Belgrade 2 weekly, last flight operates on 16APR16

Geneva – Copenhagen 5 weekly, last flight operates on 17APR16

Geneva – Sarajevo 2 weekly, last flight operates on 16APR16

Zurich – Helsinki 4 weekly, last flight operates on 30APR16

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään