Guest TLinkku

Tietokoneeni ja FS2004

22 viestiä aiheessa

Mulla on seuraava kone:

Compac AMD Athlon XP2000+

1.66 GHz

256 Mt RAM -muistia

Kiintolevy 55.8 Gt (13Gt täynnä, joten tyhjää noin neljännes)

Näytönohjain: NVIDIA GeForce4 MX 420 Compac

ja kysymyshän kuuluu ->

riittääkö tuo kokoonpano siedettävälle jopa hyvälle FS2004 lentelylle.

FS2002 tuntuu ihan kohtuudella toimivan.

Kiitsa.

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuolla pelaa jopa medium asetuksilla FS2004 ;). Jossain vaiheessa kuitenkin kannattas ostaa yks 256mb muistikampa ja toinen näyttis esim R9600 pro/xt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miulla XP1700+ ja muistia 512 megaa, GF4 440MX ja

FS2004 toimii ihan OK, kuhan ei alvariinsa kaatuilis.

Sulla on nopeampi prossu, vähemmin muistia. 420MX on käytännössä varmaan ihan yhtä HUONO kuin 440MX ;)

Tuo muisti varmasti vaikuttaa enemmin kuin pieni nopeusero prosessorissa, mutta uskosin että toimii. Ja ainahan sitä muistia saa lisätyksi.

Itselläni sanoisin lentelyn tasoa jopa hyväksi, siis laitteiston kannalta, muutenhän minä lentelen kuin sian, harakan ja telkän risteytys. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimi mutta MUISTI ON LIIAN VÄHÄÄN!!! noh ainakin jos käytät XP tai 2000. Toinen aika olelinen pullonkaula on to GeForce MX korti... se on aika heiko pelikäytön, eli kannatta vaihta vähän järemppi pelaja kentalle.

Radion 9600 olisi aika hyvä, Geforce 4ti 4800/FX5600 ovatkin ihän ok tavara. Mutta jos rahaa riita Radeon 9700/9800Pro ovat aika ylivoimaisia FS käytön

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitä herrat ekspertit pitäisivät seuraavanlaisesta kokoonpanosta:

Kahden gigan prosessori (Edit: AMD Athlon, en nyt muista numerodesignaattoria)

Gigan verran RAM-muistia

Radeon 9800 Pro

Kovolla tilaa riittävästi

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin mullekkin tulee tässä kohta uus kone joka on kutakuinkin seuraavanlainen: Nfroce 2 piirillä oleva emolevy, 2800+ amd athlon (barton) radeon 9600 pro, giga muistia (ddr) tietty hyvä cooleri ettei kone kuumennu liikaa... sitten tulee uus kiintolevy tod.näk barraguda 120gb (seabas) koppa missä on USB tossa koneen etupaneelissa...

Onko toi nyt sitten hyvä kokooonpano myös FS:ää ajatellessa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä toi kone on jo hyvä, mutta miksi et osta parempaa näyttistä esim: R9700 PRO tai 9800Pro/XT. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan monelle 9600Pro versus 9800pro valinnassa kynnyskysymyksenä hinta.

160 vs 360 euroa kallistaa vaakaa aikalailla halvemman ohjaimen puolelle. Saati sitten 9800XT, jonka hinta liikkuu tuolla yli 500 euron.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan paljon 9600pro ja 9800pro-malleissa on käytännössä eroa, jos haluaisi käyttää kahta näyttöä ja mielellään noita raskaampia asetuksia kuvantoistossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jari, aivan koska 9600 pro maksaa noin 160e niin onko se radeon 9800pro sitten niin paljon parempi että kannattais maksaa 150e lisää? saatikka sitten se XT...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jari, aivan koska 9600 pro maksaa noin 160e niin onko se radeon 9800pro sitten niin paljon parempi että kannattais maksaa 150e lisää? saatikka sitten se XT...

On parempi, onko se niin paljon parempi että kannattaa maksaa, siihen ei voi kukaan muu vastata kuin ostaja itse. Minä en ole katunut, mielestäni hintansa väärtti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta onko se sitten kannattava ostos maksaa 150€ lisää? vai onko se todella sen 150€ arvoinen? ja eiköhän tolla 9600 pro:llakin pärjää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaan nyt vaikka näin päin, minä en suostuisi vaihtamaan omaa XT:tä 9600:een vaikka väliraha maksettaisi.

Tuo on kuitenkin niin paljon siitä kiinni kuinka paljon on valmis satsaamaan, eli muiden on paha asiaa puolestasi päättää. Itse ottaisin 9800 Pron jos nyt täytyisi valita uuteen koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se taitaa olla niin, että 9800 Pro tulee sitä halvemmaksi mitä korkeampaa näyttötarkkuutta käyttää. Itse käyttämässäni 1280x1024 tarkkudella 9800 Pro on jopa enemmän kuin hintansa väärti: hintaero 190% tehoero 210% verrrattuna 9600 Prohon.

http://www.tomshardware.com/graphic/20031015/radeon9600xt-24.html

Täytyy tosin tunnustaa, että näytönohjainten tehoerot tasoittuvat hitaammilla prosessoreilla ja että taloudellisesti/järkevästi ajatellen ei kannata hankkia uusinta ja kalleinta ohjainta: silloin kun niitä tukevia pelejä tulee markkinoille ne ovat auttamattomasti vanhentuneita ja hitaita suhteessa niihin sijoitettuihin summiin. 200e 9600 XT on lähes yhtä nopea kuin vain vuoden vanha 9700 Pro, joka vieläkin maksaa yli satasen enemmän.

Mutta sillä satasella saa kortin, jonka pienikin tehoero voi olla ratkaiseva pelinautinnon kannalta ja joka ei heti jämähdä resoluution kasvaessa.

Itse harkitsin 9800 non-Pron ostamista, mutta kaupassa rupesi korvia kuumottaa ja mitä pidempään siellä tuskailin ja hikoilin, sitä epävarmemmaksi tulin. Sitten ajattelin, että vain kerran se kirpaisee enkä ole päätöstäni katunut :D

Itse FS:n yleinen suoritukyky riippuu enemmän muistista ja prosessorista ja FS2004 pyörii paremmin kuin FS2002. Tuli pelattua myös Radeon 9100:lla 64Mb.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radeoneissa 9500-9800 on itse asiassa sama piiri. 9600 on puolitettu 9800. 9700 ja 9500 eroavat näistä vain kellotaajuudessa. Geforcen puolella taas eri numerot tarkoittavat aivan eri piiriä.

FS:ssä kannattaa lisäksi muistaa, että näytönohjaimen muistimäärällä on iso merkitys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin tänään tilaamassa tällaisen mustan laatikon:AMD Athlon XP Barton 2800+, muistia 2x512Mb pc3200, Hercules #D prophet 9800 pro 128mb :P, 120gt seagate sata, sellainen kotelo, että kestää pahemmatkin maahansyöksyt. Näytöt on julmat 14 ja 15-tuumaiset. ;D ;D ;D Realistisuus sucks. Onhan mulla vähän isompi telkkukin, johon sen vois välillä kytkeä kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh ainakin voit kytketa scenery tv:n ja paneli toi 15 tumosen....

Mutta ainakin onneks olkon sinulla on FS:an pelivehket kohtalla ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin mullekkin tulee tässä kohta uus kone joka on kutakuinkin seuraavanlainen: Nfroce 2 piirillä oleva emolevy, 2800+ amd athlon (barton) radeon 9600 pro, ...

Miksi emolevy, jossa "turha" yhdysrakenteinen näytönohjain hintaa lisäämässä? KT400A-piirisarjalainen emo antaa saman suorituskyvyn halvemmalla.

Toisaalta jos tuota yhdysrakenteista ohjainta voi käyttää yhtäaikaa AGP-näyttökortin kanssa, niin sehän tietysti mahdollistaa näppärästi kahden näytön käyttämisen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan noilla esim 9800pro:n 128mb ja 256mb:llä paljon tehoeroa??? Jouluna pukki tuo aika varmasti 9800pro 128mb 8)

En huomannut mitään mainittavaa eroa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh ainakin voit kytketa scenery tv:n ja paneli toi 15 tumosen....

Mutta ainakin onneks olkon sinulla on FS:an pelivehket kohtalla ;D

Kiitos kiitos. :)

Täytyypä kokeilla tuota telkun kytkemistä fs:n heti kun saan koneen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään