Kai Asplund

Düsseldorf 9.9.2008 (34 kuvaa)

10 viestiä aiheessa

Sarjamme "Euroopan sivistysvaltioiden lentoasemien  kattoterassit" jatkuu. Aiemmissa osissa olemme tutustuneet Zürichin, Berliinin ja Sionin lentoasemien mainioihin kattoterasseihin. Nyt vuorossa Düsseldorf.

Düsseldorfissa on 2 kattoterassia. Ensin tarkistamme Bahnhofin katon. Sisäänpääsy 2,20 euroa. Ei turvatarkastusta!!!

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

Seuraavaksi tarkastamme terminaalin kattoterassin. Samalla lipulla pääsee sinnekkin. Ei turvatarkastusta täälläkään!

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja sitten tuli noutaja...

 

[ attachment removed / expired ]

 

En vaan ymmärrä mikä on se kummallinen suomalainen Turvallisuus, joka estää kattoterassin avaamisen Helsinki-Vantaalle. Ehdotukset tyrmätään aina sanalla Turvallisuus , jonka jälkeen keskustelua on turha jatkaa. Keskieruroopassa ei näitä turvallisuus ongelmia ole. Olen ymmälläni (edelleen).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En vaan ymmärrä mikä on se kummallinen suomalainen Turvallisuus, joka estää kattoterassin avaamisen Helsinki-Vantaalle.

Luovan ajattelun puute ja "kieltomentaliteetti".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva setti kuvia. Kuinka kauan arviolta terasseilta voi kuvata myötävaloon? Paljonko keskimäärin vaatii millejä? Vaikuttaisi tuo Düsseldorf käymisen arvoiselta paikalta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luovan ajattelun puute ja "kieltomentaliteetti".

+ Suomi on paska maa. :P

 

Komeat kuvat tutuista maisemista. Mä en vaan käynyt tuolla radan päässä olevalla terassilla kuvaamassa ollenkaan, kuvasin vaan tosta terminaalin terassilta... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva setti kuvia. Kuinka kauan arviolta terasseilta voi kuvata myötävaloon? Paljonko keskimäärin vaatii millejä? Vaikuttaisi tuo Düsseldorf käymisen arvoiselta paikalta..

 

Siitä myötävalosta en tiedä tarkemmin, mutta ainakin 2kk sitten ollessani tuolla, aurinko häikäisi iltapäivällä tosi pahasti silmiin ja ilman aurinkolaseja se oli todella häiritsevää... Sanoisin, että n.50-400mm pärjää mainiosti, varsinkin tuolla Bahnhofin katolla, jossa rullaustie kulkee aivan vierestä.

 

Mutta lämpimästi suosittelen! Aika paljon toki tuota pientä kalustoa (Lufthansa citylinen Canadaireja, yms.), mutta isompaakin konetta kyllä löytyy (Air Berlin A330...)

 

Minäkään en Düsseldorfista ole kertakäynnillä selvinnyt.  ;)

 

--Tuomas--

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka kauan arviolta terasseilta voi kuvata myötävaloon?

 

Kesäaikana myötävalo rullaus/kiitotien suuntaan on noin klo 15 asti. Sen jälkeen voi myötävaloon vielä kuvata rautatieaseman terassilta 23L:lle kääntyviä lähteviä koneita sekä terminaalin terassilta pohjoispuolen platan suuntaan.

 

Jos 23-kiitotiet ovat käytössä, niin silloin parempi kuvauspaikka on rautatieaseman terassi, josta saa kuvatuksi kaiken lähtevän liikenteen (kaikki lentoonlähdöt 23L:ltä) kun koneet rullaavat aivan vierestä sekä 23L:lle laskeutuvat. (Suurimpia koneita lukuunottamatta 23R:n finaali on liian kaukana.)

 

05-kiitoteiden ollessa käytössä kannattaa rautatieaseman terassi unohtaa ja mennä terminaalin terassille. Sama pääsylippu kelpaa molempiin ja on voimassa koko päivän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, onneksi näitä kuvauspaikkoja on muitakin...

Kyllähän tosikuvaajat ja muut spotterit/alan henkilöt mönkii vaikka missä puskissa ja jorpakoissa, mutta paljon voisi tulla myös ihan "normaalia" väkeä katselemaan koneita, samalla käyttäisivät erilaisia lentokentän palveluita kuten pysäköintiä ja ravintolapalveluita, ehkä myös kauppoja ja kioskeja yms. Näistä tulisi kahisevaa kentän kassaan.  Mutta se on vaarallista ja turvatonta Helsingissä, mutta ei monessa muussa tapahtumaköyhässä/vähäriskisessä paikassa ole :-[. Tästä iso käsi Finavialle tai kenelle se kuuluukaan :thmbdn:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tosikuvaajat ja muut spotterit/alan henkilöt mönkii vaikka missä puskissa ja jorpakoissa, mutta paljon voisi tulla myös ihan "normaalia" väkeä katselemaan koneita, samalla käyttäisivät erilaisia lentokentän palveluita kuten pysäköintiä ja ravintolapalveluita, ehkä myös kauppoja ja kioskeja yms. Näistä tulisi kahisevaa kentän kassaan.  Mutta se on vaarallista ja turvatonta Helsingissä, mutta ei monessa muussa tapahtumaköyhässä/vähäriskisessä paikassa ole :-[. Tästä iso käsi Finavialle tai kenelle se kuuluukaan :thmbdn:.

 

Eipä ole kuulunut tai näkynyt mitään siitä viime kevättalvena EFHK:lle luvatusta katselu/kuvauspaikasta Katriinantien varteen. Mitenkähän se projekti etenee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla