Juha Stenberg

OHO...

57 viestiä aiheessa

Tällaista tänään Pihlajamäen Rapakivenkaarella. Eikä ole kuulemma edes ensimmäinen kerta... :P

 

[ attachment removed ]

 

 

Alta on menty, ja sen näkee:

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monelta tuo tapahtui? Ajoin tosta ihan samasta kohtaa puol 2 aikoihin..

 

Neljän-viiden maissa. Onneksi vastaantulevalla kaistalla ei ollut ketään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenköhän se on siitä ali tullu? Viimeisessä kuvassa lavan etuosa on oikealta puolelta lytyssä, mutta muuten suht ehjä :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita näkee ihan yhtenään. Luulisi että korkean ajoneuvon kuskilla olisi kojelautaan teipattuna kuinka korkea lasti on, mutta ei sitten kai.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita näkee ihan yhtenään. Luulisi että korkean ajoneuvon kuskilla olisi kojelautaan teipattuna kuinka korkea lasti on, mutta ei sitten kai.

Mulla on kyllä sellanen pakkoneuroosi noiden korkeuksien kanssa, että on kaikkien konttien/koppien korkeudet muistissa ja romu/lauta kuormien varalta rullamitta hanskalokerossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuh, paikka on todellinen klassikko. Aika lujaa näyttää tuokin kolauttaneen kun kaikki laatikot ovat lähteneet kävelemään. Onneksi ei ollut vastaantulijoita.

 

Merkitty on kyllä, mutta muistaakseni heikosti. Hyvä lääke noihin on sellainen "ketjuportti" reilusti ennen korkeusestettä, jonka kolina vetäjään osuessaan viimeistään herättää tajuamaan ettei alta sovikaan.

 

Vaikka en tiedäkään mistä oli kysymys, luulen että noin voi herkästi käydä jos ei tunne kyseistä paikkaa ennestään tai on vieraspaikkakuntalainen, ja navigaattori näyttää lyhyimmän reitin Pihlajamäkeen menevän tuota kautta Kehän sijasta.. siinä äkkiä oudossa ympäristössä unohtuu korkeusmerkkien tarkkailu.

 

Tuolla oli uutinen aiheesta http://www.vartti.fi/artikkeli/7f1aa143-9c43-4f51-b06b-6aeac7a2ce00

eli "perstuntumalla" on menty.. aijai..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita näkee ihan yhtenään. Luulisi että korkean ajoneuvon kuskilla olisi kojelautaan teipattuna kuinka korkea lasti on, mutta ei sitten kai.

Noita jälkiä matalissa silloissa on todella paljon. Tientekijät ovat kai sitten niin pihejä että korkeampia siltoja ei tehdä. "Särkeköön kuormansa" mentaliteetilla. On paikkoja joista voisi tehdä turvallisempia ihan vaan kaivamalla tien pinnan vaikkapa puoli metriä alemmas, niin johan iskemät vähenisi. Mitä mieltä on ulkomailla rekkaa sompailevat, onko tämä vain suomalaisten päänsärky vai näkeekö tuollaista muuallakin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa muuten mieleeni että mitä jos ei todellakaan mahduta niin mitä silloin tehdään? Luultavasti kierretään mutta entäpä jos kiertotie olisikin kymmeniä tai jopa satoja kilsoja pidempi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa muuten mieleeni että mitä jos ei todellakaan mahduta niin mitä silloin tehdään? Luultavasti kierretään mutta entäpä jos kiertotie olisikin kymmeniä tai jopa satoja kilsoja pidempi?

 

No ensinnäkin ennen sitä siltaa on liikennemerkki joka kertoo maksimikorkeuden. Tässä tapauksessa kuski ei joko tiennyt autonsa korkeutta, tai sitten vähät välitti merkeistä. Toisekseen jos silta on normaalia matalampi (2,40m kai raja?) niin siitä on liikennemerkit jo paljon aikaisemmin, ja sellaiset opasteet jotka neuvovat kiertotiet.

 

Tässä tapauksessa on vaan todettava että kuski on ollut legendaarinen PUUSILMÄ.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisekseen jos silta on normaalia matalampi (2,40m kai raja?) niin siitä on liikennemerkit jo paljon aikaisemmin, ja sellaiset opasteet jotka neuvovat kiertotiet.

Siitä mene ees sprintterikuski ali :laugh: Taitaa olla oikeesti 4,2m se raja, niin kuin rekkojen sallittu korkeus...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kehä 1 oli koko iltapäivän tukossa tuon takia, siellä Poliisi vahti hyvin tiukkaa ;D

Olisko rekkakolari olluna syynä? Ainahan se on tukossa, mutta tänään oli varmaan vielä enemmän :P Sattui Tuusulantiellä se kolari. Kuulemma ei vetänyt puoleen tuntiin pohjoiseen päin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko rekkakolari olluna syynä? Ainahan se on tukossa, mutta tänään oli varmaan vielä enemmän :P Sattui Tuusulantiellä se kolari. Kuulemma ei vetänyt puoleen tuntiin pohjoiseen päin.

 

Kehä ykkösellä oli joku parkkeerannut autonsa betoniporsaan päälle, siitä se ruuhka...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa muuten mieleeni että mitä jos ei todellakaan mahduta niin mitä silloin tehdään? Luultavasti kierretään mutta entäpä jos kiertotie olisikin kymmeniä tai jopa satoja kilsoja pidempi?

Yritätkö jotenkin hakea sitä, että jos kiertotie on tarpeeksi pitkä nii rysäytetään läpi vaan?  :P Kymmenen kilometrin kiertotiellä olisi tuskin mitään merkitystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritätkö jotenkin hakea sitä, että jos kiertotie on tarpeeksi pitkä nii rysäytetään läpi vaan?  :P Kymmenen kilometrin kiertotiellä olisi tuskin mitään merkitystä.

 

Hehheh. Tuolla kaverilla olisi tietysti ollut vaihtoehtona katkaista putki ennen siltaa ja raahata laatikot tuolla vaihtolavakoukulla maata pitkin sillan toiselle puolelle. Sitten lopuksi tyhjä kärri sillan ali, laatikot takaisin kyytiin ja menoksi. Ja ammattimieshän tuohon ei käytä varttia enempää  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tuosta sillasta puuttuu selkeä maininta suurimmasta sallitusta korkeudesta. Täälläpäin on myös eräs siltä, jossa muutama rekka on kokeillut onneaan. Sen sillan molemmilla puolilla on kuitenkin selkeä varoitus ajoneuvon maksimikorkeudesta ja vielä sellaiset helistimet, joihin kolahtaa ennen siltaa. Ehkä tuossakin on, mutta ei näy kuvista.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hehheh. Tuolla kaverilla olisi tietysti ollut vaihtoehtona katkaista putki ennen siltaa ja raahata laatikot tuolla vaihtolavakoukulla maata pitkin sillan toiselle puolelle. Sitten lopuksi tyhjä kärri sillan ali, laatikot takaisin kyytiin ja menoksi. Ja ammattimieshän tuohon ei käytä varttia enempää  ;D

Itseasiassa aika hyvä idea. ;D Lavoissahan on rullat takana, niin ei asvalttiinkaan olisi jäänyt jälkiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmöistä Lapin kairassa. Tapahtui tietääkseni pari vuotta sitten, kaivinkone oli tekemässä kelkkareitin pohjaa ja upposi jänkään. Kerkesi ainakin yhden talven maata siellä, ilmeisesti tämän kesän aikana nostettu pois. Tämä kuva on viime talvelta.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainio kuva ::) on silloin varmaankin hieman harmittanut -luulisin. Tämä ei kuitenkaan ole Suomen ennätys. Vieläkin isompi värkki on mennyt suon pohjaan. Taitaa olla siellä vieläkin.

Löytyykö tietoa vai kerronko huomenna?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mainio kuva ::) on silloin varmaankin hieman harmittanut -luulisin. Tämä ei kuitenkaan ole Suomen ennätys. Vieläkin isompi värkki on mennyt suon pohjaan. Taitaa olla siellä vieläkin.

Löytyykö tietoa vai kerronko huomenna?

 

Tiedät, miten hullua pidetään jännityksessä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään