Tero Ekholm

Kuvia Lusin varalaskupaikalta 29.9.

39 viestiä aiheessa

Melkoinen yleisöjuhlahan tästä on syntynyt :)

 

Tasan kymmenen vuotta sitten kävin norkoilemassa vastaavaa harjoitusta Lusin kulmilla ja oli silloinkin väkeä, joskaan ei ihan tällaista cembaloa. V. -77 piirustelimme Ilmavoimissa harjoitustyönä Lusiin varatukikohdan järjestelyjä. Eipä silloin olisi arvannut, minkälaiset rustingit siellä tänäpänä on!

 

Eix ny yks IFLOLS olis valokalustossa mitää... ;)

http://www.robertheffley.com/docs/CV_environ/Basic%20IFLOLS%20Lecture%5B2%5D.ppt#256,1,IFLOLS IMPROVED FRESNEL LENS OPTICAL LANDING SYSTEM

 

t. nimim "Lihapulla"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs muuten sateella ja heikentyneessä näkyvyydessä lentäminen tuolla onnistuu? Ymmärtääkseni mitään mittarilähestymismenetelmiä ei tuolla ole käytettävissä. Onko tuo ainoastaan VFR-lentämistä? Paljonko tuolla on käytettävissä olevan radan pituus?

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt tiedä sitten ihan tarkalleen että mitä noista harjoitusmuotoisista varatukikohdista löytyy. Varatukikohtaan kuuluu kuitenkin DME, NDB ja TILS. Kyllä noiden avulla perille löytää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs muuten sateella ja heikentyneessä näkyvyydessä lentäminen tuolla onnistuu? Ymmärtääkseni mitään mittarilähestymismenetelmiä ei tuolla ole käytettävissä. Onko tuo ainoastaan VFR-lentämistä? Paljonko tuolla on käytettävissä olevan radan pituus?

 

Kai

 

Kaippa ne GPS:llä ajaa kaikki lähestymiset. Radan pituus taitaa olla abouttiarallaa 3km.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Radan pituus taitaa olla abouttiarallaa 3km.

 

Levennetyn asfalttialueen pituus näyttäisi olevan n. 2,6km, mutta käytännössä kynnysten väli on varmaan joitakin satoja metrejä lyhyempi. Veikkaan, että "valotettu" alue olisi noin 2km...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keskiviikkona oli ilmennyt ongelmia asfaltin kestävyyden kanssa:

 

- Tiessä oli muutamia halkeamia jo ennen harjoituksen alkua, mutta nyt siitä irtosi parista kohtaa irtokiviä.

Harjoitusta päästiin jatkamaan kello 16:n maissa, kun paikalle hälytetty asfalttifirma oli saanut halkeamat täytettyä.

 

ESS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli käytyä, täsä muutama..

 

huissi kävi näyttäytymässä, kauempana maassakin

[ attachment removed ]

 

keskiviikon eka lentoonlähtö

[ attachment removed ]

 

redigollakin joku kävi

[ attachment removed ]

 

eivät aivan läpäreitä tehneet, mutta matalalla kävivät

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, täytynee jonkinlainen setti itsekkin laittaa, kun tuli paikalla kuitenkin oltua :). Tässäpä näitä...

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno tuo Jannen toiseksiviimeinen! 8) Mietinkin jo että etkö ollenkaan eksynyt tuonne Lusiin kuvaamaan... ::)

 

Kyllähän siellä tuli oltua melkein aina kun vain töiltä ehti ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia, etenkin toi Hornetti yövalaistuksessa kuva on aivan upea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla