Jouni Hannonen

ATI Radeon ja AGP Mode

6 viestiä aiheessa

Moi, laitoin nyt ongelmastani ensimmäiseksi tänne, kun täällä auttaavaa porukkaa näyttäisi olevan.

Eli kokoonpanona on MSI KT6 Delta -emo ja ATI Radeion 9200 SE -näytönohjain. Ongelma lienee siinä, etten pääsee BIOSista käsiksi AGP Mode asetukseen josta säädetään nopeus 4x, 8x tai Auto. Asetus pysyy tiukasti Auto:lla. Näytönohjaimen ajureina käytän ATIN CATALYST versiota 04.4, jonka paketti versio on 8.00. Näilläkään en saa nopeutta vaihdettua, ilmoittaa nopeuden olevan off ja vaihtamalla nopeuden 4x tai 8x on tulos sama uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Aiemmin olen saanut nopeutta vaihdettua, mutta käyttöjärjestelmän uudelleen asennuksen ja kiintolevyn alustamisen jälkeen en ole pystynyt.

Tähän asti olen kokeillut uudempia ajureita (paketti v.8.03) ja olen irroittanut ja asettanut näytönohjaimen uudelleen paikalleen kosketushäiriön mahdollisuuden pois lukeakseni. Olen myös palauttanut BIOSin tehdas asetukset ja asettanut kaikki tarkasti kohdilleen alusta saakka, mutta ei muutosta.

Mikä avuksi? ???

EDIT: Muuten ongelma ei häiritse, mutta se haittaa sitä olennaista eli Simua, kun framet tippuvat n.10 frames/s

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyttiksen uudelleen asennus viittaa vähän siihen suuntaan että emon uusimmat piiriajurit(VIA Chipset 4in1 Drivers) on jäänyt asentamatta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut laittaa default asetukset biosista päälle ja katsonut sitten voiko sitä AGP nopeutta muuttaa. Joskus oli asuksen emolla sellanen häikkä, ettei se antanut muuntaa agp nopeutta ennen kuin laittoi bios defaultsin käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyttiksen uudelleen asennus viittaa vähän siihen suuntaan että emon uusimmat piiriajurit(VIA Chipset 4in1 Drivers) on jäänyt asentamatta?

Itseasiassa näihin en ole koskaan aiemmin puuttunutkaan ja homma on silti toiminut, toisaalta tämä päivitys voisi hyvinkin ratkaista ongelman. ::)

Oletko kokeillut laittaa default asetukset biosista päälle ja katsonut sitten voiko sitä AGP nopeutta muuttaa. Joskus oli asuksen emolla sellanen häikkä, ettei se antanut muuntaa agp nopeutta ennen kuin laittoi bios defaultsin käyttöön.

Tätä olen jo kokeillut ja mainitsinkin siitä jo edellisessä viestissäni :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli juuri vähän aikaa sitten tuo sama ongelma että en saanut AGP:ta säädettyä....Emon piirisarjan ajurien päivitys auttoi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli juuri vähän aikaa sitten tuo sama ongelma että en saanut AGP:ta säädettyä....Emon piirisarjan ajurien päivitys auttoi ;)

Tästähän se oli sitten kiinni, kuten epäiltiin!

Kiitos paljon kaikille avusta! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään