Antti Laukkanen

Koirien kuljetus reittikoneessa (OLI: Onko tietoa Air Finlandin tilanteesta?)

43 viestiä aiheessa

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, minkä ihmeen takia koirien kuljetus matkustamossa pitäisi kieltää lailla?

-A-

Tuota minäkin ihmettelen. Varsinkin kun AFI on paras ja luotetuin hauvojen kuljettaja. Ruumassa tai matkustamossa, riippuen tilanteesta. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toiset tykkää hauvoista - toiset ei. Minä lukeudun jälkimmäiseen. Vaihdoin kerran paikkaa AF:n lennolla, kun vieressä istuva naishenkilö raahasi läähättävän ja vinkuvan rakin jalkatilaan. Olen suht vahvasti allerginen ko. eläimelle ja oireiden puhkeaminen lennolla ei tunnu kivalta. Koiran omistaja silminnähden loukkaantui, kun pyysin lentoemännältä paikan vaihtoa. Hän ilmeisesti lukeutui niihin ihmisiin, keille koiruus on henki ja elämä, koira takaluukussa autossa, koira messissä kaupassa ja sitten vielä lomamatkalla kabiinissa.

Sorry off topic, mutta oli pakko kommentoida. Kaikki ihmiset eivät pidä koirista. Ei siksi, että koirat olisivat minulle mitään pahaa koskaan tehneet - mutta lentomatkustajien joukossa saattaa olla niitäkin, jotka eivät siedä rakkeja psyykkisistäkään syistä.

Ja aiheeseen sen verran, että omat kokemukseni AF:stä sisältävät enemmän myöhässä olleita lentoja Malagaan - oli myöhässä enemmän tai vähemmän. Kesällä vaihdettiin konetta hydraulipumppuvian vuoksi - 5 tuntia myöhässä. Keväällä huolto venyi - eikä ollut varakonetta - no finnairin 757 kuljetti vajaa kuusi tuntia EFHK:lla päivystäneet matkustajat Malagaan. En silti sorsi ko yhtiötä, vaan arvostan kovin henkilökunnan ystävällistä palvelua ja asennetta asiakkaisiin. Tekniset murheet tulevat harvoin kello kaulassa - sille ei voi mitään. Mutta kohta lähden taas käymään Malagassa ja lennot on tällä kertaa finnairin. Ja on se finnair:kin myöhästellyt - myös omalla kohdallani. Eikä jää kertaan eikä kahteen. Mutta niissä tapauksissa on ollut kyse alle tunnin jutuista. Käyn Malagassa n 5-6 kertaa vuodessa, ja tulen jatkossakin käyttämään molempien yhtiöiden palveluja - ihan jo vaihtelunkin vuoksi  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toiset tykkää hauvoista - toiset ei. Minä lukeudun jälkimmäiseen. Vaihdoin kerran paikkaa AF:n lennolla, kun vieressä istuva naishenkilö raahasi läähättävän ja vinkuvan rakin jalkatilaan. Olen suht vahvasti allerginen ko. eläimelle ja oireiden puhkeaminen lennolla ei tunnu kivalta. Koiran omistaja silminnähden loukkaantui, kun pyysin lentoemännältä paikan vaihtoa. Hän ilmeisesti lukeutui niihin ihmisiin, keille koiruus on henki ja elämä, koira takaluukussa autossa, koira messissä kaupassa ja sitten vielä lomamatkalla kabiinissa.

Sorry off topic, mutta oli pakko kommentoida. Kaikki ihmiset eivät pidä koirista. Ei siksi, että koirat olisivat minulle mitään pahaa koskaan tehneet - mutta lentomatkustajien joukossa saattaa olla niitäkin, jotka eivät siedä rakkeja psyykkisistäkään syistä.

Joopati joo. Kysymyshän ei ollut henkilökohtaisista mieltymyksistä, vaan "pitäisi kieltää lailla" -tyyppisestä jutusta. Jos lentomatkustaja on eläimille allerginen tai ei voi muuten matkustaa niiden kanssa, hänen tulee ilmoittaa asiasta etukäteen. Tässä tapauksessa yleensä allergikot ja eläimet matkaavat eri lennoilla tai sitten eläimet matkaavat ruumassa. Kaikilla kotimaisilla lentoyhtiöillä taitaa olla max. kaks eläintä kabiiniin -rajoitus. Blue1:n määräyksiä aiheesta en tähän hätään löytänyt eikä Finncommin sivuilla varsinaisesti mainita kiintiön määrää. Finnairilla sekä FC:lla eläimen painoraja on kahdeksan ja AFI:lla kuusi kiloa.

Mainitussa tapauksessahan homma meni lopulta hyvin. Sait paikkasi vaihdetuksi, etkä ilmeisesti saanut allergisia oireita - mikä onkin voimakkaasti ilmastoidussa lentokoneessa aika harvinaislaatuista. Jos kanssamatkustaja loukkaantui, so what. Lentomatkustajien joukkoon mahtuu aika eriskummallista jengiä.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen ihan off-topic, minä tosiaan tunnen sellaisiakin ihmisiä, jotka suoraan sanoen pelkäävät koiria. Yleensä syynä on se, että lapsuudessa joku koira on ikävästi hyökännyt tai puraissut kyseistä ihmistä. Eikä kyse aina edes ole ollut sellaisesta tilanteesta jossa kyseinen ihminen olisi mennyt tieten tahtoen koskemaan koiraa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen ihan off-topic, minä tosiaan tunnen sellaisiakin ihmisiä, jotka suoraan sanoen pelkäävät koiria. Yleensä syynä on se, että lapsuudessa joku koira on ikävästi hyökännyt tai puraissut kyseistä ihmistä. Eikä kyse aina edes ole ollut sellaisesta tilanteesta jossa kyseinen ihminen olisi mennyt tieten tahtoen koskemaan koiraa.

Matkustamossa kuljetettavan koiran + kuljetuslaukun/boxin paino saa olla max. 8 kiloa. Joten kauhean isoa "petoa" ei matkustamoon saa ottaa. Kuten Antti totesikin eläinten - siis kaikkien eläinten - määrä matkustamossa on rajoitettu. Monella yhtiöllä määrä on rajattu jopa yhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen ihan off-topic, minä tosiaan tunnen sellaisiakin ihmisiä, jotka suoraan sanoen pelkäävät koiria. Yleensä syynä on se, että lapsuudessa joku koira on ikävästi hyökännyt tai puraissut kyseistä ihmistä.

En pelkää koiria mutta vastenmielisiä ovat. Haisevat ällöttävälle ja mikään ei vit-ta niin paljoa kun joku antaa rakkinsa tulla hyppimään vieraiden ihmisten päälle kysymättä saako tulla sitten on kurasista tassuista vaatteet paskaisena.

Koirista lähtevä lemu on sen verran kamala, että en kyllä istuisi Malagaan sellaisen vieressä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pelkää koiria mutta vastenmielisiä ovat. Haisevat ällöttävälle ja mikään ei vit-ta niin paljoa kun joku antaa rakkinsa tulla hyppimään vieraiden ihmisten päälle kysymättä saako tulla sitten on kurasista tassuista vaatteet paskaisena.

Koirista lähtevä lemu on sen verran kamala, että en kyllä istuisi Malagaan sellaisen vieressä.

Sehän riippuu ihan siitä miten niitä pitää. Mutta mikään ei voita kuritonta lasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän riippuu ihan siitä miten niitä pitää. Mutta mikään ei voita kuritonta lasta.

Kurittomaksi lapseksi voidaan laskea myös sen seitsemän konjakkia juonut riehakas suomalainen satunnainen matkustaja jolla on tärkeetä asiaa kaikille kanssamatkustajille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koirisissa on hyvin erilaisia tapauksia kuten ihmisissäkin. Oma Coton de tulear on allergiaystävällinen versio, joka juuri ja juuri pääsisi painonsa puolesta Finnairin reittikoneeseen. Ja Suomessa ravintoloissakin osassa Hippu pääsee ongelmitta sisälle, vieläpä omalla penkillä ja kattauksella ! (hieman ot, mutta kuitenkin...).

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinäkö jättäisit lentämättä Malagaan vieressä matkustavan koiran takia, jos sellainen tilanne eteen tulisi?

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinäkö jättäisit lentämättä Malagaan vieressä matkustavan koiran takia, jos sellainen tilanne eteen tulisi?

-A-

Pyytäisin uuden paikan jos koira haisisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma mielipiteeni koirille allergisena OT vellovaan keskusteluun.

Moni saa allergisen reaktion koirapolysta, ei merkitysta onko 8kg vai 18kg. Re-seataus auttaa tietenkin asiaan jos se on mahdollista.  Hankalaa tietenkin jos olet ostanut extra-leg roomilla paikan ja joudut luopumaan jonkun fifin vuoksi siita.

Tastahan saa tietenkin loistavan uuden threadin: keta et halua lennolla lahellesi? Nostan listalle vaihtoehtona muka ilmailusta paljon tietavan diletantin joka kertoo siitä taysin  tietamattomalle kanssamatkustajalle :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Olen Saulin ja Ilkan kanssa täysin samaa mieltä. Ei koiraa voi kuljettaa matkustamossa jalkatilassa tai auton takakontissa.

Rodney  8)

[ attachment removed ]

Kuva: Rauli Verkamo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koirisissa on hyvin erilaisia tapauksia kuten ihmisissäkin. Oma Coton de tulear on allergiaystävällinen versio, joka juuri ja juuri pääsisi painonsa puolesta Finnairin reittikoneeseen.

Kaikki koirat tuottavat allergeeneja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki koirat tuottavat allergeeneja.

Kaikki karvapeitteiset eläimet tuottavat allergeeneja, ei se ole koirien erityisominaisuus. Oikeammin,

kaikki hilsettä tuottavat eliöt tuottavat allergeeneja hilseen muodossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh siis minäkin tuotan ajoittain allergeenejä. 8)

Vaimo lisäksi koiraallergi, kestää päivän koiran kera, silmät tosin jo silloin kutiavat(vaikeet rapsuttaa)minua siedeskellyt jo monta vuotta. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, mutta koska sinun tuottamasi allergeenit eivät ole samanlaisia kuin koirien tuottamat, niin vaimosi sinun kestäminen on ihan looginen juttu. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan.

Jos olet allerginen karvaisille tai muuten hilsettä variseville otuksille, niin kannattaa kuljettaa akvaariokaloja matkustamossa,

mieluiten 360 litran akvaariossa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olet allerginen karvaisille tai muuten hilsettä variseville otuksille, niin kannattaa kuljettaa akvaariokaloja matkustamossa,

mieluiten 360 litran akvaariossa.  ;D

Mutta miten saa 360 litraa vetää turvatarkastuksen läpi  ???

Onko terrorismihysteerisessä maailmassa ollenkaan ajateltu akvaariokalojen kärsimyksiä lentokoneissa...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, mutta koska sinun tuottamasi allergeenit eivät ole samanlaisia kuin koirien tuottamat, niin vaimosi sinun kestäminen on ihan looginen juttu. :P

Äh, ei siinä ole mitään loogista, eli minun kestämisessä, vaatiitosiaan pitkää pinnaa. :-[

Itse kestän polttoöljykylpyä varmaankin pari vuorokautta eikä muuta haittaa kun lähineidit karkottuvat.Lähineideillä tarkoitan myös kukkahattupoikia,eipä tuo tyttöihin pelkästään rajoitu.

Olen itse koiraihminen mutta rajoitan tuon homman siihen vaimon kotosalla ja terveenä pitämiseen, tuo nääs rahaa ja mukavuutta kotonaolemiseen.

Tämähän liittyy Airfinlandin olemiseen tosi läheisesti, itse muuten tuon putiikin kyydissä olleena ei voi sanoa muuta kun hyvä kyyti ja ystävälliset ihmiset.

Kuten Jaakko tuossa sanoi, voin hyvin ymmärtää että pienellä yhtiöllä on mahdollisuudet hoidella pienen ihmisen asioita, vaikkei Jaakko niin pieni olekkan, siitä plussat, koneet ovat mitä ovat, ehjät ja toimivat, jos joku tarvitsee tosi hienoa palvelua ja leposohvia tällaisiahan voi tilata.Rahaa pyytävät hiukka enemmän mut miksei, voisin olettaa, en ole kokeillut, tilaan yksityiskoneen joka on paikalla kello xx ja nahkasohva alla, voin istua vaikka yksin isolla sohvalla.

Jos matkustelee julkisilla on vain sopeuduttava ahtauteen ja myöhästymisiin, Suomessa junat myöhästyvät kuten linjaautotkin, Malagan puolella kaikki nämä varmaan toimivatkin sekunnillaan.

Muistan joskus siellä käynneenikin, sekunttipeliähän tuo oli.

Ymmärrän että aikuiset toivovat tarkkuutta mutta montakohan konetta AA lla on ja mikähän heillä myöähästymis jne. rosentti, samaten United tai KLM ym.

Kuten ikääntyvä ystäväni joskus sanoi, kaikki on kallista jossei ole rahaa. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Olen Saulin ja Ilkan kanssa täysin samaa mieltä. Ei koiraa voi kuljettaa matkustamossa jalkatilassa tai auton takakontissa.

Rodney  8)

Moi!

Meinasin jo aiemmin pistää kuvan teistä kahdesta, mutta sitten en kuitenkaan kehdannut. Mutta pistetään nyt, kun itsekin pistit :)

[ attachment removed ]

Otterille terveisiä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siisti, eli tuollaisen esiastetta(siis pyörän) olen aikoinani ajellut, harmin paikka kun pakoputket eivät kestäneet kallistelua.Ei liity Orvon Mustiin putkenpäihin, siis pyörän. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään